Gå til innhold

Take-Two sier opp 600 ansatte og kansellerer flere prosjekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gringorilla skrev (26 minutter siden):

Regner med det er for mye å håpe på at brorparten av nedskjæringen skjer på mobilmarkedet? Hadde det vært tilfelle ville jeg nesten sagt at det er gode nyheter. Mobilspill er kreft for spillindustrien.

Jeg tviler det skjer. Er alt for mye å tjene på mobilspill, spesielt med mikrotransaksjoner og slikt. Og "Pay to Progress" / "Pay to Win" har desverre gjennomsyret mange mobilspill som er tilsynelatende "Free to Play".
Enten kan man vente 8/12/24 timer på påfyll av energi (e.l), ferdig med en eller annen bygning, eller betale f.eks kr 10 for å få det ferdig med en gang, så man "slipper" å vente.
Mange 10 kroninger blir fort til flere 1000-lapper.

Endret av Laserbeam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laserbeam skrev (6 timer siden):

Jeg tviler det skjer. Er alt for mye å tjene på mobilspill, spesielt med mikrotransaksjoner og slikt. Og "Pay to Progress" / "Pay to Win" har desverre gjennomsyret mange mobilspill som er tilsynelatende "Free to Play".
Enten kan man vente 8/12/24 timer på påfyll av energi (e.l), ferdig med en eller annen bygning, eller betale f.eks kr 10 for å få det ferdig med en gang, så man "slipper" å vente.
Mange 10 kroninger blir fort til flere 1000-lapper.

Jepp. Som sagt; Kreft!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå som de har gjort jobben sin med å utvikle GTA 6 trenger dem ikke disse folka lenger og de kan sparkes. Når neste spill starter å utvikles ansetter de bare nye folk og sparker dem igjen når det er ferdig.

Endret av pakjensen
Lenke til kommentar

Tror nok GTA6 blir utviklet videre som melkeku slik som GTA5 online.

De fleste baserer seg på å bare kutte en mindre prosentandel for å håpe de ikke fjerner de beste folkene, men det er veldig lett å rote til en god dynamikk, som også ligger bak slagordet never change a winning team.

I forhold til pareto-prinsippet er det f.eks 10 av 100 stykker (kvadratroten av 100) som gjør 80% av alt arbeidet, og det er vel mest slike ting som ligger bak som rasjonalia i kutt-trender i industrien.

En settes jo da i dilemmaet mellom å kutte mye sånn at det holder en god stund eller å kutte så lite som mulig og derfor risikere at det blir flere runder. Jo lengre en er unna de som gjør jobben jo lettere er det nok å si opp folk, men samtidig kan en også lettere gjøre ting som får uforutsette konsekvenser.

Lenke til kommentar
On 17.4.2024 at 8:47 AM, Gringorilla said:

Regner med det er for mye å håpe på at brorparten av nedskjæringen skjer på mobilmarkedet? Hadde det vært tilfelle ville jeg nesten sagt at det er gode nyheter. Mobilspill er kreft for spillindustrien.

Mobilspill gir best inntjening så sannsynligheten er mye større for at de reduserer pc-markedet.

Lenke til kommentar
vidor skrev:

Problemet er at det er nok spillere som lar seg lokke av slikt. Hadde alle bare ignorert det hadde slike drittspill forsvunnet raskt.

Jepp. Dopamin avhengighet, unge mennesker og mikro transaksjoner er en farlig kombo. Det kjipeste er at det tar altfor mange ressurser og fokus fra å lage gode spill som driver bransjen fremover. Alle skal bare ha bittelitt av pengene dine... Hver måned. Til du er blakk og har mistet oversikten 🤣
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...