jøran Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg fikk SX1 i går ! Veldig fornøyd ! Men er det noen som vet om jeg bør lade batteriet helt ut før jeg lader det opp på nytt ? På min "gamle" P800 behøvde jeg ikke å bruke batteriet helt ut, det sto i manualet at batteriet ikke tok skade av "klattlading" og det synes jeg var veldig bra. Men P800 har jo Li-polymer, mens SX1 har Li-Ion ! Takk for svar ! Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Vil anbefalle deg og lade helt ut! Tror det tar skade på "klattlading". Som sagt sx1 har LI-on batterier. Lenke til kommentar
Samot Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 I følge denne linken http://www.batteryuniversity.com/partone-5.htm har li-ion følgende fordeler: High energy density - potential for yet higher capacities. Does not need prolonged priming when new. One regular charge is all that's needed Relatively low self-discharge - self-discharge is less than half that of nickel-based batteries. Low Maintenance - no periodic discharge is needed; there is no memory Dette innebærer bl.a. at klattlading går helt greit. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Så klart det går greit, men om du ikke klarer å tenke deg selv at dette er skadelig?! Nei da får det være ditt problem. Har nemlig erfart selv at dette ikke stemmer! Lenke til kommentar
Samot Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Tenke meg selv at dette er skadelig? Hva er det egentlig du snakker om? Jeg kommer med en linke som gir svar på et spørsmål. I tillegg har jeg erfaring med li-ion batterier fra kamera, videokamera og flere mobiltelefoner. Alle appartene er klattladet uten merkbart tap av batteriytelse. Bruker forøvrig akkurat nå en N7110 som er 3 år gammel og stort sett klattladet. Batteriet er aldri byttet. Om du har erfart at det ikke stemmer får det stå for din regning. Se forøvrig også denne linken: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=92974 Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Vil iallfall snakke av erfaring! Men har du annen erfaring, greit nok! Men jeg vil personlig ikke anbefalle klatt-lading selv om det står mange steder at det ikke tar noen skade! Lenke til kommentar
molna Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Li-ion tar ikke skade av klattlading, men de 4-5 første ladingene bør du lade helt ut og gjerne lade mobilen over natten for å få bygd opp batteriet. Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har et lite spm. ang. SX1: Kan en sette mp3 som ringetone? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja du skal kunne det(men, jeg er ikke sikker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå