Godjul Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) At man nekter for at karakter i gaming gjøres styggere helt bevisst er komisk. At man tror dette vil endre menneskers oppfatning og holdning ovenfor en attraktiv og mindre attraktiv karakter er enda mer komisk. Folk flest enten de er attraktive eller mindre attraktive vil helst spille en "good-looking" avatar/karakter. Asiatiske spillselskap skjønner dette, og tar konkurranse quante-sprang i gaming. Om noen år er Kina og andre land langt foran vesten i salg. Merk mine ord Endret 5 timer siden av Godjul 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 5 hours ago, KantHerre said: styggflasjon Haha.. 👌 4 hours ago, Godjul said: At man nekter for at karakter i gaming gjøres styggere helt bevisst er komisk. At man tror dette vil endre menneskers oppfatning og holdning ovenfor en attraktiv og mindre attraktiv karakter er enda mer komisk. Folk flest enten de er attraktive eller mindre attraktive vil helst spille en "good-looking" avatar/karakter. Asiatiske spillselskap skjønner dette, og tar konkurranse quante-sprang i gaming. Om noen år er Kina og andre land langt foran vesten i salg. Merk mine ord Mye enig. 👍 Problemet med vestlige utviklere er at når man gjør slik som med karakteren i Intergalactic: The Heretic Prophet så tiltrekker man marginalt flere spillere, men man avstøter bort MANGE. Pluss 0,3-2% (?) nytt publikum for å avstøte 15-80% av den opprinnelige kundegruppen som hadde vært villige til å kjøpe produktet. Rent økonomisk er det idioti! Og når man bevisst velger å gå den retningen i karaktervalg viser det seg ofte at man har gjort det av ideologiske grunner. Avstøtende ideologi som gjerne også kommer frem negativt andre steder i spillet og gjør det enda mindre populært. Tenker på spill som Concord, Veilguard, Unknown 9 Awakening. Eventuelt spillrelaterte serier/filmer som også har gamere blant målgruppen. Netflix sin Lara Croft (kraftig maskulinisert og full av ideologi). Eller Borderlands filmen hvor de blant mange idiotiske valg gjorde visse spillkarakterer (de to sexy damene, Lillith og Tannis) MYE eldre. Da jeg så filmversjonen av Tannis skjønte jeg ikke hvilken spillkarakter det var engang. DAFUQ. ⬇️ Menneskene som tenker at styggifisering / maskulinisering / avseksualisering av spillkarakterer er smart må jo være tilbakestående. Snakk om å bomme på primær kundegruppen sin. Og når man gjør såpass evneveike valg, så gjenspeiles det ofte mange andre steder i produktet også. Fellestrekk for disse 5 produktene jeg har nevnt. Styggifiserte spillkarakterer. Gitt ut i 2024, stort sett siste 6 måneder. Mye dislikes på Youtube, naturlig nok. Økonomisk resultat, et sted mellom dårlig sett opp mot forventning og verdensrekord i økonomisk spillflopp. Samlet sett så er disse produktene en ren katastrofe. Og mens mange vestlige utviklere prøver å overgå hverandre i å tape penger og konke studioer med styggifiserte karakterer og ideologi så kommer samtidig flere av de østlige med knallgode og rekordsettende spill. Endret 10 minutter siden av P7SA 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå