Milhouse85 Skrevet 23. juli Rapporter Del Skrevet 23. juli DukeRichelieu skrev (16 timer siden): Det beste med denne tilnærmingen er at det ikke er noen konkurranse (som på Tinder eller på byen) og du får presentert deg selv ansikt til ansikt. Nettopp! Og jeg har en liten personlig teori.... Folk som er veldig flinke til å selge "selge seg inn" digitalt, i form av apper og lignende. De bruker alt for mye tid på en skjerm, og mitt inntrykk, er at dem som gjør det - sliter med selvtillit i det virkelige livet, og derfor kanskje kompenserer dette med overdrevet bruk av skjerm. Kanskje gjelder det spesielt for dere damer, som kan smykke seg med ymse filtre, effekter og lignende - og som "alltid" er den passive part, i en samtale over en app eller gjennom sosiale medier. Nå generaliserer jeg kanskje litt vel mye for å gjøre et poeng ut av noe. Jeg har selv gått på en smell og to via disse appene (alt må jo prøves) og folk blir sure på meg, fordi jeg ikke svarer med en gang, eller ikke alltid er tilgjengelig. Da er jeg plutselig ikke lengre "seriøs". Jeg syns det er ekstremt vanskelig å tolke signaler, emojis og lignende - og svare ut fra det. Skjønner ikke bæret. Nå bør det sies at jeg aldri har syntes sosiale medier er så veldig spennende, og jeg er ikke på noen av de mest populære sidene/appene som Instagram osv. Så jeg er nok en idiot på slike apper.... Ikke er jeg god på selfies eller bilder heller. Men siden jeg ikke sitter med nesa bak en skjerm hele tiden, når jeg er ute blant folk. Så er jeg vel mer tilgjengelig, tørr å løfte blikket, smile og si hei til folk. Selv om jeg også er introvert av person, så er det greit å vite at alt er midlertidig uansett. Gjest 80c07...985 skrev (22 timer siden): Er dame. Anonymous poster hash: 80c07...985 Betyr ingenting om du er mann eller dame. Forskjellen er at du får oppmerksomhet lettere, enn det vi menn gjør. Så du må filtrere mer - mens menn ofte bare "tar det de får..." og det er ofte ikke så mange. Og denne filtreringsjobben kan være vel så utmattende det. Men som jeg nevnte i innlegget mitt over, der jeg generaliserer damer. Er du passiv i samtalene på nett, eller tar du aktivt del i den? Også må jeg si en ting; det ABSOLUTT verste jeg vet; er damer som er usikre på seg selv. Og dem er det dessverre mange av. (overdrevet skjermbruk, hei hei hei...) - så dersom noen begynner å syte å klage over dårlig selvfølelse, kropp eller lignende. Så skygger jeg banen asap! det orker jeg ikke... og jeg tror mange menn gjør som meg. Det betyr faktisk INGEN ting om du veier 10-15 kg ekstra, så lenge du er trygg og komfortabel med seg selv, og at du er stolt over den du er, og den kroppen du har. Men jeg ved damer kanskje er ekstra sensitive på kropp og selvbilde, jeg har slengt ut en kommentar i ny å nei (som absolutt ikke er noe negativt ment...) som har ført til full blokk. Et eksempel: Var ei dame på fest som klaget over at hun var lubben, og spurte meg om jeg syns det.... Jeg syns ikke det var noe negativt å være litt lubben, så jeg svarte kort og greit... "Ja, det er du..." -men ikke i negativ forstand. Hu ignorert meg resten av den kvelden, og ble vesentlig mer stille..... uff. Men dønn seriøst, jeg syns hu var attraktiv som hu var. Nå har hu slanket seg 20 kg (eller noe sånt), og helt ærlig. Jeg likte hu slik hu var før. Men jaja... DukeRichelieu skrev (16 timer siden): PS: Har sikkert nevnt det noen ganger alt, men jeg møtte min kjæreste og samboer gjennom 5 + år på en kafe på dagtid. Hadde aldri møtt henne før. Artig. Og enda morsommere når dere forteller folk om hvordan dere møttes.... Man ønsker jo helst ikke å forstyrre noen på farten, så litt dumt å "prøve seg" på et sted man er på farten, eller på vei fra A til B. Men på kafe tar jo folk flest en liten pause fra alt. 😜 Er jo bare å løfte blikket og speide litt rundt med et mikroskopisk smil om munnen, så ser man fort om noen ser tilbake..... med et nysgjerrig blikk. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juli Rapporter Del Skrevet 23. juli OP: Bruk hele verden som din arena. 1 Lenke til kommentar
angstfull Skrevet 23. juli Rapporter Del Skrevet 23. juli (endret) Har man jobb og grei egenkapital er det vel ikke noe problem å få seg ei dame, uten derimot er det mye vanskeligere for menn. Damer derimot trenger verken jobb, egenkapital i tillegg kan de også ha et stygt ansikt og være feite likevel finnes det flust av Kåte menn som tar til takke med damer nederst på rangstigen. Svaret er vel veldig enkelt at alle damer er horer og har du cash så får du deg dame. Endret 23. juli av angstfull 2 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 23. juli Rapporter Del Skrevet 23. juli Nokre damer er horer nett som nokre menn er horebukker. For resten av oss som heller vil være i eit forhold har di fleste nokre krav for å inngå eit forhold. Difor er det viktig at både damer og menn er seg sjølv på godt og vondt framfor å legge opp til falsk fasade eller prøve å være noko di ikkje er. Men ja, samfunnet har nok av di som prøver å vifte med seddelbunken for å få seg dame samt di som vifter med fordeler eller bakdeler for å få seg mann. Måtte di finne kvarandre alle som ein... 2 1 Lenke til kommentar
Gjest 09343...bc8 Skrevet 30. juli Rapporter Del Skrevet 30. juli Selv har jeg forsøkt datingapper og venners venner i flere år. Førstnevnte møter jeg bare damer som vil ha noe bedre enn meg, sistnevnte funker ikke fordi damene til kompisene mine har nesten ikke venner og i alle fall ikke single venner. Nå er håpet at løpegrupper kan bli noe. Strava-dating, og alt det der. Har mine tvil, men vet mange som er lei apper og forsøker møte nye folk gjennom organisert aktivitet, og det er for en gangs skyld 50-50 kvinner og menn der (!). Det er stort for en ingeniørmann. Anonymous poster hash: 09343...bc8 Lenke til kommentar
Gjest 80c07...985 Skrevet 30. juli Rapporter Del Skrevet 30. juli Gjest 09343...bc8 skrev (5 timer siden): Selv har jeg forsøkt datingapper og venners venner i flere år. Førstnevnte møter jeg bare damer som vil ha noe bedre enn meg, sistnevnte funker ikke fordi damene til kompisene mine har nesten ikke venner og i alle fall ikke single venner. Nå er håpet at løpegrupper kan bli noe. Strava-dating, og alt det der. Har mine tvil, men vet mange som er lei apper og forsøker møte nye folk gjennom organisert aktivitet, og det er for en gangs skyld 50-50 kvinner og menn der (!). Det er stort for en ingeniørmann. Anonymous poster hash: 09343...bc8 👍💕 Anonymous poster hash: 80c07...985 Lenke til kommentar
Gjest 8c289...40c Skrevet 31. juli Rapporter Del Skrevet 31. juli Milhouse85 skrev (På 23.7.2024 den 4:06 PM): Betyr ingenting om du er mann eller dame. Forskjellen er at du får oppmerksomhet lettere, enn det vi menn gjør. Så du må filtrere mer - mens menn ofte bare "tar det de får..." og det er ofte ikke så mange. Og denne filtreringsjobben kan være vel så utmattende det. Men Jeg syns dette er så vanskelig... Jeg er kvinne selv og ikke lenger i min beste alder (30) og jeg orker ikke engang prøve å finne kjærligheten lenger. For meg er den vanlige mannen i gata absolutt attraktiv nok, jeg bryr meg ikke om status (har ikke høy status selv) eller inntekt (har en god inntekt selv). Men jeg vet at jeg er ikke den dama som noen hadde valgt først, mest fordi jeg ikke har et attraktivt utseende (som heller ikke kan gjøres så mye bedre på grunn av for eksempel tynt hår, tidligere fedme og dårlige gener når det gjelder kroppsfasong, snakker da om beinbygning og ikke overvekt). Kanskje jeg for noen har en grei personlighet men jeg kommer så til kort med det som er viktigst for menn at jeg tør virkelig ikke prøve. Dette sitter så støpt i meg at jeg tror ikke jeg kan elske eller bli elsket igjen. Jeg har fått følelser for noen, men jeg ødelegger det for meg selv fordi jeg vet at han sliter på datingmarkedet og kun eventuelt velger meg fordi han ikke tror han kan få bedre, men jeg tror absolutt han kan det. Det føles urettferdig. Har vært i ett forhold tidligere og det tok slutt på grunn av utroskap. Da var jeg ung og pen, så jeg var ikke bra nok da heller. Vet at det er mange menn der ute som ikke har det enkelt fordi de føler de ikke strekker til. Har full sympati, for det er ikke lett å være en kvinne som ikke strekker til heller. Det er faktisk helt grusomt. Jeg strekker heldigvis til på arbeidsplassen min, så jeg har noe godt gående for meg her i livet i det minste. Anonymous poster hash: 8c289...40c Lenke til kommentar
Gjest 80c07...985 Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august . Anonymous poster hash: 80c07...985 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august On 31.7.2024 at 12:37 PM, Guest 8c289...40c said: Jeg syns dette er så vanskelig... Jeg er kvinne selv og ikke lenger i min beste alder (30) og jeg orker ikke engang prøve å finne kjærligheten lenger. For meg er den vanlige mannen i gata absolutt attraktiv nok, jeg bryr meg ikke om status (har ikke høy status selv) eller inntekt (har en god inntekt selv). Men jeg vet at jeg er ikke den dama som noen hadde valgt først, mest fordi jeg ikke har et attraktivt utseende (som heller ikke kan gjøres så mye bedre på grunn av for eksempel tynt hår, tidligere fedme og dårlige gener når det gjelder kroppsfasong, snakker da om beinbygning og ikke overvekt). Kanskje jeg for noen har en grei personlighet men jeg kommer så til kort med det som er viktigst for menn at jeg tør virkelig ikke prøve. Dette sitter så støpt i meg at jeg tror ikke jeg kan elske eller bli elsket igjen. Jeg har fått følelser for noen, men jeg ødelegger det for meg selv fordi jeg vet at han sliter på datingmarkedet og kun eventuelt velger meg fordi han ikke tror han kan få bedre, men jeg tror absolutt han kan det. Det føles urettferdig. Har vært i ett forhold tidligere og det tok slutt på grunn av utroskap. Da var jeg ung og pen, så jeg var ikke bra nok da heller. Vet at det er mange menn der ute som ikke har det enkelt fordi de føler de ikke strekker til. Har full sympati, for det er ikke lett å være en kvinne som ikke strekker til heller. Det er faktisk helt grusomt. Jeg strekker heldigvis til på arbeidsplassen min, så jeg har noe godt gående for meg her i livet i det minste. Anonymous poster hash: 8c289...40c Ikke gi opp. Du virker å ha masse å tilby den rette 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august I ein alder av 30 er egentlig livet over. Da har toget gått og muligheten til å bli den beste utgaven av seg sjølv, dvs den utgaven ein trivast best med og som gir mest utbytte etter egne behov, er forsvunne som duggfrisk øl ein sommerkveld... 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august Maabren skrev (6 timer siden): I ein alder av 30 er egentlig livet over. Da har toget gått og muligheten til å bli den beste utgaven av seg sjølv, dvs den utgaven ein trivast best med og som gir mest utbytte etter egne behov, er forsvunne som duggfrisk øl ein sommerkveld... For no tull 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august (endret) Hehe ja. I 30 årene er man "i plan". I 40 årene er man gjerne ennå mer aktiv både på dating og aktiviteter i livet (mer etablert i jobb). Veldig manger skiller seg i 40 årene og får revitalisert en mer aktiv livsstil og er gjerne i sitt livs beste form igjen. I 50 årene begynner såvidt nedturene men man har da lært seg å akseptere og leve med de utfordringene som kommer. Det er 2 perioder i livet man vil merke store endringer. I midten av 40 årene og i 60 årene. Alt før det er "fun and games - the sky is the limit!". Dvs. om man ikke utsettes for en tragisk ulykke som endrer livet totalt. Ergo, husk å leve og ha det gøy før fysiologiske ting kommer og setter enkelte begrensninger. Man vet aldri hva man rammes av i løpet av livet. Noen 70 åringer er heldige og utsettes ikke for noe som helst mens andre føler seg som 80 i 50 årene. Ergo bruk tiden godt mens man er ung. Når man er i 20-30 årene er fortsatt mange ekstremt selvbevisste og harde med seg selv. Man har mye negativt selvsnakk som man bør prøve å legge fra seg. Dette lærer man som regel når man blir eldre, men prøv også når man er yngre. Det viktigste er å ikke bry seg om hva andre mener om deg, din kropp og hvem du er - andres mening kan du uansett ikke gjøre noe med. Lær å aksepter deg selv, forsøk gjerne å bli den beste versjonen av deg selv, men ikke la andre styre ditt selvbilde og selvfølelse. Ikke minst. Omgi deg med mennesker som aksepterer deg for den du er. Altfor mange prøver å leve opp til andres standarder og føler at de aldri passer inn. Endret 29. august av Theo343 1 Lenke til kommentar
Gjest 80c07...985 Skrevet 30. august Rapporter Del Skrevet 30. august Maabren skrev (På 29.8.2024 den 1:49 AM): I ein alder av 30 er egentlig livet over. Da har toget gått og muligheten til å bli den beste utgaven av seg sjølv, dvs den utgaven ein trivast best med og som gir mest utbytte etter egne behov, er forsvunne som duggfrisk øl ein sommerkveld... Er passert 40 så da er alt over da eller? Herregud for en snever tankegang.🙄 Anonymous poster hash: 80c07...985 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå