Entern Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april BadCat skrev (På 16.4.2024 den 11:46 PM): Når du er inne på Verhoeven bør du ikke hoppe bukk over "Total Recall". Tematikken er lignende der og et mesterverk av en film. Denne har også fått en gyselig dårlig remake. Remaken er bra den 👍 jeg foretrekker den fremfor originalen 👍 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Boing_80 skrev (2 timer siden): Total recall skal jeg få sett ganske snart. Er jo en slags klassiker. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 2 hours ago, Boing_80 said: Total recall skal jeg få sett ganske snart. Sørg for å se den originale. Remake'en er en blass kopi i forhold. 7,5 i score for den oprinnelige mot 6,2 i score for den nye på IMDb.com, og h.h.v. 60 mot 43 på Metascore sier en del... 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Total Recall er jo basert på en novelle av Phillip K. Dick og har som sådan et veldig smart og små-trippy plot. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april Gjest MKII skrev (1 time siden): Sørg for å se den originale. Remake'en er en blass kopi i forhold. 7,5 i score for den oprinnelige mot 6,2 i score for den nye på IMDb.com, og h.h.v. 60 mot 43 på Metascore sier en del... Jeg mener å ha sett noe som minnet om filmen på Tv3+ i påsken. Så bare noen sekunder, men stemmer det at Arnold S. er i hovedrollen? 1 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 17 minutes ago, Boing_80 said: Jeg mener å ha sett noe som minnet om filmen på Tv3+ i påsken. Så bare noen sekunder, men stemmer det at Arnold S. er i hovedrollen? Ja. En av de beste filmene jeg vet om! Bra action, bra skuespill (for den type film), bra effekter (for å være fra den tiden), en knallbra historie/plott, bra "feeling"/stemning i hele filmen, litt crazy uten å bli dum/latterlig. Allt i allt en veldig bra film (den originale vel og merke...). 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. april Del Skrevet 20. april Ser det at han der Paul Verhoeven står bak en hel del bra saker. Hollow Man også. Har satt noen flere på watchlista. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni Rowan J Coleman har laget en ganske solid retrospektive / anmelding av Robocop. Samme med Starship troopers. 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 1. september Del Skrevet 1. september On 4/18/2024 at 7:16 PM, Entern said: Remaken er bra den 👍 jeg foretrekker den fremfor originalen 👍 Den originale skal sees i dag 🙂 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 1. september Del Skrevet 1. september Alfred_A skrev (11 minutter siden): Den originale skal sees i dag 🙂 Kos deg! 😀 1 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 10. september Del Skrevet 10. september On 1.9.2024 at 11:56 AM, Alfred_A said: Den originale skal sees i dag 🙂 Hvordan syntes du den var? Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september On 9/10/2024 at 3:22 PM, Gjest MKII said: Hvordan syntes du den var? Storkoste meg hele veien 🙂 1 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 15. september Del Skrevet 15. september On 13.9.2024 at 6:52 PM, Alfred_A said: Storkoste meg hele veien 🙂 Bra 🤩: Da har vi som anbefalte den originale ikke lurt deg 😉 Nyinspillingen er OK, så den er også verdt å se. Om ikke annet så for å sammenligne. Se gjerne den også, og gi oss en sammenligningsanmeldelse av hvordan du synes de to er i forhold til hverandre for moro skyld 🙂 Jeg synes fortsatt den nye er "blass" i forhold til den gamle. Det er mer "egg" på den gamle med action'en, humoren og så videre i den gamle synes jeg! IMDb-score'en på den gamle på 7,5 synes jeg om noe er for lav, men den nye synes jeg fortjener de rundt seks den har som score. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 21. september Del Skrevet 21. september On 9/15/2024 at 1:26 PM, Gjest MKII said: Bra 🤩: Da har vi som anbefalte den originale ikke lurt deg 😉 Nyinspillingen er OK, så den er også verdt å se. Om ikke annet så for å sammenligne. Se gjerne den også, og gi oss en sammenligningsanmeldelse av hvordan du synes de to er i forhold til hverandre for moro skyld 🙂 Jeg synes fortsatt den nye er "blass" i forhold til den gamle. Det er mer "egg" på den gamle med action'en, humoren og så videre i den gamle synes jeg! IMDb-score'en på den gamle på 7,5 synes jeg om noe er for lav, men den nye synes jeg fortjener de rundt seks den har som score. Hva skal man si. To forskjellige univers. Begge filmene leverer. Om ikke sett så anbefaler å se filmene. IMDb-score'en gjør seg for meg ikke aktuell. Første film er numero uno her i huset og rebooten leverte overraskende bra. Og da legger jeg vekt på reboot. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 21. september Del Skrevet 21. september 5 minutes ago, Alfred_A said: Hva skal man si. To forskjellige univers. Begge filmene leverer. Om ikke sett så anbefaler å se filmene. IMDb-score'en gjør seg for meg ikke aktuell. Første film er numero uno her i huset og rebooten leverte overraskende bra. Og da legger jeg vekt på reboot. 😃👍 Enig i at den "Første film er numero uno". Virker som du synes nyinnspillingen er bedre enn det jeg synes den er. Den nye synes jeg mangler ALT for mye av det Arnold, humoren med mer tilfører i den originale filmen. I det hele tatt synes jeg den første filmen burde hatt omkring en stjerne mer enn den har, og den nye har omkring det antallet stjerner jeg synes den fortjener og burde ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå