Sjørøver Skrevet 19. april 2024 Del Skrevet 19. april 2024 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Oob2BA/hbo-max-kunder-faar-daarligere-abonnement Prisene er her Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. april 2024 Del Skrevet 19. april 2024 Sjørøver skrev (1 time siden): https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Oob2BA/hbo-max-kunder-faar-daarligere-abonnement Prisene er her Ikke rart at piratvirksomhet har fått en ny renessanse… 2 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. april 2024 Del Skrevet 19. april 2024 Da er det vel bare å lage en ny tråd rundt det og koble på forbrukerrådet. IKKE innafor at de sier offentlig at man får beholde rabatten når den blir på et dårligere abonnement enn det man hadde. Kan godt si opp jeg, men først vil jeg at max skal tvinges til å opprettholde den avtalen de ga oss. Får vi media og forbrukerrådet med så kanskje vi får gjort noe med det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. april 2024 Del Skrevet 20. april 2024 Flere enn meg som faktisk prøver å stå i mot denne tvungede oppsigelsen de prøver seg på? Fikk først standard-svaret fra kundeservice, men har svart de igjen der jeg er tydelig på at jeg ikke godtar denne nedgraderingen og at jeg ikke blir å gi meg. Jeg kan fint si opp MAX og piratkopiere i stedet, hvis det er det de ønsker, men først vil jeg prøve å tvinge de til å opprettholde avtalen de ga. Det burde ikke være lov å kalle det "livet ut", og si at man får beholde rabatten når de tvinger på en nedgradering. Med så sterke regler mot falsk markedsføring vi har her så håper jeg forbrukerrådet vil tvinge de til å opprettholde avtalen. Med tanke på hvor utrolig ræva "Standard" kontra "Premium" er så er det jo i praksis en tvungen oppsigelse fra de. Jeg hadde aldri abonnert på standard-versjonen. Verdt å ta denne saken på prinsipp . Fuck de i ledelsen der Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. april 2024 Del Skrevet 22. april 2024 Andre svaret jeg får. Virker ikke som de er interessert i å diskutere saken i det hele tatt og kun spytter ut standardiserte svaret. Svarer ikke på spørsmålene eller noe. Får sette av litt tid denne uken til å ta kontakt med forbrukerrådet, håper flere gjør det samme. Fuck Max-gjengen, håper ikke de slipper unna. Småpenger er det, men liker ikke når selskaper svindler på denne måten Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 22. april 2024 Del Skrevet 22. april 2024 On 19.4.2024 at 6:41 PM, Comma Chameleon said: Da er det vel bare å lage en ny tråd rundt det og koble på forbrukerrådet. IKKE innafor at de sier offentlig at man får beholde rabatten når den blir på et dårligere abonnement enn det man hadde. Kan godt si opp jeg, men først vil jeg at max skal tvinges til å opprettholde den avtalen de ga oss. Får vi media og forbrukerrådet med så kanskje vi får gjort noe med det. Hva var den opprinnelige avtaleteksten da? Stod det spesifisert hvilket abonnement og innhold man fikk halv pris på, eller kun at man fikk halv pris? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. april 2024 Del Skrevet 22. april 2024 WiiBoy skrev (8 minutter siden): Hva var den opprinnelige avtaleteksten da? Stod det spesifisert hvilket abonnement og innhold man fikk halv pris på, eller kun at man fikk halv pris? Kan se om jeg finner det fram, men det står nok ikke noe om "hvilket abonnement" det gjelder siden de kun hadde ett abonnement. Så det abonnementet det gjaldt er det eneste som eksisterte når man meldte seg opp. Når de nå i tillegg gjentatte ganger både i e-post og media har sagt at man får beholde rabatten (tek.no) så tolkes det slik at man får fortsette med det abonnementet man hadde og det nærmeste tilsvarende hvis de deler opp i nye. Spesielt siden dette ble sluppet før disse nye inndelingene kom ut. Dette blir nok litt som når et selskap skal gi deg erstatningsprodukt hvis de ikke kan reparere, da må de gi deg tilsvarende eller bedre. Her er det jo ingen tvil om at "Standard"-abonnementet er betydelig dårligere enn det vi har i dag og det er en grunn til at jeg/folk reagerer. Her har de sagt livet ut, som bør behandles mye strengere enn en hvis de ikke hadde det med. Man bør ikke godta falsk markedsføring. Streaming-verdenen har allerede tatt mange steg bakover. Mer fragmentering, økte priser, mer søppel-innhold som dårlig reality osv. Jeg har ingenting i mot å betale, jeg har vel 5-6+ streaming tjenester på konstant, men jeg synes også det er verdt å kjempe for å motvirke noe av den dritten de dresskledde narsissistene i ledelsen prøver å gjøre. Sleipinger . 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. oktober 2024 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2024 Noen som har tatt denne saken videre? Irriterer meg litt over at jeg kun har standard når jeg ser på penguin. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. oktober 2024 Del Skrevet 9. oktober 2024 Sjørøver skrev (1 time siden): Noen som har tatt denne saken videre? Irriterer meg litt over at jeg kun har standard når jeg ser på penguin. Har klaget flere ganger men får bare nei tilbake. Så må vel ta det til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. oktober 2024 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2024 Comma Chameleon skrev (10 minutter siden): Har klaget flere ganger men får bare nei tilbake. Så må vel ta det til forbrukerrådet. Gi en lyd om du sender inn, er med å støtte den. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 11. oktober 2024 Del Skrevet 11. oktober 2024 Betaler nå 159,- pr måned for premium-abonnement på max, og tror du ikke de har startet med å legge inn reklame for andre programmer når du skal se en episode av et TV-program?!! Blir å kansellere her også. Piratbukta neste! 1 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet i går, 19:53 Del Skrevet i går, 19:53 Endelig er løsningen her. Kom mail i dag. Abonnementene hos Max får fra går fra HBO Max og Max Standard til MAX Standard og Max Premium. Der man tidligere var låst med 50% til standard så får man nå tilbudet om å oppgradere til Max Premium og beholde sin 50%. Så jeg har nå tatt det valget og får da tilbake premium-funksjonaliteten jeg originalt hadde hos HBO før de slo seg sammen med MAX, og beholdt 50% rabatten. Legger ved screenshot av mailen: Selvfølgelig er det jo dumt at de får lov til å herse med kundene fram og tilbake uten konsekvenser, men nå er i alle fall slutt-resultatet der at jeg fortsatt har rabatten på topp-abonnementet. Så får man heller prøver å ignorere at prisen på 50% har i realiteten gått fra 35 kr til 79 kr fra lanseringen av det originale tilbudet, men den økningen har jo skjedd på alle tjenester egentlig. Fortsatt billigere enn de andre da 🤷♂️. 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 20:32 Del Skrevet i går, 20:32 (endret) Blir vel å gjøre det samme. Men det er irriterende at de går tilbake på betingelsene for såkalt livet ut tilbud. Dette gjør de ved et navneskifte. Endret i går, 20:33 av Neptun1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet i går, 20:37 Del Skrevet i går, 20:37 (endret) Neptun1 skrev (5 minutter siden): Blir vel å gjøre det samme. Men det er irriterende at de går tilbake på betingelsene for såkalt livet ut tilbud. Dette gjør de ved et navneskifte. Hvilke betingelser tenker du på? Det er jo fortsatt 50% livet ut, bare at man får lov til å velge mellom standard eller premium. Det har jo vært en periode der man har vært stuck med 50% på standard der man mistet noen funksjoner (4K, hdr etc) som man hadde før de skiftet navn, men nå er jo de tilbake. Hadde man bare fått dette tilbudet første gang de byttet navn så hadde ikke jeg klaget på noe annet enn den generelle prisøkningen som alle tjenester har hatt. Endret i går, 20:37 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 21:10 Del Skrevet i går, 21:10 Comma Chameleon skrev (22 minutter siden): Hvilke betingelser tenker du på? Det er jo fortsatt 50% livet ut, bare at man får lov til å velge mellom standard eller premium. Det har jo vært en periode der man har vært stuck med 50% på standard der man mistet noen funksjoner (4K, hdr etc) som man hadde før de skiftet navn, men nå er jo de tilbake. Hadde man bare fått dette tilbudet første gang de byttet navn så hadde ikke jeg klaget på noe annet enn den generelle prisøkningen som alle tjenester har hatt. Opprinnelig var høyeste standard på bilde og lyd inkludert i pristilbudet fra HBO. Men nå reduseres kvaliteten med mindre man betaler (litt) mer. (har aldri hatt noen redusert kvalitet med 1/2 pris) Det var for så vidt varslet men faller heldigvis ikke så dyrt som varslet tidligere i denne artikkelen. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Oob2BA/hbo-max-kunder-faar-daarligere-abonnement?srsltid=AfmBOoqbul7ROPJQhz-vl6XabTiaDqfhmjgD8nYdjPfIbBNMkAWhZ3ip Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Neptun1 skrev (1 time siden): Opprinnelig var høyeste standard på bilde og lyd inkludert i pristilbudet fra HBO. Men nå reduseres kvaliteten med mindre man betaler (litt) mer. (har aldri hatt noen redusert kvalitet med 1/2 pris) Det var for så vidt varslet men faller heldigvis ikke så dyrt som varslet tidligere i denne artikkelen. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Oob2BA/hbo-max-kunder-faar-daarligere-abonnement?srsltid=AfmBOoqbul7ROPJQhz-vl6XabTiaDqfhmjgD8nYdjPfIbBNMkAWhZ3ip Det der var i fjor sommer. Denne tråden er litt gammel og gjaldt den saken du linker. Derfor jeg bumpet den med ny info. Mailen som jeg nå siterte og kopierte kom i dag og gjør at man får høyeste kvalitet og fortsatt halv pris. Før fikk du kun standard med 50%, nå kan du velge (en gang) mellom standard eller premium. Jeg gikk for premium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå