Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aftermarked-deler på sportsbiler


Anbefalte innlegg

AL123 skrev (9 timer siden):

Det kan godt hende, det er veldig mye rart som kaller seg bilentusiast. Her på dette forumet har jeg lært bla at man ikke trenger å ha skrudd mye på bil eller ha lest teknisk litteratur for å være bilentusiast, være opptatt av kjøreegenskaper for å være bilentusiast, være opptatt av bildesign for å være bilentusiast, og nå altså kunne elementær bilhistorie for å være bilentusiast. Men saken er jo at mr Balboni er en legende som man ikke trenger å ha lest en eneste Lamborghinibok for å vite hvem er, så da kan man komplementere med "trenger ikke ha lest bilblader, sett top gear, fith gear eller lignende for å være bilentusiast". Og så påstås det at min definisjon av begrepet er ekstrem?

Du kan jo slå opp ordet "entusiast" i en ordbok og du vil se at det å ha Se&Hør-kunnskap fra bilblader ikke er et kriterium.  Kunnskap og entusiasme er ikke synonymer. For eksempel kan man være skientusiast og gå langrenn hver helg uten å kunne alle mulig skimerker eller ramse opp resultatene på 5-mila gjennom tidene.

Innleggene dine kan sammenfattes i denne setningen. "Du tar feil og jeg kan veldig mye".  Du har ingen interesse av å dele den påståtte kunnskapen din. Ingen forklaring, ingen linker hvor folk kan få mer informasjon. Det er aggressiv selvhevdelse og ingenting annet.

Jeg vil anta at du er her fordi det ikke finnes noen forum som har ditt skyhøye kunnskapsnivå. Og om de finnes så tipper jeg du er like populær der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AL123 skrev (7 timer siden):

Joda, som bilingeniør og bruker av både ulike FAE og CAD verktøy siden 90-tallet har jeg jo sett utviklingen, men det endrer ikke mine tidligere påstander. Nå får jeg følge ditt eksempel; logge av for i kveld og heller begi meg inn på et automasjonsforum og fortelle folk i verksindustrien hvordan verden fungerer....

En kunde av oss valgte å rullepolere (diamant) diverse roterende aksler i en sprek italiensk sportsbil  han skulle ta ut ekstrem effekt av. Resultatet ble veldig bra, det økte overflatefinhet samtidig som den gjorde den hardere i slitasjesjiktet. Denne ideen ble kopiert av produsenten senere da kunde hadde en kontakt med teknikere derfra. 

En switcharoo der altså, ettermarkedet kom opp med en ide som ble videreført av produsenten. Vi var noe delaktig i denne utviklingen som leverandør og mellomledd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 13.4.2024 den 6:03 PM):

De fleste som duiskuterer her har ikke engang språket som skal til for å beskrive hva som er gode kjøreegenskaper og ikke, og ender opp med noe nonsens om rundetider, som jo ikke er relevant i det hele tatt.

Da kan jo du definere alle de objektive målene for gode kjøreegenskaper, hvordan de måles, og hvordan de simuleres.
Bare sånn at vi vet hva som faktisk diskuteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...