alka07 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN skal ha den hovedkorten lurer på om jeg skal kjøpe 1 ram brikke 512 mb eller 2 stk 256 mb saken er at jeg har hørt nforce hovedkort har sån dobbel minne greia at den yter bedre med 2 brikker enn 1 noen som kan bekrefte det Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Du må ha to brikker for å kjøre med dual-channel, ja. Dette skal gi ytelsesøkning, selv om den ikke er like stor på et AMD-system som på et Intel-system. Jeg har samme hovedkort som du tenker på å kjøpe, og valgte selv 2x256 MB. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 er det ikke snakk om en ytelses økning på 0,1% eller noe sånn? Kjøp heller 1 512 mb brikke, og oppgrader med en til når du får rå Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 er det ikke snakk om en ytelses økning på 0,1% eller noe sånn? Kjøp heller 1 512 mb brikke, og oppgrader med en til når du får rå Tror det er litt mer (selv om folk hevder annet), men det kan jo være lurt å gjøre som du sier å kjøpe bare 1 512MB og oppgradere senere (hvis dette er aktuelt). Selv valgte jeg 2x256 fordi jeg blir å kjøpe nytt minne også neste gang jeg oppgraderer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå