Gå til innhold

har dere noen spådommer om snittet på medisin nå til høst/vår semester 2024/2025

Anbefalte innlegg

Jeg har 5.99 i snitt og det laveste snittet i fjor på medisin var 5.98... Ser det lyst ut fot meg, eventuelt hvordan kommer man seg inn på venteliste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er færre søkere i år. Jeg vil spå at snittet vil gå ned bitte litt både på førstegangsvitnemål og ordinært vitnemål. Jeg tror du kommer inn med det snittet du har, i verste fall fra venteliste

Endret av Mttrz12
Lenke til kommentar
10 hours ago, Mttrz12 said:

Det er færre søkere i år. Jeg vil spå at snittet vil gå ned bitte litt både på førstegangsvitnemål og ordinært vitnemål. Jeg tror du kommer inn med det snittet du har, i verste fall fra venteliste

Hvor ser du at det er færre søkere?

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

AJZ skrev (På 4.5.2024 den 12:15 PM):

Jeg har 5.99 i snitt og det laveste snittet i fjor på medisin var 5.98... Ser det lyst ut fot meg, eventuelt hvordan kommer man seg inn på venteliste?

Hei, du har vel ikke hatt eksamen enda? Det er det som trekker ned for de fleste. Vil anta at snittet går ned betraktelig (for førstegangssøkere), med tanke på at fjorårets vg3 slapp unna bokmål eksamen (der de fleste gjør det dårligst) og eksamen på vg1 og vg2. Samtidig har det blitt opprettet 60 nye plasser.

Endret av Hoyo
Lenke til kommentar
5 hours ago, Hoyo said:

Hei, du har vel ikke hatt eksamen enda? Det er det som trekker ned for de fleste. Vil anta at snittet går ned betraktelig (for førstegangssøkere), med tanke på at fjorårets vg3 slapp unna bokmål eksamen (der de fleste gjør det dårligst) og eksamen på vg1 og vg2. Samtidig har det blitt opprettet 60 nye plasser.

Jeg hadde friår, så jeg søker førstegangs vitnemål og uteksaminerte i fjor. Satser på at snittet ikke går opp ja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...