Sharpings Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april (endret) Hei, en i familien min liker å se på koreanske og Japanske TV serier på Netflix, og frem til nylig har vi kunnet bruke en Japansk Netflix konto for å få til dette. Nå har Netflix dessverre funnet ut at vi bor jo i Norge, så da er bare norsk Netflix tilgjengelig. Vanskelig skal det være. Så nå lurer jeg på om noen kan forklare hvordan jeg går frem for å lure Netflix til å tro at vi er i f.eks Japan, slik at de kan igjen få se sine serier derfra. Håper å få noen gode tips. Endret 27. april av Sharpings Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) Netflix gjør hele tiden tiltak for å opprettholde rettighetene som er på landsnivå. Innholdsprodusentene setter begrensninger her og krever at Netfix gjør det som er mulig for å hindre uautoriserte fra å se innhold de ikke har rettigheter til. Sånn det fungerte tillot enkelte VPN-leverandører deg å kunne se ulike lands innhold, men de følger med dette hele tiden og kartlegger forskjellige VPN-leverandører og hvilke IP-adresser de har, sånn at de blir blokkert forløpende. Tror også de gjør vurderinger av hjemadresse og betalingskort etc for å fastsette hvilket innhold du skal ha tilgang til, så det blir sånn sett vanskeligere og vanskeligere å få tilgang til innhold du ikke geografisk skal ha tilgang til. De kan også unikt identifisere deg som klient uansett om du bruker VPN eller ikke, så til sammen kan de kartlegge ting med veldig mange parameter for å at du kun skal ha tilgang til det begrensningene innholdsleverandørene pålegger Netflix. Det blir et evig "katt og mus"-løp å jukse seg til tilgang. De burde la folk kjøpe den tilgangen de ønsker, men da må de få med seg innholdsleverandørene på konseptet, noe jeg tviler på kommer med det første. Endret 10. juni av vidor Lenke til kommentar
endaen Skrevet 16. juni Del Skrevet 16. juni On 27.4.2024 at 3:07 PM, Sharpings said: Hei, en i familien min liker å se på koreanske og Japanske TV serier på Netflix, og frem til nylig har vi kunnet bruke en Japansk Netflix konto for å få til dette. Nå har Netflix dessverre funnet ut at vi bor jo i Norge, så da er bare norsk Netflix tilgjengelig. Vanskelig skal det være. Så nå lurer jeg på om noen kan forklare hvordan jeg går frem for å lure Netflix til å tro at vi er i f.eks Japan, slik at de kan igjen få se sine serier derfra. Håper å få noen gode tips. Eg har også en i familien, inkludert meg, som liker koreanske og japansk tv og film. Eg måtte gå inn på noe ala https://watchseriesx.to/ eller https://flixflare.to/, for å finne ut hva som finnes av tvserier (en slags programoversikt), og så inn i torrenten og finne serien der i den kvaliteten eg ønsker. Subtitlecat kan kanskje hjelpe med subs om det ikke er med, men som regel har eg funnet subs inkludert. Heldigvis er japansk/koreansk blitt såpass populært at det er flere sider nå, også den gode gamle opensubtitles. Jævla møkka netflix, ikke faen om eg betaler VPN og må styre på når eg vil se noe annet enn det lille søppelet vi får i norge. De kunne i det minste la meg velge region, og låse meg dit, så fikk eg ikke innholdet de norske fikk. Kunne til og med betalt litt ekstra om det funket. Netflix var gøy så lenge det varte 3 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 18. juni Forfatter Del Skrevet 18. juni (endret) vidor skrev (På 6.6.2024 den 8:15 AM): Netflix gjør hele tiden tiltak for å opprettholde rettighetene som er på landsnivå. Innholdsprodusentene setter begrensninger her og krever at Netfix gjør det som er mulig for å hindre uautoriserte fra å se innhold de ikke har rettigheter til. Sånn det fungerte tillot enkelte VPN-leverandører deg å kunne se ulike lands innhold, men de følger med dette hele tiden og kartlegger forskjellige VPN-leverandører og hvilke IP-adresser de har, sånn at de blir blokkert forløpende. Tror også de gjør vurderinger av hjemadresse og betalingskort etc for å fastsette hvilket innhold du skal ha tilgang til, så det blir sånn sett vanskeligere og vanskeligere å få tilgang til innhold du ikke geografisk skal ha tilgang til. De kan også unikt identifisere deg som klient uansett om du bruker VPN eller ikke, så til sammen kan de kartlegge ting med veldig mange parameter for å at du kun skal ha tilgang til det begrensningene innholdsleverandørene pålegger Netflix. Det blir et evig "katt og mus"-løp å jukse seg til tilgang. De burde la folk kjøpe den tilgangen de ønsker, men da må de få med seg innholdsleverandørene på konseptet, noe jeg tviler på kommer med det første. Så til helsike med hele Netflix, og frem med bit torrent appen igjen? Den er i det minste gratis! Endret 18. juni av Sharpings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå