Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å få kontakt med en 3com w-lan boks.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt denne og dette. Nå skal det sies at jeg har ikke prøvd så veeeldig lenge med å få dette til å fungere(1 time ca.) og jeg er heller ikke verdensmester i nettverksoppsett, så hvor feilen ligger vet jeg ikke. Men uansett, jeg får ingen kontakt noen steds!! På 3com saken så lyser alt riktig og det ser så flott ut atte! Men hvis jeg prøver å connecte på pcene så får jeg null respons! Jeg kommer ikke inn på 3com boksen via iexplorer engang!

Jeg har nextgentel adsl med en netopia ruter og 2 pcer som skal koples vanlig(har en switch fra før, enten bruker jeg denne eller så bruker jeg lan koplingene bak på 3com boksen) og en pc som er i kjelleren som skal koples via w-lan. Riktignok har jeg ikke prøvd å komme inn på 3com boksen via w-lan maskina(En kompis sa til meg at dette var eneste måten han kom innpå sin, han har ikke samme som meg.) Jeg har heller ikke gjort noen endringer i driver settings på noen maskiner enda. Er jeg naiv som tror at det skal fungere med engang? Maskinene har stått og surret på internett slik: pc - switch - ruter. Når jeg koplet opp 3com boksen sto de slik: pc - 3com - ruter gjorde også slik: pc switch - 3com - ruter. Ingenting fungerte, selv om lysene på både 3com switch og ruter lyste og var happy :)

Noen som kan gi meg noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du må bruke en PC som har trådet nettverk for å få kontakt første gang og sette den opp!? Det skal vel følge med en CD med et program på som leter opp AP'et!?

Selv har jeg 3Com Gateway og den er veldig lett å sette opp, har satt opp et tilsvarende AP en gang som du har kjøpt, men da i et større nettverk og jeg brukte en trådet PC for å lete den opp og konfigurere. Har du mulighet til å koble en hub imellom? Det er vel ingen andre ethernetutganger enn innporten på AP'et?

Her er mitt oppsett hvis det gir deg noen tips om rekkefølgen du setter opp enhetene

Lenke til kommentar
Jeg tror du må bruke en PC som har trådet nettverk for å få kontakt første gang og sette den opp!? Det skal vel følge med en CD med et program på som leter opp AP'et!?

Selv har jeg 3Com Gateway og den er veldig lett å sette opp, har satt opp et tilsvarende AP en gang som du har kjøpt, men da i et større nettverk og jeg brukte en trådet PC for å lete den opp og konfigurere. Har du mulighet til å koble en hub imellom? Det er vel ingen andre ethernetutganger enn innporten på AP'et?

Her er mitt oppsett hvis det gir deg noen tips om rekkefølgen du setter opp enhetene

Vel, jeg prøvde på nytt nå med å bare kople den ene pcen til 3comen, da fikk jeg konfigurert den. videre så prøvde jeg å kople til ruteren, men dette gikk ikke så bra. Fikk ikke kontakt med internett.

Lenke til kommentar
videre så prøvde jeg å kople til ruteren, men dette gikk ikke så bra. Fikk ikke kontakt med internett.

Det kan hende at du må bruke en krysset kabel. Jeg har også en Netopia router (riktig nok den gamle store klumpen), og jeg må brukke krysset kabel for å få kontakt mellom de to. Ikke spør hvorfor :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...