Gå til innhold

Windows XP Home starter ikke

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp

Nylig kjøpt ferdig bygd pc (1 uke gammel). Installerte en spill demo lastet ned fra nettet. Midt i installasjonen slår maskinen seg av (rekker så vidt å se en melding at windows slår seg av pga av en feil og pc ikke skal bli ødelagt + en feilmelding på en kernel fil (mener det var det)).

Prøver å starte opp igjen, men vil ikke starte opp igjen hverken i sikkermodus, siste fungerende konfigurasjon, eller på vanlig måte.

Hva kan være feil??

Tror ikke på virus, har oppdatert Norton. Kan det være hardware?

surfer

Endret av surferxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter inn XP cd men den booter ikke fra den.

Lysdioden på cd spilleren lyser et øyeblikk, men ingenting skjer.

Starter hele tiden opp i den menyen hvor du bl.a kan velge sikkermodus. Men for svart skjerm hvis jeg forsøker sikkermodus.

Hvis jeg forsøker starte på vanlig måte så står det bare Velkommen til XP, hardisken jobber bare litt, så blir den stille. Etter kort tid slår pc seg av.

Endret av surferxy
Lenke til kommentar
PSU = powersupply.

Rekkefølge floppy, hardisk, cd betyr at CD ikke kan boote (så lenge hardisk er installert). Men det spiller ingen rolle om floppy eller CD er først.

Takker.

Men er det sannsynlig at det er PSU når den kommer forbi bios, frem til bildet der sikkermodus kan velge (men ikke lenger, slår seg bare av)?

surfer

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått bootet fra CD. Starter opp med installasjon av XP. Men den stopper opp med engang. Står at den kontrolerer harddisk, men går ikke videre. Har stått der en halv time nå. Kan ikke høre at hardisken tar igang i det hele tatt. Er det harddisken som er gåen?

surfer

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått bootet fra CD. Starter opp med installasjon av XP. Men den stopper opp med engang. Står at den kontrolerer harddisk, men går ikke videre. Har stått der en halv time nå. Kan ikke høre at hardisken tar igang i det hele tatt. Er det harddisken som er gåen?

surfer

Er den alene på IDE 1 som master ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...