Fatninja Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 2 hours ago, Gavekort said: Du ville krysse av slippery slope argumentasjon også? Hvis du har noen gode argumenter å komme med, så er du velkommen til det, hvis du bare skal misforstå meg med vilje og komme med spydigheter og sarkasme, så får du ha en fin dag. Jeg vil anbefale å lese innleggene til Uderzo. Han klarer på en god måte å balansere å være moderator, være aktiv i trådene og holde seg saklig med god folkeskikk. 2 1 Lenke til kommentar
disk Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Eg liker søte seksualiserte kvinner, men kan ikke fordra duckface influensere. Kan ikke bare de som liker dette, få sitt fra østen, så kan de som ikke liker det, få sitt fra vesten? I dag kan vi nyte mat fra forskjellige kulturer, dette gjelder også folk. Eg nyter stort sett folk i asia langt bedre enn vesten 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Fatninja skrev (16 minutter siden): Hvis du har noen gode argumenter å komme med, så er du velkommen til det, hvis du bare skal misforstå meg med vilje og komme med spydigheter og sarkasme, så får du ha en fin dag. Det er ikke spydighet eller sarkasme. Det er grunnleggende logiske feilslutninger. Jeg trenger ikke å fortelle deg hvorfor argumentet ditt er feil når du har en hel Wikipedia-artikkel som går inn i dybden på det https://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope Sitat Jeg vil anbefale å lese innleggene til Uderzo. Han klarer på en god måte å balansere å være moderator, være aktiv i trådene og holde seg saklig med god folkeskikk. Ad hominem er også en logisk feilslutning https://no.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden disk skrev (26 minutter siden): Eg liker søte seksualiserte kvinner, men kan ikke fordra duckface influensere. Kan ikke bare de som liker dette, få sitt fra østen, så kan de som ikke liker det, få sitt fra vesten? I dag kan vi nyte mat fra forskjellige kulturer, dette gjelder også folk. Eg nyter stort sett folk i asia langt bedre enn vesten I motsetning til mat så medfører objektifisering av kvinner mye undertrykkelse og ukultur. Heldigvis så ser man også sosiale reformer i Asia. Det er dessuten ikke sant at spillindustri, spillmedia og spillere ikke tåler pene damer og sex. Exhibit A er Baldurs Gate 3 som i bunn og grunn var en simulert orgie av hyperseksualiserte kvinner og menn, som er prisgitt av både industrien, media og spillere over hele verden, kvinner og menn. 3 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Et lite spørsmål fra en ikke-gamer: Er ikke spillindustrien en kommersiell industri som samlet sett og over tid vil tilby et samlet sett av produkter som tilfredsstiller behovene i et dynamisk marked? Hvis svaret på dette spørsmålet er ja, hvorfor lete etter ideologiske årsaker til eksistensen av produkter som man av forskjellige årsaker ikke liker? Min ringe kunnskap til kapitalismen tilsier at de som tjener markedet over tid gjør det bedre enn de som forsøker å kontrollere markedet. Jeg liker ikke smågodt, men det får meg ikke til å påstå at Haribo er hverken fascister, kommunister eller en slags LGBT+-mafia. 2 1 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 24 minutes ago, Gavekort said: Ad hominem er også en logisk feilslutning https://no.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument Stråmannargumentasjon med den hensikt å sette motstander i et dårlig lys er ad hominem forresten. https://snl.no/stråmann 1 Lenke til kommentar
disk Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 33 minutes ago, Gavekort said: I motsetning til mat så medfører objektifisering av kvinner mye undertrykkelse og ukultur. Heldigvis så ser man også sosiale reformer i Asia. Det er dessuten ikke sant at spillindustri, spillmedia og spillere ikke tåler pene damer og sex. Exhibit A er Baldurs Gate 3 som i bunn og grunn var en simulert orgie av hyperseksualiserte kvinner og menn, som er prisgitt av både industrien, media og spillere over hele verden, kvinner og menn. Eg er nok dau før de sosiale reformene kommer på banen i hele asia, og ingen vet hva slags motstand dette møter i asia. Ukultur er ukultur for de som ikke liker det, men berikelse for andre. Kvinner i vesten objektiviserer seg så det holder, det går ikke an å vri seg unna. Her snakker man om skjønnhetsideal, som er mer søt og pen i asia, enn vakker stolt og sterk som i vesten. Begge to kan eksistere for min del Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden Fatninja skrev (1 time siden): Hvis du har noen gode argumenter å komme med, så er du velkommen til det, hvis du bare skal misforstå meg med vilje og komme med spydigheter og sarkasme, så får du ha en fin dag. Jeg vil anbefale å lese innleggene til Uderzo. Han klarer på en god måte å balansere å være moderator, være aktiv i trådene og holde seg saklig med god folkeskikk. Enig. Ut i fra det jeg har observert, så har Gavekort en tendens til å skrive på en edgy og passiv-aggressiv måte. Og det er upassende for en moderator Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Fatninja skrev (38 minutter siden): Stråmannargumentasjon med den hensikt å sette motstander i et dårlig lys er ad hominem forresten. https://snl.no/stråmann Martelè skrev (12 minutter siden): Enig. Ut i fra det jeg har observert, så har Gavekort en tendens til å skrive på en edgy og passiv-aggressiv måte. Og det er upassende for en moderator Blir mye metadebatt nå, men en stråmann er en falsk fremstilling av et argument som er lett å slå ned. Å påpeke at du driver med en slippery slope der representasjon automatisk skal ekstrapoleres til å bli til en flåsete karikert kultur-degenerasjon er ikke en stråmann. Enda mer flåsete er å begynne å angripe meg i stedet for argumentene mine. Skal vi diskutere sammen videre så må dere begynne å gå tilbake til sak. Dere kan ikke være på et diskusjonsforum om dere skal bli krenket av at jeg gjør hard motstand. Og dere må heller ikke tro at dette er første gangen jeg har hørt "du som er moderator/administrator" bli brukt som en hersketeknikk. Jeg har vært medlem her i 17 år, og har vært moderator i over 10. Jeg vet akkurat hvor mye bullshit debatteknikker jeg skal tåle. disk skrev (22 minutter siden): Eg er nok dau før de sosiale reformene kommer på banen i hele asia, og ingen vet hva slags motstand dette møter i asia. Ukultur er ukultur for de som ikke liker det, men berikelse for andre. Kvinner i vesten objektiviserer seg så det holder, det går ikke an å vri seg unna. Her snakker man om skjønnhetsideal, som er mer søt og pen i asia, enn vakker stolt og sterk som i vesten. Begge to kan eksistere for min del Asia er et samfunn som bygger på mer sosialkontroll, så det er nok en seigere prosess, men kan tenke meg at det vil være vekke etter en generasjon eller to. Disse spillene du snakker om er gjerne laserfokuserte på en spesifikk demografi. Spill som Stellar Blade, Nier og Bayonetta er ikke voldsomme salgsvinnere på det internasjonale markedet. 6 Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Det skal også sies at Bayonetta er så over-the-top at det nærmest kan sees som en kommentar på denne incel-kulturen som folk faktisk er litt stolte av å tilhøre. Kommer aldri over den scenen i første Bayonetta hvor heltinnen basically tar livet av en "engel" med stråler direkte fra vulvaen. De som tror Stellar Blade har samme kulturelle fingerspissfølelse er bare ikke "helt med". 1 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden JornHansen skrev (9 minutter siden): Det skal også sies at Bayonetta er så over-the-top at det nærmest kan sees som en kommentar på denne incel-kulturen som folk faktisk er litt stolte av å tilhøre. Kommer aldri over den scenen i første Bayonetta hvor heltinnen basically tar livet av en "engel" med stråler direkte fra vulvaen. De som tror Stellar Blade har samme kulturelle fingerspissfølelse er bare ikke "helt med". Haha. Ja, Bayonetta spillene er veldig Japanske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå