Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

World of Warcraft gjør livet lettere for de som er redd for edderkopper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri forstått meg på klaging på at valgfrie funksjoner blir lagt til i spill. Du mister ingenting. Du trenger ikke bruke funksjonen. Noen vil sette pris på funksjonen. Du får en mulighet til å bruke funksjonen selv om du av en eller annen grunn skulle ha lyst.

Får si det som en reklameplakat jeg en gang så i USA sa det: If you don't like gay marriage, don't get gay married.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For å være ærlig så driter jeg i om de legger til noe sånt eller ikke. Men tenker at hvis man har så store problemer med en araknofobi at man ikke en gang kan se tegneserie-aktige spilledderkopper på en skjerm, så burde man kanskje søke behandling i stedet for å gjemme seg bak noe sånt som dette.

Fobier kan behandles, til og med kureres på sikt.

Endret av Randalf the Black
Lenke til kommentar

Det er vel nærmere 18 år siden jeg spilte world of warcraft men når jeg gjorde det så var edderkopper i huler, grotter, ruiner og i skogen mens krabber var i nærheten av vann og nesten alltid ved eller i havet.

Videre så kunne man finne edderkoppgift og edderkoppsilke blant mange andre edderkopp relaterte ting når man gransket en død edderkopp mens man kunne finne krabbekjøtt, krabbe klør og andre hav relaterte ting når man søkte gjennom kroppe deres.

Hvordan fungerer dette nå? Er det krabber i grotter og i skogen som er fulle av edderkopp silke og edderkopp gift? Dette er smått absurd.. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Noxhaven said:

Dette er smått absurd.. 

Hvorfor det?

Hvis greia er at en ting ser ut som noe annet, så er vel ikke akkurat fantasy-sjangeren stedet å begynne å henge seg opp i sånt.

Spesielt med tanke på at i samme spill så dreper man store drager og andre slemminger som man finner rustninger, staver, sverd og støvler i buken på...

Endret av Wheeljack
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (8 timer siden):

Hvorfor det?

Hvis greia er at en ting ser ut som noe annet, så er vel ikke akkurat fantasy-sjangeren stedet å begynne å henge seg opp i sånt.

Spesielt med tanke på at i samme spill så dreper man store drager og andre slemminger som man finner rustninger, staver, sverd og støvler i buken på...

Fordi hele spillet er sånn at man finner ting som er relatert til dyret, arten og omgivelsene de befinner seg i.

Når man finner slagegift fra slanger, edderkopp gift fra edderkopper, bjørneskinn fra bjørner og krabbeklør fra krabber, ugglebjørn fjær fra ugglebjørner osv. så er det en type konsekvent dynamikk som er logisk og gir spillerne en følelse av en fungerende verden som ikke en 6 åring som ikke tenker lenger en nesa si har sittet å funnet opp.

Altså om man skulle fiske fisk og siden noen er redde for fisk så kunne valget vært at det byttes ut med bjørner som biter på kroken, så ville det vært absurd.
At det ikke skal være noen logikk eller konsekvente strukturer, siden det er en del av "fantasy-sjangeren" - eller lettere sagt om du kan bortforklare alt med "jammen det er jo fantasy så da er jo greit" blir bare tullete.
  
Det samme gjelder en spindelvevhule langt inne i skogen som er full av krabber også, krabber som trolig er fulle av edderkoppgift og spindelvevsilke.

Lenke til kommentar

Men hva om noen er både redde for edderkopper og krabber, hva da? 🥴🥴🥴

Edit: Det der syns jeg var en teit opplegg, fjerner noe folk frykter. Det vil jo ikke bli et spill til slutt, hvis de går for og fjerne alt det folk frykter. Mener nå jeg. 😑😑😑

 

Man må se frykten i øynene eller føle den for og få bukt med den.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
2 hours ago, Noxhaven said:

Fordi hele spillet er sånn at man finner ting som er relatert til dyret, arten og omgivelsene de befinner seg i.

Når man finner slagegift fra slanger, edderkopp gift fra edderkopper, bjørneskinn fra bjørner og krabbeklør fra krabber, ugglebjørn fjær fra ugglebjørner osv. så er det en type konsekvent dynamikk som er logisk og gir spillerne en følelse av en fungerende verden som ikke en 6 åring som ikke tenker lenger en nesa si har sittet å funnet opp.

Altså om man skulle fiske fisk og siden noen er redde for fisk så kunne valget vært at det byttes ut med bjørner som biter på kroken, så ville det vært absurd.
At det ikke skal være noen logikk eller konsekvente strukturer, siden det er en del av "fantasy-sjangeren" - eller lettere sagt om du kan bortforklare alt med "jammen det er jo fantasy så da er jo greit" blir bare tullete.
  
Det samme gjelder en spindelvevhule langt inne i skogen som er full av krabber også, krabber som trolig er fulle av edderkoppgift og spindelvevsilke.

Hvordan påvirker dette deg? Du trenger jo ikke toggle på den funksjonen om du heller vil se edderkopper enn krabber?

I tillegg så sier du at man finner ting som er relatert til dyret. Det stemmer jo heller ikke. Man får sverd, kapper, skjold, spyd og en haug av andre ting av å drepe alt fra bjørner til drager til kaniner. På hvilken måte er en magisk hatt relatert til dyret man dreper?  - siden det var argumentet ditt for at "det er absurd" at noe som ser ut som en krabbe dropper edderkoppkvev...

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig mange som ikke forstår hva angst og fobi er, og hvordan det påvirker folk. Med null forståelse, sympati og empati.
Dette er en funksjon spilleren velger å aktivere selv. Det blir null forskjell for de som ikke aktiverer den funksjonen. Og har ingen innvirkning på dem som velger å spille WoW som normalt. :)

Endret av Laserbeam
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Litt interessant at man ruller ut et system som vil endre hvordan alter og mains i WoW som har fungert nesten på samme måte siden 2004 med warbands, som vil gjøre det enklere for spillere å spille flere karakterer samtidig. En funksjon som er blitt etterspurt i årevis og vil ha innvirkning for alle som spiller WoW, ikke blir nevnt av gamer. Men en relativt liten greie man brukte 30 sek på å forklare i forbifarten som en fun fact får en eget oppslag som kommer til å få innvirkning for under 1% av spillerne får oppmerksomhet. Skjønner jo at man ikke kan skrive om alt verdens heller, men dette virker bare som clickbait heller enn nyhetsverdig.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...