Hootie Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Hva er den beste måten å lagre og organisere familiebilder? Har 20 år med bilder som er lagret på en 10 år gammel NAS med mappestruktur år-mnd, men denne NASen begynner å bli svært treg, og det er i tillegg uoversiktlig å finne frem bilder. Vi ønsker en skylagring der vi kan laste opp bilder som er verdt å ta vare på, og som er lett å finne fram i. En som helst er like enkel å finne fram i som icloud/google foto, da gjerne med ansiktsgjenkjenning o.l. Dette er familiebilder fra flere telefoner, så vi ønsker ikke å legge inn hele bildebiblioteket, men heller velge bilder å laste opp. Noen gode tips? Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Hvorfor ikke faktisk bruke Apple eller Google Photos med skylagring? Jeg har prøvd det aller, aller meste som finnes, og for tilgang i skyen tror jeg ikke det finnes noe bedre. Det beste er om dere alle har enten Apple eller Android for å kunne bruke lokal device enkelt i tillegg til skyen. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april Phantom Software skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke faktisk bruke Apple eller Google Photos med skylagring? Jeg har prøvd det aller, aller meste som finnes, og for tilgang i skyen tror jeg ikke det finnes noe bedre. Det beste er om dere alle har enten Apple eller Android for å kunne bruke lokal device enkelt i tillegg til skyen. Men hvordan bruke dette på tvers av mobiler? Vi har i dag både icloud og google foto, men desse følger jo bare brukeren/kamerarullen. Hvordan sette opp en konto som begge kan bruke? Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Hootie skrev (9 minutter siden): Men hvordan bruke dette på tvers av mobiler? Vi har i dag både icloud og google foto, men desse følger jo bare brukeren/kamerarullen. Hvordan sette opp en konto som begge kan bruke? Du kan dele albumene på Google Foto. Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Begge systemene har løsninger for å dele album mellom flere, som familiealbum. https://support.google.com/families/answer/6131416?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop#zippy=%2Ccreate-a-shared-album https://support.apple.com/en-us/118229 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå