KantHerre Skrevet fredag kl 12:50 Del Skrevet fredag kl 12:50 skaftetryne32 skrev (2 minutter siden): https://thegraysonschool.org/news-resources/girls-who-play-video-games/#:~:text=Girls who play the games,their behavior%2C and their development. Girls who play video games were once uncommon, but that gender gap is closing quickly. In fact, the gaming industry reports that 46% of players worldwide are female (Fnatic, 2022). Here’s what we know about these players as girls, their behavior, and their development. Ideologisk ønsketenkning, og du er ganske selektiv med hvilken artikkel du velger å vise frem, til tross for at det fortsatt bekrefter påstanden min. Tallene som rapporteres fluktuerer fra en fordeling på ca. 80/20 til ca. 50/50 på tvers av de øverste artiklene som kommer opp på Google. Store spillselskaper har jobbet hardt og lenge for at andelen kvinnelige spillere skal bli større for å utvide markedet, og triksing med statistikk er et av virkemidlene som brukes grunnet flokkmentalitet. Det er en vesentlig forskjell mellom segmentet som spiller CandyCrush på bussen og de som spiller 10-12 timer hver dag på PC/konsoll, til tross for at begge gruppene rapporterer at de "spiller spill". 1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet fredag kl 13:13 Del Skrevet fredag kl 13:13 (endret) 58 minutes ago, skaftetryne32 said: https://thegraysonschool.org/news-resources/girls-who-play-video-games/#:~:text=Girls who play the games,their behavior%2C and their development. Girls who play video games were once uncommon, but that gender gap is closing quickly. In fact, the gaming industry reports that 46% of players worldwide are female (Fnatic, 2022). Here’s what we know about these players as girls, their behavior, and their development. Det er vel også verdt å nevne at aldersfordelingen på gamere også har forandret seg fra 80/90-tallet. Man har nå gamere fra 5-70 år, og tenåringsgutter er ikke nødvendigvis i flertall lengre. "There are an estimated 120 million active users on Steam. The largest age group on Steam is 20-29, representing 37% of the userbase. The second-largest age group is 30-29, representing 32% of the userbase. 40-49 is the third-largest group, making up 15% of users. 18-19 is the fourth largest group, making up 8% of users. 50-59 is the fifth largest group, making up 7% of users. The remaining 1% of users are 60-64." https://sidetrain.com/guides/steam-user-demographic-statistics Endret fredag kl 13:15 av Kalle Klo Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet fredag kl 13:24 Del Skrevet fredag kl 13:24 31 minutes ago, KantHerre said: Ideologisk ønsketenkning, og du er ganske selektiv med hvilken artikkel du velger å vise frem, til tross for at det fortsatt bekrefter påstanden min. Artikeln han länkade till har ju också en massa statistik som visar att pojkar och män fremdeles spelar klart mer och att det er viktigare för dem än för kvinner. " The difference between how much tweens (ages 8-12) and teens (ages 13-18) play video games is negligible (1:27 vs. 1:46), but across that entire age range, boys spend more than two and a half times as much time playing video games as girls. (Common Sense Media, 2022) Similarly, 60% of boys enjoy playing video games “a lot,” with only 24% of girls citing the same. The study shows no differences by race/ethnicity or household income. However, video games are a much larger part of boys’ everyday lives than they are for girls: 40% of all boys report playing console, portable, or computer video games every day, as opposed to only 10% of all girls who play video games daily." 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet fredag kl 13:51 Del Skrevet fredag kl 13:51 KantHerre skrev (1 time siden): Ideologisk ønsketenkning, og du er ganske selektiv med hvilken artikkel du velger å vise frem, til tross for at det fortsatt bekrefter påstanden min. Hvem sier at jeg ville avkrefte påstanden din ? Jeg ser jo at majoriteten er gutter/menn, men det trenger ikke bety at det er bare gutter/menn som spiller, faktisk så er det såpass mange jenter/kvinner som spiller at det er et marked som må tas hensyn til av økonomiske grunner, ikke av ideologiske grunner, at det skal være av ideologiske grunner at de gjør dette, ja det er faktisk ideologisk ønsketenkning. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet fredag kl 14:23 Forfatter Del Skrevet fredag kl 14:23 KantHerre skrev (2 timer siden): 4. Spillkunsten har blitt infiltrert av politiske ideologer/aktivister og industrialister som har sitt hovedfokus med å fremme sin ideologi eller tjene mest mulig penger, fremfor å skape kunst - som spill er Det er sant. Du har sikkert hørt at Ubisoft nå nekter å ansette noen med mindre de identifiserer seg som trans eller kvinne. Dette sto også på nettsiden deres, men ser ut til å ha blitt fjernet nå https://www.reddit.com/r/KotakuInAction/comments/1fel3so/ubisoft_inclusive_mentorship_program_that/ Bioware ble også nylig avslørt av en insider som tok en telefonsamtale med en Youtuber tror jeg. SmashJT var det vel Lenke til kommentar
P7SA Skrevet lørdag kl 12:17 Del Skrevet lørdag kl 12:17 Kvinnelig hovedkarakter, screenshots fra Intergalactic: The Heretic Prophet’ Trailer. @Martelè Imponert? Traileren har 66% dislikes på youtube. Hvem skulle trodd at en trailer med ei så flott og feminin dame kunne få så mange dislikes? Gamere elsker jo slike kvinner. 🤷♂️ 🤪 🙄 Kommentarfeltet på youtube er stengt. Men noen fra et annet sted kom med denne som jeg synes var smart og morsom. "I see nothing wrong here. This bald dude looks tough and mean." 😂 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet lørdag kl 12:39 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 12:39 P7SA skrev (21 minutter siden): Kvinnelig hovedkarakter, screenshots fra Intergalactic: The Heretic Prophet’ Trailer. @Martelè Imponert? Traileren har 66% dislikes på youtube. Hvem skulle trodd at en trailer med ei så flott og feminin dame kunne få så mange dislikes? Gamere elsker jo slike kvinner. 🤷♂️ 🤪 🙄 Kommentarfeltet på youtube er stengt. Men noen fra et annet sted kom med denne som jeg synes var smart og morsom. "I see nothing wrong here. This bald dude looks tough and mean." 😂 Jeg tror jeg nettopp ble aseksuell 3 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet lørdag kl 12:55 Del Skrevet lørdag kl 12:55 (endret) 16 minutes ago, Martelè said: Jeg tror jeg nettopp ble aseksuell Haha. Forståelig. Endret lørdag kl 12:56 av P7SA 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet lørdag kl 12:56 Del Skrevet lørdag kl 12:56 Martelè skrev (På 17.4.2024 den 11:35 AM): Hvorfor tør ikke Vestlige utviklere å lage seksualiserte kvinnelige protagonister lengre? Vet jeg kommer sent til "festen" her, men er ikke Baldurs Gate 3 eksempel på det motsatte? Der har du jo svært attraktive kvinnelige figurer, som på toppen av det hele kan kles av og inngå i sexscener. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet lørdag kl 13:03 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 13:03 herzeleid skrev (5 minutter siden): Vet jeg kommer sent til "festen" her, men er ikke Baldurs Gate 3 eksempel på det motsatte? Der har du jo svært attraktive kvinnelige figurer, som på toppen av det hele kan kles av og inngå i sexscener. Jeg kan ikke uttale meg om det jeg mangler kunnskap om. Men jeg kan si at "woke karakterdesign" klagen kan være irrasjonell. Hu fra Star Wars: Outlaw synes jeg er pen Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Martelè skrev (På 14.12.2024 den 2:03 PM): Jeg kan ikke uttale meg om det jeg mangler kunnskap om. Men jeg kan si at "woke karakterdesign" klagen kan være irrasjonell. Hu fra Star Wars: Outlaw synes jeg er pen Tja, må si meg uenig. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden KantHerre skrev (1 minutt siden): Tja, må si meg uenig. Jeg sa ikke at karakteren var like pen som modellen. Jeg sa at jeg ikke synes karakteren var stygg Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Martelè skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at karakteren var like pen som modellen. Jeg sa at jeg ikke synes karakteren var stygg Nei, du sa at karakteren er pen. Bildet illustrerer også woke-trenden vedr. styggflasjon, og at det åpenbart ikke er irrasjonelt å klage på woke karakterdesign som et fenomen. 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden KantHerre skrev (6 minutter siden): Nei, du sa at karakteren er pen Ja. Og pen er jo det stikk motsatte av stygg. Når jeg (subjektivt) sier at jeg synes noen er pen, så er det synonymt med 'ikke stygg'. Ganske logisk Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Martelè skrev (Akkurat nå): Ja. Og pen er jo det stikk motsatte av stygg. Når jeg (subjektivt) sier at jeg synes noen er pen, så er det synonymt med 'ikke stygg'. Ganske logisk Nei, man er ikke nødvendigvis pen fordi man ikke er stygg - på lik linje som man ikke lukter godt bare fordi man ikke lukter vondt. Du lot være å kommentere på mitt andre punkt, så da er det "ganske logisk" at du enten nå er enig eller ikke har noe motargument. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) KantHerre skrev (7 minutter siden): Nei, man er ikke nødvendigvis pen fordi man ikke er stygg - på lik linje som man ikke lukter godt bare fordi man ikke lukter vondt. Du lot være å kommentere på mitt andre punkt, så da er det "ganske logisk" at du enten nå er enig eller ikke har noe motargument. Da er nok jeg og du forskjellig der. Jeg anser ikke noen som pen dersom jeg ikke får en tilstrekkelig emosjonell reaksjon på utseendet deres, haha. Når det gjelder det andre, så har jeg vel egentlig skrevet tidligere i tråden, kommentarer som viser at jeg ikke benekter "uglyfication" etc i spill. Jeg nevnte hun fra Fable (som jeg først trodde var fra Assassin's Creed). Om du behøver ytterligere info, kan du spørre meg flere spørsmål her og nu Endret 3 timer siden av Martelè Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Martelè skrev (3 minutter siden): Da er nok jeg og du forskjellig der. Jeg anser ikke noen som pen dersom jeg ikke får en tilstrekkelig emosjonell reaksjon på utseendet deres, haha. Når det gjelder det andre, så har jeg vel egentlig skrevet tidligere i tråden, kommentarer som viser at jeg ikke benekter "uglyfication" etc i spill. Jeg nevnte hun fra Fable (som jeg først trodde var fra Assassin's Creed). Om du behøver ytterligere info, kan du spørre meg flere spørsmål her og nu Jeg synes det er uproblematisk å påpeke at noen objektivt sett har et attraktivt utseende, uten at det behøver å gjøre meg emosjonell. Tror ikke akkurat jeg er unik der - men deg om det. Du kalte det irrasjonelt å klage på woke karakterdesign, det virker litt motsigende med det du sier nå? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden KantHerre skrev (27 minutter siden): Tja, må si meg uenig. Det litt åpenbare er at de som faktisk tjener på denne trafikken er flinke til å finne frem de aller verste bildene. En trenger ikke være et geni for å gjennom en videosnutt bilde for bilde for å finne noen som ser sånn ut 👇, blir bare uærlig når de de gjør det på dette viset. KantHerre skrev (30 minutter siden): 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden KantHerre skrev (2 minutter siden): Du kalte det irrasjonelt å klage på woke karakterdesign, det virker litt motsigende med det du sier nå? Jeg sa at det kan være irrasjonelt. Som med de fleste ting, så kan det bikke over Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 21 minutes ago, skaftetryne32 said: Det litt åpenbare er at de som faktisk tjener på denne trafikken er flinke til å finne frem de aller verste bildene. En trenger ikke være et geni for å gjennom en videosnutt bilde for bilde for å finne noen som ser sånn ut 👇, blir bare uærlig når de de gjør det på dette viset. Ja jeg klarer ikke helt se at dette skal være et eksempel på en stygg dame selv om sveisen kanskje er litt rar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå