Gjest 3fe8d...ecd Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Hei, Holder det kort: har kjøpt bolig, skal selge igjen med engang (legger den ut samme dag som overtakelse er). Dette så ut som det billigeste valget da det kan bli dyrere å trekke seg fra dealen og da ikke ha kontroll over boligen (som da sannsynlig legges ut for salg igjen og jeg blir tvingt til å dekke mellomlegg/tap). Har signert oppdrag med megler. Har akseptert at det nok blir et økonomisk tap (dok avgift + megler + ikke garantert god pris). Overtakelse er om 3 uker. Er det noe jeg burde tenke over ifm. med dette? Noe om salgsprossesen? Hvor lang tid tar dette? Føler for å spørre megler om ting hver dag, ønsker å selge fort. Antar at det er en normal ting å være stresset i boligsalg, tar nattesøvnen dette. Anonymous poster hash: 3fe8d...ecd Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Gjest 3fe8d...ecd skrev (1 minutt siden): Hei, Holder det kort: har kjøpt bolig, skal selge igjen med engang (legger den ut samme dag som overtakelse er). Dette så ut som det billigeste valget da det kan bli dyrere å trekke seg fra dealen og da ikke ha kontroll over boligen (som da sannsynlig legges ut for salg igjen og jeg blir tvingt til å dekke mellomlegg/tap). Har signert oppdrag med megler. Har akseptert at det nok blir et økonomisk tap (dok avgift + megler + ikke garantert god pris). Overtakelse er om 3 uker. Er det noe jeg burde tenke over ifm. med dette? Noe om salgsprossesen? Hvor lang tid tar dette? Føler for å spørre megler om ting hver dag, ønsker å selge fort. Antar at det er en normal ting å være stresset i boligsalg, tar nattesøvnen dette. Anonymous poster hash: 3fe8d...ecd Kan ta alt i fra noen uker til år, i dette markedet er det ikke lett å si. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Hvis du signerte kontrakt for flere år siden kan det være du sitter igjen med en bra gevinst på dette. . Ganske vanlig at boliger flippes videre raskt, ofte for en fet profitt. Husk at eventuelt overskudd er fullt skattepliktig. For å unngå dette måtte du bebodd boligen i 1 år fra kjøp til salg, hvertfall på papiret ha adresse der. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april kremt skrev (3 minutter siden): Hvis du signerte kontrakt for flere år siden kan det være du sitter igjen med en bra gevinst på dette. . Ganske vanlig at boliger flippes videre raskt, ofte for en fet profitt. Husk at eventuelt overskudd er fullt skattepliktig. For å unngå dette måtte du bebodd boligen i 1 år fra kjøp til salg, hvertfall på papiret ha adresse der. Også verdt å nevne at en kan trekke tapet i fra skatten også, som en sannsynligvis sitter igjen med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå