Gå til innhold

Heter det et- eller en dverghamster?

Andyax

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har jeg enda ikke fått et tydelig svar på. Mange mener at det er en dverghamster mens andre mener det er et dverghamster. Hva mener du? Selv mener jeg det er et dverghamster. Mann kan vell ikke si en hamster heller?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker, men syntes det klinger best med "et hamster", men om hamster er intetkjønn er jeg ikke sikker på engang :p (lenge siden jeg gikk på skole nå) :p

P.S Hvordan det klinger har noe med hvor du er ifra. Dialekt bruker mer et enn en slik som bla: "Et tv" isteden for "En tv"

Lenke til kommentar

Hvor er dere folka fra da? Det kan jo være noe med dialekta. jeg er fra Asker, 20 min fra Oslo. Rart hvis det skal være forskjellig fra så kort avstand :dontgetit:

Men jeg står fortsatt frem og mener ET dverghamster. Det høres helt korrekt ut :yes:

Prøv å bøy en dverghamster og se!!!

Endret av Andyax
Lenke til kommentar
Kjeft a! Hva skjer med folka her!!  :wow:  Det heter jo Et dverghamster!! Jeg skjønner ingenting.... :angry:  Noen mååå være enig med meg!!!  :scared:

vel.. hvis du er i Oslo/Akershus omegn, så er det vel Bokmål som er tingen.. Og da sier man en! :)

..så det, så ! :)

Lenke til kommentar

det heter EN!!

bare hør på lyden av ordet hamster, og dverg er bare noe du setter på, hamster forandrer ikke kjønn alikevel.

seriøst, sier jeg det til norsklæreren min kommer hun til å hånflire av deg på en ganske så prippen og ekkel måte!

hadde jeg hatt ordboka mi her, så skulle jeg ha slått det opp både på nynorsk og bokmål for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...