TMB Skrevet 20. april Del Skrevet 20. april (endret) Forrige eier av huset mitt klargjorde 3 punkter til utvendig belysning i en nedkjørsel. Det er 3 tomme 16mm k-rør som ender i en koblingsboks på veggen. Se bilde. Mitt spm er hva slags lamper som egner seg til dette formålet? Regner med de må monteres utenpåliggende siden det er stein/betong. Men spesielt den første der er jo nesten helt nede ved bakken... Hva vil se penest ut her? Endret 20. april av TMB Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april Med tanke på den lave plasseringen så vil det nok være duket for jordfeil når vinteren og snøen kommer, det mest praktiske ville vært å bolte fast master i veggen og montert asymmetriske led-kastere. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Ta bort den laveste. Monter stolpe på enden som lyser opp området. de 2 andre kjøper du utelampe som er beregnet for bruken, som peker nedover. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. mai Del Skrevet 1. mai (endret) Å bruke kun det ene røret og kjøre en LED stripe over alle er også et alternativ, da dekker man over alt i tillegg dersom de er på samme linje bortover (noe det kan se ut til). Må eventuelt finne en profil som ikke er altfor stiv, slik at man kan følge buen i muren bortover, og selvsagt bruke vanntett LED stripe. PS: det spørs litt på formålet med belysningen, er det pyntebelysning så funker mitt forslag, om det er for belysning av et større område rundt så er det nok bedre å få opp noe master og lyskastere høyere opp. Endret 1. mai av Larzen_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå