stamkunde Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april hvilke verktøy er riktig å fjerne isolasjon på strømledning? da tenker jeg i forbindelse med å få ny kontakt på tilhenger. Jeg vurderer å ha kontakten på tilhenger, og en ekstra ledning fra bil til tilhenger når tilhenger benyttelse. Hvordan vet jeg tykkelsen på ledningen? Hvordan fjerne den svarte tykke isolasjonen, og de mindre som regel har ulike farger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april (endret) Du har mange valg. Beklager store bilder. Diskusjon har fjerna muligheten for å velge størrelse på bilder i vedlegg. Endret 14. april av sedsberg 1 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april hvilken størrelse har de tynne ledningene med forskjellige farger? jeg vil gjerne gjøre det raskt og effektivt. Får inntrykk bilde nummer 3, 4 og 5 er bra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april 4 minutes ago, stamkunde said: hvilken størrelse har de tynne ledningene med forskjellige farger? jeg vil gjerne gjøre det raskt og effektivt. Får inntrykk bilde nummer 3, 4 og 5 er bra. Den siste der er deluxe-versjonen. Der slipper du å tenke. Den klemmer automatisk til rett tykkelse. 3 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april så var det å koble alle ledningene i hop, for jeg regner med det er veldig mange der. Så hvordan finner fargene hverandre, er det tilsvarende? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april sedsberg skrev (1 minutt siden): Den siste der er deluxe-versjonen. Der slipper du å tenke. Den klemmer automatisk til rett tykkelse. takk, da er det bra for meg. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april (endret) er dette delux versjon? ser denne også har mulighet å montere til kabelsko Endret 14. april av stamkunde Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april annen type. Er det dette jeg trenger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Den første der er helautomatisk og veldig enkel. Den siste du linker til må du selv velge riktig hull. Ikke vanskelig. Bare prøv det som er bittegrann mindre enn selve ledningen du skal avisolere. Tar den ikke av isolasjonen så prøver du ett hakk mindre. Denne er også for å klemme på kabelsko og skjøter. Begge to vil fungere. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april så var det kabelsko, kjøpe en boks som har forskjellige størrelser? for å sikre at jeg gjør det riktig? Samt tape, og annen tape isolasjon for å sikre arbeidet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Tape vil ikke holde. Du må ha krympestrømper. Helst med lim. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april Skjøtehylse eller kabelsko. Hva anbefales? Hva er forskjellen? Benyttes dem til to forskjellige områder? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Skjøtehylse for permanent tilkobling. Kabelsko hvis det skal kobles fra igjen. F.eks. hvis man regner med reparasjoner eller utskiftning. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 15. april Forfatter Del Skrevet 15. april sedsberg skrev (1 time siden): Skjøtehylse for permanent tilkobling. Kabelsko hvis det skal kobles fra igjen. F.eks. hvis man regner med reparasjoner eller utskiftning. Takk. Da må jeg satse på skjøtehylse. Men krympetang og dens funksjon med? bør vel bruke krympetang og med de skjøtehulsene som passer til det, og deretter skjøtehylse? Føler det blir ryddigere og koble dem sammen? Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Skjøtehylser med loddetinn i 👍 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april Hr Kotelett skrev (På 17.4.2024 den 6:31 PM): Skjøtehylser med loddetinn i 👍 så hvilken verktøy er den unike, som skaper en rund skjøtehylse? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Du bruker en lighter, varmepistol eller mini-gassbrenner. Moderne blyfritt loddetinn har en lei tendens til å få dårlig kontakt og/eller sprekke så jeg vil ikke anbefale de. Spesielt ikke på noe med så mye vibrasjoner og rystelser som på en bil eller tilhenger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå