Gå til innhold

Et hjertesukk om min nåværende arbeidsplass i helsevesenet..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner jeg blir sint. Dette fortjener du virkelig ikke. Det er krevende å stå i jobb med ptsd som du også påpeker, i tillegg bidrar de til å forverre helsetilstanden din. Selv de uten slike utfordringer ville slite her, skjønner ikke at folk godtar slik. Sånt kan man ikke ha noe av. De burde skamme seg. 

Føler med deg. Kom deg langt unna og aldri se deg tilbake. Kanskje få noen å prate med imens for å ikke havne langt nede eller at triggerene blir verre? For du har alt å være stolt av, det er virkelig ikke deg det er noe galt med. Og heldigvis er ikke alle arbeidsplasser sånn. Håper du finner en arbeidsplass du stor trives på, det fortjener du. Nå vet du ihvertfall en plass du ikke vil jobbe. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det jobber utrolig mange velmenede pasient-kontakt folk i helsevesenet. Er egentlig mest imponert hvor ekstremt mye dere klarer å gi pasientene gitt at dere blir behandlet slik du beskriver.

Skyttergravs-mentaliteten er vanligvis et tegn på at ting har gått alt for langt, og at en har glemt ansvaret i jobben sin for å fighte.

Du må bare komme deg unna og la de lære at de må endre seg og at DE er problemet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Var dessverre mange kjente problemstillinger når det gjelder det kommunale helsevesenet. Kjenner flere som søker annet arbeid pga mange av de problemstillingene du nevner. Underbemanning, umenneskelig arbeidspress og uakseptable hersketeknikker fra ledelsen er dessverre vanlige problemer i det kommunale helsevesenet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (1 time siden):

Kom deg langt unna og aldri se deg tilbake. Kanskje få noen å prate med imens for å ikke havne langt nede eller at triggerene blir verre?

Det er min plan å komme meg vekk, og det var også det fastlegen anbefalte. Han sa, du må ha en arbeidsplass med tryggere og mer stabile rammer, spesielt etter du har vært igjennom (mishandling). 

Første gang i livet mitt hvor jeg ikke har dårlig samvittighet for å være sykemeldt. Jeg har folk å snakke med, kommer til å sende melding og be om en time i morgen eller snarlig. 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Gaea skrev (9 minutter siden):

Det er min plan å komme meg vekk, og det var også det fastlegen anbefalte. Han sa, du må ha en arbeidsplass med tryggere og mer stabile rammer, spesielt etter du har vært igjennom (mishandling). 

Første gang i livet mitt hvor jeg ikke har dårlig samvittighet for å være sykemeldt. Jeg har folk å snakke med, kommer til å sende melding og be om en time i morgen eller snarlig. 

Det er kjempe viktig med trygge og stabile rammer. Ellers kan man fort bli trigget og helsen daler. 

Det er bra du ikke føler på dårlig samvittighet. Er det noen som skal ha dårlig samvittighet er det arbeidsplassen.

Så bra, er nok lurt å ha noen å prate med. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...