ziraxim Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Hei. Har fått et inspeksjonsvarsel i min Volkswagen ID4 2021 modell. Kontaktet møller bil som gidde beskjed om at de bytter pollenfilter og bremsevæske, samt utfører en grundig sjekk opptil 30 punkter. Dette har de gitt et prisoverslag på 7 277,00 kr for. Km stand på bilen 51655 og jeg kjøpte den for et år siden med km stand 46000. Kjører kun småturer. Har aldri hatt så ny bil før og aldri vært med på å betale for en inspeksjon. Kan jeg hoppe over denne inspeksjonen? Eller vil dette medføre konsekvenser for bilens verdi? Må jeg velge Møller til dette eller er det noen som har anbefalinger. Jeg holder til i Haugesund. Takker for alle tips og hjelp. Mvh Ziraxim Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Jeg tror man må følge et serviceintervall for at bilens fulle garanti skal gjelde. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Bil Powertrainer skrev (Akkurat nå): Jeg tror man må følge et serviceintervall for at bilens fulle garanti skal gjelde. Men ikke på et merkeverksted. Det holder at det er et godkjent bilverksted. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Bilforhandlerne har blitt kreative når det gjelder å beholde inntjeningen på verkstedene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Du har vel betalt for service på andre biler også? De fleste biler har service 1 gang pr år, og oftere hvis man kjører langt. ID.4 har serviceintervall på 2 år, uavhengig av kjørelengde. Du kan ta service hvor du vil, men jeg ville tatt den på et VW-verksted så lenge bilen er på garanti. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Eg har Enyaq og der tar dei 7000-8000,- for service hos Møller. Har ikkje hatt min inne endå, men på andre forum har eg sett andre eigarar som har fått det utført på andre stader (f.eks. Mekonomen) til 3000-4000,-. Du mistar vel mobilitetsgarantien ved å ta service hos andre enn Møller, samt eventuelle oppdateringar av programvare som skulle vere tilgjengeleg for din bil. Endret 18. april av Zeph Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Hør med møller (eller søk deg opp) på hva som er krav for å beholde garantien også gjør du det heller hos noen andre. En bekjent bruker NAF til servicer på sin ID.4 for det er mye billigere. De ser ikke etter bulker eller sjekket at alle lys funker osv da.. Kansje de ikke sparker like hardt i dekkene heller.. VW kommer sikkert til å si til deg at du må ta service hos dem for å beholde mobiltetsgarantien da. Om det er viktig for deg å ha gratis bergning om bilen bryter sammen eller om du er villig til å isåfall betale 500kr i egenandel via forsikringen får du tenke på selv Endret 18. april av Complexity 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Det var en høy pris. Det bør være snakk om et par hundrelapper i filter og bremseveske, og kanskje 2 timers arbeid. Sjekk flere steder. Trenger ikke ta service hos Møller for å beholde garanti. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Du mistar ingen garantiar på sjølve bilen av å få utført service hos andre enn Møller, kun mobilitetsgarantien. Den kan du ev. få tilbake ved å ta service hos Møller seinare. https://broom.tv2.no/sporbroom/question/90356/2-ars-service/ https://elbilforum.no/index.php?topic=65807.0 Er du litt hendig kan du nok skifte filter sjølv og få prisen endå lengre ned. Endret 18. april av Zeph 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Møller skulle ha 1200 kr. for filterskifte, en jobb du gjør selv på mindre enn 1 minutt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april MailMan13 skrev (29 minutter siden): Det var en høy pris. Var det? En service koster vanligvis mellom 5 og 10k. Siden ID.4 har service kun annethvert år, er det ca 10 kr pr dag i servicekostnader. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Her er nokre eksempel frå FB-gruppa til Enyaq. Det er nok mykje likt for ID.4. unik42 skrev (23 minutter siden): Møller skulle ha 1200 kr. for filterskifte, en jobb du gjør selv på mindre enn 1 minutt. Filteret må du framleis betale for, så du sparar ikkje heile summen, men sjølve filteret kan ein kanskje få eit par hundrelappar rimelegare enn det du kjøper av Møller. 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) 1 hour ago, Slettet-fsaSP0zV said: Var det? En service koster vanligvis mellom 5 og 10k. Siden ID.4 har service kun annethvert år, er det ca 10 kr pr dag i servicekostnader. Ja, jeg synes nesten 7200,-mye penger for par timers arbeid og minimale materielet som går med. Kvitteringen over står det f.eks over tusenlappen for bytte av et pollenfilter. En jobb som tar 1-2 minutter 5 minutter og et greit filter koster et par hundrelapper. Mistenker at punktet "inspeksjon" har en veldig tilsvarende prising. Her er det noen som beregner seg veldig gode marginer. Vil tippe man får den servicen for i overkant av 3000,- om man går til noen som tar betalt for tid og materiell og ikke prislisten til Møller. Edit: Ser det er to små skruer bak hanskerommet som må ut for å løse filteret på id4, ikke bare klipset på som jeg er vant til. Tar nok et par minutter ekstra å finne riktig skrujern for å ta dem ut. Endret 18. april av MailMan13 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Du trenger ikke streke ut 1 - 2 minutter og skrive 5. Her er youtubevideon fra start til slutt. Den varer i 1minutt og 19 sekund. Endret 18. april av unik42 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Når du har ny bil så er det en del av pakka at man må blø for å ta service på merkeverksted. Jeg hadde samme servicen forrige måned på en Skoda Citigo e. Det kostet 4750,- Sjekket pris hos Mekonomen, og da fikk jeg pris på 6250,- Så du kan jo sjekke rundt, men jeg ville vurdert de 1000-lappene du eventuelt kan spare som et piss i havet i forhold til verditap hvis du skal selge den privat, programvare oppdateringer / service bulletins og ikke minst goodwill fra VAG sin side om det er noe som ryker utenfor garanti. Kilde Jeg føler meg tryggere når jeg kjøper en bil til flere hundretusen at alle servicer er tatt på merkeverksted. En kompis fikk motoras på en Audi 2.0T motor, langt uten for garanti, men Møller dekket delene og ga maks rabatt på arbeidet fordi det var full verkstedhistorikk hos de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå