teekay19 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 En kamerat har ein ny pc som aldri har funket skikkelig. Den ville alltid restarte seg dersom han gjorde større operasjoner. Etter at han flytta komponenta over i eit nytt kabinett, ville ikkje maskinen skru seg på. Alt du hørte var små dunke lyder fra strømforsyningen, så eg konkluderte med at PSU'en var kaputt. Han hadde ei 300w liggandes, så eg satte i den. Da skjedde det rare, eg trengte bare skru på av/på knappen bak på strømforsynigen så skrudde maskina seg på, du måtte også slå den av med same knappen. Sjølv om maskina var "slått på" ville den ikkje fungere, no signal på skjermen men viftene gjekk rundt. Tenkte kanskje det var for lite kraft, skrudde av maskina og tok ut diverse cd-rom o.l. Det hjalp ikkje og etter å ha slått maskinen av og på nokon ganger, sprengte strømforsyningen (blått lysglimt). Bestilte dermed ei 400 qtec PSU, prøve den nettopp med same resultat. Med ein gong strømkabelen var satt i så skrudde maskina seg på. Nokon som har opplevd noko liknades og fiksa det? Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Høres faktisk ut som en knapp som har hengt seg opp.Kan ikke komme pånoe annen grunn Shorty Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Kan jo vere en kortslutning en eller annen plass, muligens i hk. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Eg trur vel også det må være hovedkortet, men det virka veldig rart hele greia. Stakkars gutt, kjøpte jo ny maskin for å faktisk bruke den, synd det må være slik. Anyway flere svar mottas gjerne. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har dere sjekket at der ikke er et avstandstykke mellom hk og kabinett som står feil. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Det kan jo være, var ikkje jeg some monterte hovedkortet. Får ikkje sjekket det før i neste uke pga militæret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå