Gå til innhold

Norge vist på gangen i klima


Anbefalte innlegg

Powertrainer skrev (1 minutt siden):

Han er god til å finne på molboaktige unnskyldninger, og de er fullt på høyde med det Stoltenberg sa når det var så mange tunnelulykker pga dårlig standard, jeg siterer: " man skal huske på at det er flere ulykker på åpen vei enn det er i tunnelene".

Jeg tror disse unnskyldningene er ment å appellere til de mer lettlurte i landet som ikke gjennomskuer manipulerende retorikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (2 minutter siden):

Jeg tror disse unnskyldningene er ment å appellere til de mer lettlurte i landet som ikke gjennomskuer manipulerende retorikk.

Der tror jeg du traff spikeren på hodet. Jeg blir også sjokkert over at de har såpass oppslutning men de går jo amok med alskens roseutdelinger på sykehjemmene rundt omkring, er nok mange der som tror arbeiderpartiet fortsatt er for arbeiderne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (På 8.7.2024 den 8:06 PM):

Der tror jeg du traff spikeren på hodet. Jeg blir også sjokkert over at de har såpass oppslutning men de går jo amok med alskens roseutdelinger på sykehjemmene rundt omkring, er nok mange der som tror arbeiderpartiet fortsatt er for arbeiderne.

Vel, når vi snakker om sykehjemmene....der er nok kanskje der du også finner de typisk trofaste velgerne av den eldre garde som stemmer AP fordi det er "tradisjon" og noe man bare gjør fordi "det er sånn det er". En generasjon som er mindre pragmatiske i valg av parti og som vokste opp med Gerhardsen. Har inntrykk av at det er mest eldre damer som er begeistret for Støre, de som gir ros og komplimenter på Facebook-siden hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

https://www.aljazeera.com/economy/2023/8/30/chinas-coal-habit-clouds-climate-fight-as-emissions-top-us-eu-combined

Kinas utslipp er nå større enn USA+EU+India, og er på vei til å bli større enn hele resten av verden.

https://www.asiafinancial.com/china-india-ask-rich-nations-for-trillions-in-climate-finance

Kina ber vestlige land om billioner (tusener milliarder) av dollar - som de da antagelig skal bruke til å gå til krig mot oss, vil jeg anta.

 

Dette samtidig med at klimanaivister i Norge syter og klager over verdens reneste, tryggeste og mest fornuftig forvaltede olje og gass- eksport og profitt - i et land som atpåtil går nesten 100% på vannkraft og er i verdensklasse i elbilbruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Brother Ursus skrev (På 1.8.2024 den 2:31 AM):

 

Kina ber vestlige land om billioner (tusener milliarder) av dollar - som de da antagelig skal bruke til å gå til krig mot oss, vil jeg anta.

 

Med vestlige lands selvdestruktive dumskap kan Kina komme til å erobre verdenshegemoniet uten å løsne et skudd:

https://no.wikipedia.org/wiki/Kunsten_å_krige

Disse eldgamle skriftene burde være obligatorisk for alle som vil forstå hva den kinesiske tankegangen i verdenspolitikken baserer seg på.

Brother Ursus skrev (På 1.8.2024 den 2:31 AM):

 

 

Dette samtidig med at klimanaivister i Norge syter og klager over verdens reneste, tryggeste og mest fornuftig forvaltede olje og gass- eksport og profitt - i et land som atpåtil går nesten 100% på vannkraft og er i verdensklasse i elbilbruk.

Tror det handler mer om en slags småland nasjonal narsissisme og mindreverdighetskompleks; behovet for å vise "hvor store og flinke vi er". Norge har ihvertfall siden 1990-tallet levd på en løgn om at vi skal være verdensmestere i alt fra "fred" og nå til "grønt skifte og Europas grønne batteri" med det resultat at krona er redusert til søppelvaluta og skyhøye strømspiser som finansierer dødfødte svindelprosjekter som handler i lomma på korporasjoner.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...