Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april kremt skrev (3 minutter siden): Denne motoren har som regel intervall på 210 tusen. Men vannpumpe kan ofte lekke før det, og da blir man mer eller mindre tvunget til å bytte alt. De lekker ingen ting. Ikke vann eller olje eller noe slikt . Når dette skjedde luktet det heller ingen ting , tenkte at det ville kanskje lukte svidd eller brent gummi men det luktet ikke noe Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Det var sannsynligvis veldig dumt å kjøre motoren etter den stoppet. Her kan du ha gjort stor skade. Men umulig å vite før man demonterer kamaksel og ser om ventiler er bøyd. Man kan turne motoren med latmannsarm for å se om den går fritt rundt, og lytte etter ulyder. Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (1 minutt siden): Det høres veldig mye ut med 210k intervall med registerreimdrevet vannpumpe. Hvem gjorde jobben? Merkeverksted? Ja merkeverkstedet . Bilen har fulgt alle service osv . Og jeg har stolt på at reima skal holde det som verkstedet sier Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) Callofdaddy skrev (2 minutter siden): jeg har stolt på at reima skal holde det som verkstedet sier Det kan diskuteres om man kan stole på verksteder og om det er noe poeng i å bruke noe penger på å fikse en passat som har kjørt 320k. Hvor (ca) står bilen? Endret 15. april av mobile999 Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april kremt skrev (1 minutt siden): Det var sannsynligvis veldig dumt å kjøre motoren etter den stoppet. Her kan du ha gjort stor skade. Men umulig å vite før man demonterer kamaksel og ser om ventiler er bøyd. Man kan turne motoren med latmannsarm for å se om den går fritt rundt, og lytte etter ulyder. Motoren stoppet helt og mens jeg venter prøvde jeg å starte og den startet men kunne ikke ruse motoren . Jeg valgte fort å slå den av . Bilen har ikke blitt kjørt etter dette Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april mobile999 skrev (Akkurat nå): Det kan diskuteres om man kan stole på verksteder og om det er noe poeng i å bruke noe penger på å fikse en passat som har kjørt 320k. Hvor (ca) står bilen? Skjønnner . Kristiansand Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) Callofdaddy skrev (16 minutter siden): de har kun tatt av det dekselet og sjekket at reima var slakk og ikke i de hakkene Det er ikke mulig å vite om du har vært heldig å unngått motorskade uten videre feilsøking. Endret 15. april av mobile999 Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april (endret) Skjønner, men det er en mulighet å sjekke det ? Skal spør verkstedet om det kan sjekke det. Eller vet du/noen åssen jeg kan gjøre det? Endret 15. april av Callofdaddy Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) Redneck måten er vel å bytte reimstrammeren (det er vel den som er synderen) og flytte reimhjulene "riktig" vei slik at reima går i hakkene -> krysse fingrene og starte motoren. Obs! Fare for motorhavari. Alternativet er å begynne å demontere ventildeksel evt. topp. Endret 15. april av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) mobile999 skrev (55 minutter siden): Redneck måten er vel å bytte reimstrammeren Se bort i fra dette. Reimstrammeren er vanskelig å bytte på denne motoren. Endret 15. april av mobile999 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Callofdaddy skrev (8 timer siden): Og jeg har stolt på at reima skal holde det som verkstedet sier Det er det ikke alltid de gjør. BTDT... Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april (endret) mobile999 skrev (9 timer siden): Det kan diskuteres om man kan stole på verksteder og om det er noe poeng i å bruke noe penger på å fikse en passat som har kjørt 320k. Hvor (ca) står bilen? Det er 210.000km intervall på disse, og det er jo ikke noe verkstedene dikter opp, men noe som kommer fra fabrikant. Det har vært svært lite problemer med register på disse motorene, det som oftest har ført til motorhavari på disse er diesel lekkasje fra enten filterhus eller pumpe som smuldrer opp multireima og forsvinner inn i registeret ved veivdrevet (vært borti noen tilfeller av dette) Her er det sannsynligvis noe galt med strammer, monteringsfeil etc. Har vært borti strammer som havarerer etter noen få tusen kilometer etter skifte av reim (nyere motor enn trådstarter har), selv om dette er svært sjeldent. Endret 16. april av _R2D2_ 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Går ikke stemplene klar ventilene på denne motoren? Da kan du være heldig å bare måtte sette på ny reim. Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 16. april Forfatter Del Skrevet 16. april Marzo skrev (2 minutter siden): Går ikke stemplene klar ventilene på denne motoren? Da kan du være heldig å bare måtte sette på ny reim. Hva mener du ? Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 16. april Forfatter Del Skrevet 16. april _R2D2_ skrev (1 time siden): Det er 210.000km intervall på disse, og det er jo ikke noe verkstedene dikter opp, men noe som kommer fra fabrikant. Det har vært svært lite problemer med register på disse motorene, det som oftest har ført til motorhavari på disse er diesel lekkasje fra enten filterhus eller pumpe som smuldrer opp multireima og forsvinner inn i registeret ved veivdrevet (vært borti noen tilfeller av dette) Her er det sannsynligvis noe galt med strammer, monteringsfeil etc. Har vært borti strammer som havarerer etter noen få tusen kilometer etter skifte av reim (nyere motor enn trådstarter har), selv om dette er svært sjeldent. Tror du om jeg monterer en ny reim at det vil gå bra? Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Marzo skrev (20 minutter siden): Går ikke stemplene klar ventilene på denne motoren? Da kan du være heldig å bare måtte sette på ny reim. Nei, de gjør ikke det. Hadde det vært min bil, ville jeg byttet reim og strammer og sørget for at alt er timet rett og prøvd. Er du heldig er det ingen mekaniske skader. Er du uheldig, tror jeg det er billigere å bytte motor enn å overhale toppen. 1 Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 16. april Forfatter Del Skrevet 16. april iknutis skrev (1 minutt siden): Nei, de gjør ikke det. Hadde det vært min bil, ville jeg byttet reim og strammer og sørget for at alt er timet rett og prøvd. Er du heldig er det ingen mekaniske skader. Er du uheldig, tror jeg det er billigere å bytte motor enn å overhale toppen. Jeg overtok nettopp bilen og den er jo i grunnen strøken fulgt alle service osv hørte ingen ulyder eller noe lekkasje . vurderer sterk på å bytte reim,strammer osv bare så jævli kjipt om det ikke går Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april 12 hours ago, Callofdaddy said: Det åpnet dekselet der reima er og så at reima var slakk , de tok bilder av det Har du bildene? Hvis det kun er reim som er slakk så bør man jo inspisere registeret og stemplene. Hvis de har bilder av stempler med hakk eller hull i så er det jo dumt å bruk penger på å bytte reim. Gitt kjørelengden så bør det enten være en rimelig reperasjon, eller så bør den selges som delebil og erstattes med en ny gammel bil. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Man reparerer ikke dette på en Passat som har gått 320k, til nød ta av ventildeksel for å se etter skader og scope gjennom dysehullene der man selv gjør jobben med å tar ut dysene etter rengjøring rundt dem. Lenke til kommentar
Callofdaddy Skrevet 16. april Forfatter Del Skrevet 16. april mobile999 skrev (12 timer siden): Det høres veldig mye ut med 210k intervall med registerreimdrevet vannpumpe. Hvem gjorde jobben? Merkeverksted? Det var et Meca verksted her i Kristiansand , jeg ringte verkstedet dagen jeg overtok bilen ettersom de har gjort alle service de siste fire årene . De opplyste meg at de hadde bytte reim og pumpe og skulle ikke byttes før 370k altså etter 210k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå