Tussi Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april AveMORphine skrev (34 minutter siden): Tragisk! Hun het forresten Jina Amini, media burde skamme seg over å fjerne hennes kurdiske identitet 1 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 30. april Del Skrevet 30. april Måtte det iranske regimet fjernes en gang for alle https://www.nettavisen.no/nyheter/avslorer-hemmelige-dokumenter-iranske-nika-16-ble-drept-og-seksuelt-misbrukt-av-politi/s/5-95-1792317 5 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Israel som har sabotert helikoptret? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai sveibuen skrev (55 minutter siden): Israel som har sabotert helikoptret? Det er garantert noen som vil prøve å utnytte dette ift. Israel uansett om de er involvert eller ei. 4 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Til forskjell fra hva folk ofte tror, så kan nok ikke jødene styre været, som ser ut til å ha vært hovedfaktor. Det meldes om fyrverkerifeiringer over hele Iran. 6 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Brother Ursus skrev (21 minutter siden): Til forskjell fra hva folk ofte tror, så kan nok ikke jødene styre været.. Nja, usikker !!! 3 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Iranske medier bekrefter nå at det ikke ble funnet overlevende etter helikopterstyrten. 3 1 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Jeg synes det føltes som om verden var et litt bedre sted da jeg våknet i dag. 2 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) sveibuen skrev (15 timer siden): Israel som har sabotert helikoptret? Iran skylder på USA. Ikke pga været da, men pga handelsblokaden. Men føler ikke mye tristhet rundt styrten skal jeg være helt ærlig. Endret 20. mai av Mr.Duklain 5 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Red Frostraven skrev (33 minutter siden): Jeg synes det føltes som om verden var et litt bedre sted da jeg våknet i dag. Og det føler du helt rett i Slakteren fra Teheran kommer ikke til å henrette flere kvinner 5 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Gledens dag ja men har nok lite å si for Iran, kommer bare en med samme verdier som tar over 3 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) 8 minutes ago, 0laf said: Synd EU gir den høyrevinden som blåser over EU-landene et så enkelt "win" som dette her. Men man har kanskje ikke en annen reel diplomatisk mulighet? Hvor vanlig er det egentlig at man ikke gir kondolanser ved ulykker hvor statslederen er skadet/død til land med dårlige relasjoner? Er egentlig usikker, men magefølelsen sier at det er standard kutyme. Kan ta helt feil her. Endret 20. mai av shockorshot 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) shockorshot skrev (9 minutter siden): Er egentlig usikker, men magefølelsen sier at det er standard kutyme. Kan ta helt feil her. Det kommer nok an på landet. Vår egen konge ble fortalt at han ikke skulle kondolere Israel etter 7. oktober, og jeg tipper det er en laaang rekke med land som ikke ønsker å kondolere Iran fordi "slakteren", en av vår tids verste massemordere, har blitt martyr. Endret 20. mai av 0laf 6 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) 6 minutes ago, 0laf said: Det kommer nok an på landet. Vår egen konge ble fortalt at han ikke skulle kondolere Israel etter 7. oktober, og jeg tipper det er en laaang rekke med land som ikke ønsker å kondolere Iran fordi "slakteren", en av vår tids verste massemordere, har blitt martyr. Mjaa, men EU har jo lenge prøvd diplomatiske virkemidler for å forhindre atomløpet til Iran og har vært avhengig av å kunne ha en løpende dialog for å få det til. Fransk diplomati er typisk veldig kynisk og veldig dyktig, og det er mye fransk diplomati i EU. Selv om jeg er personlig sterkt imot det at kongen ikke kunne kondolere, så hvis jeg forstår "steelman" versjonen til UDI om hvorfor de ikke tillot det så var det pga. det var en krigshandling (om enn ulovlig og grusom) mot en annen krigende part, hvor norge har tradisjonelt vært et diplomatisk kanal mellom partene og det derfor ville fungert dårlig om statsoverhodet våres skulle ta siden til den ene parten. Det gir jo også mening, hvis de vil fortsette å ha den rollen. Endret 20. mai av shockorshot 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai 0laf skrev (23 timer siden): Elsker ikke han fyren der Russland? Altså Irans nære allierte? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai (endret) Markiii skrev (20 minutter siden): Elsker ikke han fyren der Russland? Altså Irans nære allierte? Jo, Wilders er tildels pro-putinist, er mot å støtte Ukraina militært, og hevder ukrainere ikke er reelle flyktninger. Han har moderert seg noe etter valget og begynt å kalle Russland en aggressor - iblant. Det betyr ikke at han elsker Iran. Han ønsker å banne moskeer, og har kalt muslimer for "tilbakestående". Han mener islam er en "voldelig ideologi". Husk at Netanyahu og Putin var nære venner og allierte inntil for kort tid siden. Det er bare et par år siden Netanyahu brukte bilder av seg selv sammen med Putin på sine valgkampbannere. En femtedel av Israels befolkning har russiske aner. Endret 21. mai av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai (endret) 0laf skrev (På 20.5.2024 den 2:57 PM): Er ikke mye jeg er enig med Wilders om, men her er jeg enig med han. Er også fornøyd med at Støre har klart å holde kjeft, og håper han fortsetter med det. Endret 21. mai av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå