Gå til innhold

Krigshandlinger mellom Iran og Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leifeinar skrev (11 minutter siden):

(Litt OT) Når jeg tenker meg om har jeg vært på den sletta i israel hvor det sista slaget skal stå. tenker du vi er inne i endetiden nå?

Det er flere ting som skal skje før det slaget, men at vi er i opptrappingen nå skal en absolutt ikke se bort fra. La meg si at det er det jeg tror, ikke det jeg håper, jeg vil ha fred, ikke krig og apokalypse

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Så mye for den israelske lovnaden om å ikke gjenta Gaza i Libanon. Med dette tempoet vil Dahiyeh være gruslagt i løpet mellom en og to uke. De fleste angrepene utløser ikke lenge sekundære eksplosjoner, så det betyr at kommunikasjonsrelative, organisasjonsrelative og økonomiske mål nå er på den voksende listen over mål i en region hvor over to millioner kan bevitne meget destruktive angrep - som er langt mer destruktivt enn i 2006. For israelerne er så "snilt" med å varsle på forhånd, at de gjør seg grundig med å fullbyrde sitt "arbeid" hver gang... 

Lite fra Sør-Libanon, men det ser ut at israelerne som mistet tretti menn på en gang, hadde valgt å gå meget langsomt ut og dermed avansert i bred front - meter for meter - i to brohoder, den ene mot Maroun al-Ras, den andre omkring Addaisseh. De bruker russernes taktikk fra Donbass ved å gruslegge alt forut for seg. Ved å sende evakueringsvarsling og gir forvirrende opplysninger om hvilken område vil angripes, tømte de Sør-Libanon svært raskt for sivilister, som ikke har glemt Gazas skjebne. 

1,100 døde siden 23. september. 

Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 timer siden):

Fordi jeg tror på bibelens fortelling om endetiden. Mange teorier blander inn Iran, Tyrkia, Russland etc. La meg være klar på at jeg ønsker overhodet ikke noe armaggedon, men følelsen jeg sitter med, på at dette kan eksplodere i trynet på hele verden, den har jeg. Men jeg håper ikke det, overhodet ikke

Har du noe kildemateriale lett tilgjengelig? Jeg kan selvsagt google, men hvis du har det tilgjengelig hadde jeg satt pris på det. Synes det er interessant. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...