Gå til innhold

Kamera sluttet å fungere på samsung s23, ice vil at jeg benytter angreretten


Anbefalte innlegg

Hei.

Ice hadde fin tilbudspris på s23 256 gb i februar/mars. Kamera mitt sluttet å fungere her om dagen. Mobilen er ikke mistet i bakken, og alt av feilsøking er gjort. Jeg kontaktet derfor Ice, som ønsker at jeg benytter angreretten, slik at jeg får pengene tilbake. Problemet er at tilbudet på s23 er utgått, og jeg betalte også brudd gebyr på mitt abonnement hos ICE for å kjøpe tlf.  Lurer på om jeg bør sende inn til samsung? Eller om det at kamera sluttet å fungere så tidlig er et tegn på at hele mobilen egentlig bør byttes ut? 

Kan Ice sende meg ny tlf, eller kan jeg kreve det? Jeg har sendt de epost og venter på svar. Hva hadde dere gjort i dette tilfelle?. Å få benyttet angrerett er jo greit det, helt innafor. Bare kjipt at jeg ikke kan kjøpe ny s23,  den koster nå 3000 ++ mer hos alle forhandlere, inkludert Ice.

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville forklart situasjonen slik du forklarer det her og sagt at du kan akseptere følgende løsninger:

1. Reparasjon av mobilen. 

2. Omlevering der du får ny telefon. 

3. En skriftlig avtale om at du får kjøpe telefonen på nytt til samme tilbudspris dersom du angrer. 

De kan ikke tvinge deg til å angre og etter loven så er det i utgangspunktet kun punkt 1 eller 2 som er løsningen her. 

Jeg ville ikke sendt den til samsung da det er selger sitt ansvar å rette opp i mangler

Endret av sskog
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
sskog skrev (3 minutter siden):

Jeg ville forklart situasjonen slik du forklarer det her og sagt at du kan akseptere følgende løsninger:

1. Reparasjon av mobilen. 

2. Omlevering der du får ny telefon. 

3. En skriftlig avtale om at du får kjøpe telefonen på nytt til samme tilbudspris dersom du angrer. 

De kan ikke tvinge deg til å angre og etter loven så er det i utgangspunktet kun punkt 1 eller 2 som er løsningen her. 

Jeg ville ikke sendt den til samsung da det er selger sitt ansvar å rette opp i mangler

Takk! Skal gjøre det :) Kommer med en oppdatering når Ice har svart meg.

Lenke til kommentar

Sånn kort fortalt har du avtale om å kjøpe telefonen til den prisen. Den du fekk har ein mangel. Det må dei utbetre - enten ved omlevering (ny telefon) eller reperasjon.

At den er tre tusen dyrare er deira problem. Dei må ordne opp. Ikkje bruk angreretten; krev at dei faktisk gir deg det du har kjøpt.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Fått svar fra ice, som ba meg sende inn mobil til er autorisert verksted de samarbeider med. Mobilen ble sendt i posten i dag. Håper jeg får den tilbake raskt,  og at alt er i orden. 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...