Gå til innhold

Svømming og øre problem +


Anbefalte innlegg

Har holdt på med svømming i et år nå og synes det er kjempe gøy. Men har hatt mye problemer med ørene.

I starten fikk jeg vann i øret og fikk betennelse. Så nå bruker jeg øreplugger, får ikke vann i øret lengre men ser ut som jeg reagerer på å ha silikon propper i ørene 2-3 ganger i uka…

Har brukt olje for å forebygge og når plagene kommer. Men det blir stadig trigget igjen og har blitt en irriterende og dum sirkel…

Jeg reagerer også vistnok på klor, får noen røde prikker som kan klø veldig. Bruker dusj olje før og etter jeg har svømt. Og det hjelper litt…

Noen som har noen erfaring rundt dette? Ville vært synd om jeg må slutte når jeg endelig har funnet noe jeg liker 🤦🏼‍♂️

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Windoge skrev (15 timer siden):

Har ofte hatt vann som ikke kommer ut av øret, ofte på grunn av ørevoks. Men det er kanskje ikke det du sliter med?

Nei, men det kan jo ha vært hva som skjedde når jeg fikk ørebetennelse.

Har prøvd med svømmehette nå både med og uten propper og fortsatt litt ubehag. Så spørs nok om jeg må holde meg til å svømme bryst med hode over vannet. 

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg liker også å boltre meg i vann. Fikk samme som deg. Ørebetennelse. Men hadde fra før nyttig kunnskap som kom godt med. Jeg smørte aloe vera på og ved betennelsen noen ganger per dag. Er ganske sikker på at jeg brukte kokosnøttolje noen ganger også. Jeg tror betennelsen var kraftig redusert etter en uke eller 10 dager.

Kunne da fortsette i bassengene uten mere problem der.

Jeg påfører aloe vera på en ørepinne, og bruker den på øret. Men selvfølgelig bare på det ytre øret og ikke inne i ørekanalen der betennelsen er, fordi det skal man jo ikke bruke ørepinner til ifølge anvisninger på ørepinne pakkene... Så jeg bør også si det for at ingen kan saksøke meg hvis man bruker de på den helt gale måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...