Gå til innhold

Hva feiler det toppledelsen i AP?


Anbefalte innlegg

13 hours ago, Morromann said:

Tja, sperregrensen tviler jeg på. Det er en beinhard kjerne som stemmer AP "samma hva"; de som har gjort det som en familietradisjon og er flasket opp med at "man stemmer ikke no annet enn AP" og lever med gamle forestillinger om Gerhardsen selv om dagens "Arbeiderparti" er noe helt annet enn Gerhardsens AP.

De døde ut på 80-90-tallet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig folk forventer av AP om dagen, som de ikke når opp til?

De viser jo gang på gang at de er partiet for folk flest med å senke skattene deres, senke kostnader som barnehage og sfo, øke bidrag osv.

Og de henter penger med å øke skattene for de rike.

"Alternativet" fokuserer jo bare til å få promillen til å ha lavere skatter, les de rike.

Personlig håper jeg AP eller noen av deres venner får bli, det vill hjelpe folk flest.

Men blir det blå regjering får jeg minsket utgifter. 

Så vinn vinn for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (14 timer siden):

Hva er det egentlig folk forventer av AP om dagen, som de ikke når opp til?

De viser jo gang på gang at de er partiet for folk flest med å senke skattene deres, senke kostnader som barnehage og sfo, øke bidrag osv.

Og de henter penger med å øke skattene for de rike.

"Alternativet" fokuserer jo bare til å få promillen til å ha lavere skatter, les de rike.

Personlig håper jeg AP eller noen av deres venner får bli, det vill hjelpe folk flest.

Men blir det blå regjering får jeg minsket utgifter. 

Så vinn vinn for min del.

 

image (1).png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
logaritmemannen skrev (33 minutter siden):

 

image (1).png

Ser virkelig ikke relevansen til mitt spørsmål. Skjønner at du føler deg snurt som IT konsulent, men det er ikke dere som er target for den endringen. Men det er uheldig, såklart. Men en må klare å se forbi sin egen nese og at dette kommer til gode for mange som er ansatt på latterlige avtaler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, Salvesen. said:

 

Vet jeg ikke om noen % her og noen % der av eksisterende struktur gir tillit. 
De har blant annet hatt muligheten til å:
-Reformere rammene rundt Nordpol og strømsalget
-Gjøre noe FØR det gikk så langt at man måtte heve renten i flere trinn
-Bygge landet? 
-Si nei til flere EU direktiv ved å ikke implementere de?
-Gjøre noe annet enn i stikke kjepper i Nye Veier sine prosjekter? 
-Mulighet til å overkjøre Bane Nor ved reperasjon av Dovrebanen, for å få den verdig raskere
-Infrastruktur nord for Stjørdal eller Fauske?

Eller litt kortere: Man ønsker at LO skal slutte å støtte opp et parti som på sikt gjør seg irrelevant med å redusere norsk verdiskapning på sikt.
Og Høyre er i samme båten som AP, men med et bedre medieapparat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (På 3.6.2024 den 7:15 PM):

Neida, kjenner en del av dem som fortsatt holder det gående jeg!
Men de er definitivt en døende rase, ja.

Og lever på en nostalgisk forestillling om hva de tror AP fortsatt er.

 

Theo343 skrev (På 4.6.2024 den 1:39 PM):

Må ærlig si at denne saken synes jeg er en ikke-sak for media. Det tar også bare fokus fra de virkelige sakene. Erna Solberg er fortsatt statsministerkandidat.

Belysing av maktmisbruk, kameraderi og "one rule for me other for thee" er absolutt ikke en ikke-sak IMHO. Vi ser hvor strenge kravene til habilitet er for vanlige dødelige mens politikerne slipper unna gang på gang og lander på begge føtter etter å ha blitt avslørt i både bedrageri og det som verre er. Og at hun blir satt til å lede APs energifraksjon viser hvilket usympatisk og upålitelig parti AP har blitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (På 23.4.2024 den 5:20 PM):

Ap hevder hun er en meget dyktig leder.. nuvel... For meg fremstår hun som en iskald, kynisk og følelsesløs leder når hun prater. Like mye sjarm som en gråstein. 

Men, hu er vel sikkert flink til noe mer enn å jukse, vi får se. 

Hun er flink til å fraskrive seg ansvar og overlate det til noen andre, som med Helseplattformen der hun bare lukker øynene for katastrofen og sier noen andre får håndtere situasjonen. Hun burde satt ned foten og beordret fjerning av makkverket.

Hun er inkompetent, veik og feig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, Morromann said:

Og lever på en nostalgisk forestillling om hva de tror AP fortsatt er.

