Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smakt din egen tatovering?


Gjest 3811c...a76

Anbefalte innlegg

Gjest 3811c...a76

...det har jeg vel gjort i snart to år nå. Skal forklare kort og eventuelt komme tilbake med mer når jeg orker. Ender vel opp med å bli gjenkjent av noen. Det får så være :) Trenger egentlig hjelp...og redd for evt. nyreproblemer. Hatt kjempeproblemer i lang tid. Sjokkert over hvor vanskelig det har vært å få en ordentlig utredning og hjelp. Noe fordi det er en spesiell sak, men kommer mer tilbake med problemene med helsevesenet siden (annen dag eller lignende). Skriver dette fort. Jeg har vært døden nær minst en gang (sannsynligvis to)  pga. samme tatovering i løpet av livet mitt.

Fjernet superlys grønn tatovering med picosekund laser. Da jeg påførte den ca 14. år siden gav den meg pusteproblemer, gråtetokter, illeluktende urin, spiseproblemer (gikk fysisk ikke svelge før etter ca tre uker... kun makrell i tomat og majones på en skje og kaffe i flere uker), nattesvette, ekstrem vektnedgang og til slutt jevnlige angstanfall. Tre uker med pustproblemer. Endte opp på DPS og måtte trene meg opp. Gikk for sent til legen. Fet mat gikk det spise til slutt. Feiltolket som psykisk. Ble på en måte litt psykiske problemer evt. noe vrangforestillinger (at tatoveringen gjorde meg syk, noe den gjorde, men den dårlige jobben ble en vrangforestillingen) ut av det (go figure). Overlevde dette, men ble avmagret og helt ødelagt. Ble ikke meg selv på en lang stund (og ble vel en annen "jeg" permanent - på godt og vondt). Satt dype spor, da jeg måtte overleve dette alene.

Fjernet masse med laser gjennom årene. Aldri noe problem. Fantes ikke teknologi til å fjerne helt lyse tatoveringer (effektivt). Picosekund lasere klarer fint dette. Tok første behandling. Tre uker etter; trykkfølsom elveblest, fingre "sover" og brenner og prikker, samt føles som sagblader i håndleddene. Utslett håndledd og lysk. Tok over et år før problemene var borte. Tar nok en behandling. Forteller jeg fikk store problemer, men sier: "håper mesteparten av blekket er borte, så jeg ikke får like store problemer igjen". Det var bare begynnelsen. Jeg fjerner det lysegrønne med langt større effekt. Reagerer godt og mørkner over tid. Blir etter ca. tre uker igjen elveblest, sagblad i håndledd, sovende prikkende brennende fingre. Så kommer nye problemer. Pungen blir steinhard. Det jeg svetter blir til "sommerfugl utslett" som smitter til lysk. Etterhvert begynner huden på fingre og hender å "smuldre opp". Etter lenge problemer med dette, får jeg plutselig en sterk smak fra spyttkjertlene (jeg kalte lymfer før med min lege, mulig det er en type lymfe også..aner ikke). Uansett; til slutt gjør det vondt å smile. De er steinharde og ømme. Jeg maserer spyttkjertlene. Dagen etter "løsner" noe. Jeg svetter og svetter og svetter. Jeg blir uvel. Det er black friday. Vi er på senteret i bare minutter før jeg sier til kona at jeg må hjem. "Mulig du må ringe sykebil i morgen". Det smakes gjennom huden, jeg blir tørstere og tørstere. Jeg ringer ambulanse flere dager men blir ikke hentet (ironien er fordi da jeg ble syk av tatoveringen første gang ble det historikk på at jeg ringte ambulanse manger pga. angstanfall da jeg følte meg døende, noe jeg sikkert var, så at de ikke tror på meg er nok det sikkert årsaken). Tanker går fortere enn de skal når jeg lukker øynene. Strammer seg venstre side. Sliter med å sove. Sinnsykt dårlig. Brekker meg, får opp illeluktende dritt fra ganen. Drikker og drikker og drikker. Husker ikke alt fra den tiden. Smakes gjennom ansiktet. Vasker og vasker ansiktet. Sondrer ut noe av huden. Til slutt klarer jeg kjøre til follo legevakt og mase meg til ambulanse. Mulig jeg måtte gjøre det to dager. Får det og har noe spasmelignende greier, klarer ikke brette ut noen fingre, får saltinjeksjoner og overlever. Hadde drukket for mye vann. Sov lenge. Psykolog kommer. Jeg smiler ut av galgenhumor oppgitt og spør om han ikke tror jeg var dårlig.  Tar en prat. Får taxi hjem. Sover og svetter. Klarer nesten ikke stå på bena. Værsågod; hjem med deg! Ingen utredning.

Etter dette har jeg brekket meg i søppelbøtter og fått opp mye dritt i langt over et år. Bra jeg jobber på lager. Hadde fungert dårlig i de fleste serviceyrker. Spyttet i beholder i lomma noe som minner om parfymert rustent illeluktende metall (misfarger også tenner). Spytter og brekker meg måned etter måned. Tømmer spyttebeholder hele dagen. Sendte album til fastlege o.l. men svært få bilder har nok blitt sett på. Ble sykemeldt for å bevege meg ute og "bli varm" da jeg var helt utslitt. Løste seg opp masse som kom ut. Metallsmak og illeluktende slim spyttes hele tiden. De ender på psykisk da de "må ha konklusjon". Jeg blir helt oppgitt. Skal få second opinion av en dame lege. Fisker etter pyskisk sykdom fra start. Jeg blir ubehøvlet da jeg er utslitt. Jeg forteller at det brenner ned spiserøret det som løsner. Hun spør "er det flammer?" -.- ... Helt sykt. Jeg sender truende mail om at jeg skal melde legen både til politi og fylkesmann (noe jeg også skal). Blir kranglet med at jeg ikke vil prøve krem for lyskesopp da metallet la seg som et slags "depot" i lysken. Føler meg mistrodd over metallsmak i munnen og det illeluktende slimet (som har vært hvitt og renner som "biolastriper"), eventuelt blir det totalt ignorert. Lyskesopp krem var viktig. Hatt røde blodsprengte øyer i langt over et år, med hint av gulfarge til og fra. Leppe "vibrerte" og får små fremmedlegemer som løser seg opp og smaker dritt gjennom leppen. Jeg kunne fortsatt ganske lenge... Vil redigere og tilføye mer.

Hvor kan jeg få hjelp? Vil forsøke ta urinprøve privat. Sendte volvat mail i stad. Jeg mener dette er inorganisk kvikksølv mest sannsynlig. Også vært inne på tanken at det er blykromater. Har måttet tatt hårmineralanalyser privat da jeg ikke får hjelp. Gir noe utslag på bly og kvikksølv. De ga faen i hva de brukte til å lage blekk før, bare de traff fargen og nyansen (og mange produsenter gjør det nok enda). Dødelig dose av forskjellige metallsalter om de hadde vært tatt oralt. Picosekundlasere vil gi folk med høyt metallinnhold i blekk større problemer enn lasere gjorde før. De treffer mer riktig bølgelengde og knuser langt langt mer blekk.

 

20201231_022949.jpg

20221104_135128.jpg

20230930_222755.jpg

20240111_112241.jpg

20240503_001907.jpg

føtter.jpg

lege.jpg

leppe.jpg

metall1.jpg

Anonymous poster hash: 3811c...a76

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter seg i emaljen på tennene. Derfor jeg også har mistenkt blykromater bl.a. Kanskje blanding av både bly og kvikksølv. Hvem vet når man ikke får hjelp. Blir et "metallskimmer". Kan poleres vekk med papir e.l. Er tilbake med en gang igjen. Følger med spyttet.

 

image.thumb.jpeg.dfd69642b362790a1b356d3ed3a085b3.jpeg

tenner.jpg

Lenke til kommentar

Drikk en blanding med brennesle, løvetann og sitronmelisse te. Det virker rensende på lever, nyrer og blod og tilfører vitaminer og mineraler, men er urindrivende så du må regne med å tisse masse, samt drikke endel vann ved siden av. Sitronmelisse virker både oppkvikkende, beroligende og hjelper mot nedstemthet. Du kan også legge til bjørkeblader om du føler deg tøff,  men da vil den urindrivende virkningen bli enda større. Ta ca en del av hver, og lag deg 3-4 kopper daglig med 1-2ts urter/kopp. Det finnes heftigere urteteer du kan drikke. Men de urtene jeg her har nevnt i denne doseringen, er ufarlig og sunne for de aller fleste. Håper på snarlig bedring for deg 🍀😊

https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter.htm

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (3 minutter siden):

Drikk en blanding med brennesle, løvetann og sitronmelisse te. Det virker rensende på lever, nyrer og blod og tilfører vitaminer og mineraler, men er urindrivende så du må regne med å tisse masse, samt drikke endel vann ved siden av. Sitronmelisse virker både oppkvikkende, beroligende og hjelper mot nedstemthet. Du kan også legge til bjørkeblader om du føler deg tøff,  men da vil den urindrivende virkningen bli enda større. Ta ca en del av hver, og lag deg 3-4 kopper daglig med 1-2ts urter/kopp. Det finnes heftigere urteteer du kan drikke. Men de urtene jeg her har nevnt i denne doseringen, er ufarlig og sunne for de aller fleste. Håper på snarlig bedring for deg 🍀😊

https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter.htm

Takk for gode råd :)  Veldig hyggelig. Jeg er på heavy detox. Skal lese meg opp og mulig tilføye noen av dine elementer hehe. Jeg drikker også diverse antioksidanter, heavy c vitamin kur og mye mer... Hadde jeg ikke gjort det tror jeg at jeg hadde vært ferdig for en stund siden, så dårlig jeg har vært.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Forgiftet skrev (2 minutter siden):

Takk for gode råd :)  Veldig hyggelig. Jeg er på heavy detox. Skal lese meg opp og mulig tilføye noen av dine elementer hehe. Jeg drikker også diverse antioksidanter, heavy c vitamin kur og mye mer... Hadde jeg ikke gjort det tror jeg at jeg hadde vært ferdig for en stund siden, så dårlig jeg har vært.

Bare hyggelig det 😊👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...