GĂ„ til innhold
SpĂžrsmĂ„l om bil og motor? Still spĂžrsmĂ„l her ×
đŸŽ„đŸŽ…â„ïžGod Jul og Godt NyttĂ„r fra alle oss i Diskusjon.no ×

Brukt varebil


Anbefalte innlegg

Hei đŸ€© Hvis du skulle velge mellom en partner, transit eller berlingo som er gĂ„tt 130 000km til 70 000kr, eller en caddy som er gĂ„tt 200 000 til samme pris, hva ville du valgt da? Alle eu-godkjent til 2026. Mtp reperasjoner/slitasje osv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, kristin7620 said:

Hei đŸ€© Hvis du skulle velge mellom en partner, transit eller berlingo som er gĂ„tt 130 000km til 70 000kr, eller en caddy som er gĂ„tt 200 000 til samme pris, hva ville du valgt da? Alle eu-godkjent til 2026. Mtp reperasjoner/slitasje osv....

Det pÄstÄs at kilometerstand teller mer enn alder. SÄ den tommelfingerregelen tilsiser vel de tre fÞrstnevnte.

Det er ellers MANGE som omtaler VW/VAG-biler i negative ordelag nÄr det gjelder kundeservice og priser pÄ reparasjoner og deler, noe som vel ogsÄ tilsier de tre fÞrstnevnte.

Det er ogsÄ mange som er nagative til franske biler. Men der er det nok mange faktorer som spiller inn: Mange bilmodeller er egentlig biler som er laget av andre produsenter med litt annet interiÞr/lignende, og/eller det er bilmodeller som er laget i samarbeide med andre produsenter. Dessuten har jeg inntrykk av at franske dieselmotorer jevnt over er anerkjente som gode, og de brukes i biler fra mange andre bilmerker. Franske bilmerker er nok ogsÄ blitt en del bedre de siste tiÄrene.

Alt i allt er vel Transit det sikreste valget totalt vil jeg tro? Jeg ville i alle fall ikke gÄ for VW i utganspunktet, og i alle fall ikke med omkring halvannen gang hÞyere kilometerstand! Allt forutsatt at mest mulig andre parametere er sÄ like som mulig, som dokumentasjon av service som "Hanhijnn" var inne pÄ for eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (41 minutter siden):

Det pÄstÄs at kilometerstand teller mer enn alder. SÄ den tommelfingerregelen tilsiser vel de tre fÞrstnevnte.

Det er ellers MANGE som omtaler VW/VAG-biler i negative ordelag nÄr det gjelder kundeservice og priser pÄ reparasjoner og deler, noe som vel ogsÄ tilsier de tre fÞrstnevnte.

Det er ogsÄ mange som er nagative til franske biler. Men der er det nok mange faktorer som spiller inn: Mange bilmodeller er egentlig biler som er laget av andre produsenter med litt annet interiÞr/lignende, og/eller det er bilmodeller som er laget i samarbeide med andre produsenter. Dessuten har jeg inntrykk av at franske dieselmotorer jevnt over er anerkjente som gode, og de brukes i biler fra mange andre bilmerker. Franske bilmerker er nok ogsÄ blitt en del bedre de siste tiÄrene.

Alt i allt er vel Transit det sikreste valget totalt vil jeg tro? Jeg ville i alle fall ikke gÄ for VW i utganspunktet, og i alle fall ikke med omkring halvannen gang hÞyere kilometerstand! Allt forutsatt at mest mulig andre parametere er sÄ like som mulig, som dokumentasjon av service som "Hanhijnn" var inne pÄ for eksempel.

Tusen takk for grundig svarđŸ€©

Lenke til kommentar
1 hour ago, kristin7620 said:

Tusen takk for grundig svarđŸ€©

Bare hyggelig 🙂 Men vĂŠr klar over, som ordlyden i innlegget mitt burde indikere ogsĂ„: Jeg er ikke fagperson nĂ„r det gjelder bil. Det jeg skrev er hva jeg har plukket opp og oppfattet oppigjennom Ă„rene, hovedsaklig fra sidelinjen. Men tror heller ikke jeg bommer veldig, men ikke forvent at noe av det jeg skrev er absolutter heller...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...