 

Belysing av maktmisbruk, kameraderi og "one rule for me other for thee" er absolutt ikke en ikke-sak IMHO. Vi ser hvor strenge kravene til habilitet er for vanlige dødelige mens politikerne slipper unna gang på gang og lander på begge føtter etter å ha blitt avslørt i både bedrageri og det som verre er. Og at hun blir satt til å lede APs energifraksjon viser hvilket usympatisk og upålitelig parti AP har blitt.

Tenker du da på denne kysset saken som jeg kommenterte som ikke-sak?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Vel, nei da misforstod jeg nok. Men det var jo ingen sitering i det du skrev så jeg regnet med at det var Kjerkol du snakket om.

Det var upresist og rotete av meg - helt enig. Jeg leste et innlegg og svaret mitt havnet utenfor.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyre og ap er så like at det nesten ikke spiller noen rolle hvem av de som styrer, det bunner ut i om man skal ha privateide barnehager eller kommunale.

Man trenger et regimeskifte i norge, man kan ikke fortsette i samme spor.
Når man ser hvordan landet ble styrt i gamle dager så var det norge først politikk så det holdt, nå er det norge sist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (På 7.6.2024 den 11:21 PM):

Høyre og ap er så like at det nesten ikke spiller noen rolle hvem av de som styrer, det bunner ut i om man skal ha privateide barnehager eller kommunale.

Man trenger et regimeskifte i norge, man kan ikke fortsette i samme spor.
Når man ser hvordan landet ble styrt i gamle dager så var det norge først politikk så det holdt, nå er det norge sist.

Når det gjelder AP og Høyre fremstår det mest som det er politikernes karriereambisjoner som går først og deres prestisje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (13 timer siden):

Når det gjelder AP og Høyre fremstår det mest som det er politikernes karriereambisjoner som går først og deres prestisje.

Ja, definitivt.

Høyre har litt bedre næringspolitikk, og det virker som om de skal bli strengere på innvandring.

Men stoler ikke mye på det partiet, de selger seg nok billig til venstre. Dessuten så spiller det liten rolle når det meste her i landet uansett blir bestemt av EU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, freedomseeker said:

Ja, definitivt.

Høyre har litt bedre næringspolitikk, og det virker som om de skal bli strengere på innvandring.

Men stoler ikke mye på det partiet, de selger seg nok billig til venstre. Dessuten så spiller det liten rolle når det meste her i landet uansett blir bestemt av EU.

Hvorfor skulle et liberalkonservativt parti slik som Høyre bli mer restriktive på innvandring enn AP på et punkt? 

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (9 timer siden):

Hvorfor skulle et liberalkonservativt parti slik som Høyre bli mer restriktive på innvandring enn AP på et punkt? 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2024/04/03/hoyre-og-frp-onsker-en-strengere-flyktningpolitikk/

"Høyre og Frp mener regjeringen blant annet må stramme inn adgangen til familiegjenforening, samt forhandle fram avtaler med tredjeland som sikrer beskyttelse til mennesker med «reelt beskyttelsesbehov».

I tillegg ber de regjeringen om å utrede et system der Norge gir beskyttelse til sårbare personer som har behov for beskyttelse «ved å betale for omplassering til trygge tredjeland»."

 

Men norsk arbeidskraft skal fortsatt være konkurranseutsatt med øst europa, der er dem enige med partieliten i AP.

Men strengere flyktningpolitikk hjelper veldig mye.

Endret av freedomseeker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (På 10.6.2024 den 12:31 AM):

 

Høyre har litt bedre næringspolitikk, og det virker som om de skal bli strengere på innvandring.

 

Det er nok litt hipp som happ hvem som er strengest av AP og Høyre når det kommer til innvandring; i praksis bestemmes nok det mest av hvem de har som regjeringspartenere når de er i regjering, hvor strengt eller mykt det er. På den annen side er veldig store deler av Høyre positive til mest mulig import av billig arbeidskraft.

En slånede likhet mellom AP og Høyre dog er hvor ignorant eller regelrett fiendtlig begge partiene er til personvern og entusiastiske ovenfor mest mulig hemmelighold og over overvåkning av innbyggerne; der står de to partiene mer sammen enn med andre partier på Stortinget uten et eneste forbehold hver eneste gang nye drakoniske lover om spionasje på innbyggerne kommer opp som tema.

 

shockorshot skrev (På 10.6.2024 den 1:44 AM):

Hvorfor skulle et liberalkonservativt parti slik som Høyre bli mer restriktive på innvandring enn AP på et punkt? 

Det er nok et tveegget sverd. Som sagt, høyrefolk ønsker billig arbedskraft som lettere kan unngå norske arbeidsmiljølover og svekke grunnlaget for fagbevegelsen. På den annen side er Høyre mer fiendtlige til velferdsstaten og ønsker nok mindre innvandring av grupper som tradisjonelt er høyt representerte på trygdestatistikken. Så det er nok mer entusiasme for arbeidsinnvandring i Høyre enn hos AP; ihvertfall hos den LO-tro delen av AP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...