Gå til innhold

Veksle eth til bitcoin til nok - hvordan?


Gjest b1b65...9d7

Anbefalte innlegg

Gjest b1b65...9d7

Hei, jeg lurer på om det er mulig å veksle etherium til bitcoin og til norske kroner igjen? Evt hvordan gjør man det? 

Er det vanskelig å få utbetalt bitcoins til norsk konto? 

Takk for hjelp og takk for svar:) 

Anonymous poster hash: b1b65...9d7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest eccf3...511

Du kan selge ethereum direkte til norske kroner på www.nbx.no, som deretter kan overføres til bankkonto. 

Anonymous poster hash: eccf3...511

Lenke til kommentar
Gjest b1b65...9d7
Gjest eccf3...511 skrev (5 timer siden):

Du kan selge ethereum direkte til norske kroner på www.nbx.no, som deretter kan overføres til bankkonto. 

Anonymous poster hash: eccf3...511

Ja klar over det men virker som om det blir mindre i nok enn om jeg veksler de til bitcoins først. Tar jeg feil?

Anonymous poster hash: b1b65...9d7

Lenke til kommentar
Gjest b1b65...9d7
Herr Brun skrev (4 timer siden):

Ja, du tar feil

Ok, hvordan tar jeg feil? 

Anonymous poster hash: b1b65...9d7

Lenke til kommentar

Det gir ingen mening. De store og likvide delene av krypto-markedet er nettopp det, likvide. Det er fullt av proffer som sørger for at lavrisiko arbitrasje-muligheter blir brukt opp.

1 bitcoin handles akkurat nå til 63 565 dollar. 1 ether handles til 3108 dollar. I praksis får du kjøpe bittelitt dyrere og selge bittelitt billigere enn dette. For at du skulle få flere dollar (og så kroner, evt bare direkte kroner) ut av din eksisterende eth ved å veksle til bitcoin enn ved å selge eth direkte må du finne noen som vil gi deg mer enn 0.049 bitcoin for en ether. Antageligvis en del mer for å ta hensyn til en ekstra runde handling, med tilhørende transaksjon kostnader. Det kommer du ikke til å finne.

Mer pragmatisk: nøyaktig hva er det du har tenkt til å gjøre for å få mer ut av din eksisterende ether-beholdning gjennom veksling til bitcoin enn du ville fått ved å selge ether? Gå gjennom steg for steg, så skal jeg vise deg hva som er hullet i planen. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...