Andyax Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette spørsmålet har jeg enda ikke fått et tydelig svar på. Mange mener at det er en dverghamster mens andre mener det er et dverghamster. Hva mener du? Selv mener jeg det er et dverghamster. Mann kan vell ikke si en hamster heller?? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 personling ville jeg nå sagt en dverghamster.. På lik linje som jeg ville ha sagt en hamster.. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Litt usikker, men syntes det klinger best med "et hamster", men om hamster er intetkjønn er jeg ikke sikker på engang (lenge siden jeg gikk på skole nå) P.S Hvordan det klinger har noe med hvor du er ifra. Dialekt bruker mer et enn en slik som bla: "Et tv" isteden for "En tv" Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 I følge ordboka heter det "en hamster" Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) slo opp i Tanums Store Rettskrivningsordbok nuh; hamster, en; -e[r] el. ..strer, -ne el. -strene (gnager). Endret 15. januar 2004 av Bone Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 EN hamsetr og EN dverghamster......kan da ikke være så vanskelig.... mvh Pantera Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Hvor er dere folka fra da? Det kan jo være noe med dialekta. jeg er fra Asker, 20 min fra Oslo. Rart hvis det skal være forskjellig fra så kort avstand Men jeg står fortsatt frem og mener ET dverghamster. Det høres helt korrekt ut Prøv å bøy en dverghamster og se!!! Endret 15. januar 2004 av Andyax Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Men jeg står fortsatt frem og mener ET dverghamster. Det høres helt korrekt ut Du trenger en ny dialekt. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Et dverghamster. For sure Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Du trenger en ny dialekt. Kjeft a! Hva skjer med folka her!! Det heter jo Et dverghamster!! Jeg skjønner ingenting.... Noen mååå være enig med meg!!! Endret 15. januar 2004 av Andyax Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Kjeft a! Hva skjer med folka her!! Det heter jo Et dverghamster!! Jeg skjønner ingenting.... Noen mååå være enig med meg!!! vel.. hvis du er i Oslo/Akershus omegn, så er det vel Bokmål som er tingen.. Og da sier man en! ..så det, så ! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Så vidt jeg vet er ikke dialekt noen skriftform, enten bruker man bokmål eller nynorsk. Lenke til kommentar
nestorian Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Noen av dere må ha seriøse grammatiske problemer. (Intet vondt ment)Det heter et dverghamster. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Noen av dere må ha seriøse grammatiske problemer. (Intet vondt ment)Det heter et dverghamster. pøh.. det heter EN (dverg)hamster.. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Takk for at du er enig med meg!!! Det er [b]et[/b] dermed basta! case closed Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 det heter EN!! bare hør på lyden av ordet hamster, og dverg er bare noe du setter på, hamster forandrer ikke kjønn alikevel. seriøst, sier jeg det til norsklæreren min kommer hun til å hånflire av deg på en ganske så prippen og ekkel måte! hadde jeg hatt ordboka mi her, så skulle jeg ha slått det opp både på nynorsk og bokmål for deg. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 En hamster, akkurat som i en telefon. Et klinger jo skikkelig rart.... bfisk Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Herregud Hamster er det samme på bokmål som nynorsk, hannkjønn. Tror du ikke meg.... se selv da Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Bokmål: En (dverg)hamster Nynorsk: Ein (dverg)hamster Flertallet har talt Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 en hamster - synes "hamsteret" høres så teit ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå