Phantom Software Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Gikk på en liten smell og bestille ca alt som finnes fra QMI (qmi.no) med dieselforbedrer, motorvask, egr rens, turbo / luftinntak rens, ptfe smurning og what not, men nå føler jeg meg ikke kvalifisert til å stappe alt dette inn i diverse hull i den stakkars bilen min, selv om jeg er sikker på at den vil ha godt av det meste av det. Noen som vet om noen som kan hjelpe med dette i Oslo / Østlands-området? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) Det er ikke sikkert det er lurt å bruke innvendig motorvask. Hva slags motor dreier det seg om? Kilometer? Endret 15. april av mobile999 1 Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april (endret) 9 minutes ago, mobile999 said: Hva slags motor dreier det seg om? Kilometer? 15 år gammel Volvo diesel 150.000 kilometer som egentlig går som en klokke men samtidig så føles bare alt tyngre og med mindre futt i for tiden, som om det var hull i "effektmotoren" slik at mindre krefter kom ut; ja jeg kan -20% om motorer Edit: Er på tide å skifte motorolje og skal gjøre det snart, lurte bare på om ikke det var best å kjøre igjennom alle kjemikaliene fra QMI først. Endret 15. april av Phantom Software Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Phantom Software skrev (11 minutter siden): 15 år gammel Volvo diesel Hvilket slagvolum har den? 1 Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april 2 minutes ago, mobile999 said: Hvilket slagvolum har den? Det skal være ca 1560 cm3; det er en D2 modell med 115 hk, er vel nest siste året den ble produsert. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Ok, det du beskriver er sannsynligvis et egr problem. Det kan løses ved å rengjøre egr ventilen, dvs. plukke den helt fra hverandre (også aktuatoren). 1 Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april 6 minutes ago, mobile999 said: Ok, det du beskriver er sannsynligvis et egr problem. Det kan løses ved å rengjøre egr ventilen, dvs. plukke den helt fra hverandre (også aktuatoren). Jo, men jeg vet ikke hva EGR betyr, så jeg håpte jeg kunne fikse det ved å bare sprøyte litt "EGR"-fiks inn ett sted. Jeg fremstår meg vilje inkompetent her. Spørsmålet er ikke hvordan jeg kan fikse det selv, men om noen vet om noen som kan fikse det / benytte disse midlene til å fikse det for meg - i Oslo / Østlands-området - for en helt vanlig gammel bil. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Phantom Software skrev (2 minutter siden): jeg håpte jeg kunne fikse det ved å bare sprøyte litt "EGR"-fiks inn ett sted Sannsynligvis nei. Phantom Software skrev (3 minutter siden): Spørsmålet er ikke hvordan jeg kan fikse det selv, men om noen vet om noen som kan fikse det / benytte disse midlene til å fikse det for meg Det sannsynligvis ikke noe poeng. Verksteder vil kun bytte egr-ventil. Hvordan er bilen parkert i Oslo? Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april 1 minute ago, mobile999 said: Det sannsynligvis ikke noe poeng. Verksteder vil kun bytte egr-ventil. Hvordan er bilen parkert i Oslo? Hehe håpte vel litt mer på en lokal fikser enn et verksted, men må kanskje lenger på bygda før jeg får slike tilbud. Stort sett parkert ved fast plass ved bolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå