Nedward Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Subara skrev (På 14.2.2025 den 23.32): Ingvild Kjerkol saksøker ikke etter fuskevedtak Personlig belastning er bare svada. Ved å ta det til retten risikerte hun å tape. Da vil hun ikke lengre kunne si at det var slurv. Dette er nøye kalkulert. 4 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Nedward skrev (51 minutter siden): Personlig belastning er bare svada. Ved å ta det til retten risikerte hun å tape. Da vil hun ikke lengre kunne si at det var slurv. Dette er nøye kalkulert. Hun var dum nok til å jukse/slurve m.m., men ikke dum nok til å saksøke. Godt å vite at hun har vettet i behold. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar (endret) lada1 skrev (3 timer siden): Det gjelder å smøre på 🙂 Og det kan jeg jo fortsette med: dersom en stortings-representant er med i fotball på løkka og tar ballen med hendene - er han/hun da en svindler - eller kanskje bare en slumsete fotballspiller? 🙂 ...utdannelse er en offisiell ordning med regler som skal følges, fordi fullføring gir goder etter fullførelse -- verdt millioner av kroner gjennom et liv. Det å sammenligne det med fotball på løkka er jo bare latterlig, med mindre du sammenligner det med en offisiell seriekamp på et lag, hvor hun forsøker å score med hånden gjentatte ganger flere kamper. Da ville hun fått rødt kort hver gang, og blitt kastet ut av klubben. At hun er politikerer bare relevant for hvorvidt man har tillit til en person som genuint ikke forstår viktigheten av å følge regler som alle andre er bundet av, med så høy økonomisk verdi. Alle kan få master om de ikke behøver å gjøre annet enn å møte opp av og til og la noen andre skrive oppgaven sin. Endret 16. februar av Red Frostraven Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar 9 hours ago, Red Frostraven said: ...utdannelse er en offisiell ordning med regler som skal følges, fordi fullføring gir goder etter fullførelse -- verdt millioner av kroner gjennom et liv. Det å sammenligne det med fotball på løkka er jo bare latterlig, med mindre du sammenligner det med en offisiell seriekamp på et lag, hvor hun forsøker å score med hånden gjentatte ganger flere kamper. Da ville hun fått rødt kort hver gang, og blitt kastet ut av klubben. At hun er politikerer bare relevant for hvorvidt man har tillit til en person som genuint ikke forstår viktigheten av å følge regler som alle andre er bundet av, med så høy økonomisk verdi. Alle kan få master om de ikke behøver å gjøre annet enn å møte opp av og til og la noen andre skrive oppgaven sin. Dersom en er interessert i virkeligheten, så ser man lett at det er forskjell på "juks/svindel" og slurv som det ville ta noen minutter og rette opp og som forøvrig ingen har blitt skadet av 🙂 Ingen grunn til å slå på stortromma i denne Kjerkol-saken, Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar (endret) lada1 skrev (22 timer siden): Dersom en er interessert i virkeligheten, så ser man lett at det er forskjell på "juks/svindel" og slurv som det ville ta noen minutter og rette opp og som forøvrig ingen har blitt skadet av 🙂 Ingen grunn til å slå på stortromma i denne Kjerkol-saken, Det er ikke sitatfeil eller mangel på referanse, deler av oppgaven er kopiert, plagiert. Juks. Derav resulatet, da dette ble oppdaget. Hun har ikke bevist at hun kan skrive en master. --- Juks påfører systemet, og arbeidsgiver, skade. Endret mandag kl 17:22 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar 30 minutes ago, lada1 said: Dersom en er interessert i virkeligheten, så ser man lett at det er forskjell på "juks/svindel" og slurv som det ville ta noen minutter og rette opp og som forøvrig ingen har blitt skadet av 🙂 Ingen grunn til å slå på stortromma i denne Kjerkol-saken, Hur många gånger ska du visa att du ikke alls har förstått vad hon har gjort? Hvis du faktiskt är forskare så borde du klara av att samla in fakta och basera din åsikt på den. 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet mandag kl 08:51 Del Skrevet mandag kl 08:51 lada1 skrev (13 timer siden): Dersom en er interessert i virkeligheten, så ser man lett at det er forskjell på "juks/svindel" og slurv som det ville ta noen minutter og rette opp og som forøvrig ingen har blitt skadet av 🙂 Ingen grunn til å slå på stortromma i denne Kjerkol-saken, Stortromma er vel allerede slått på. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet tirsdag kl 05:24 Del Skrevet tirsdag kl 05:24 (endret) On 2/17/2025 at 9:51 AM, Paxville said: Stortromma er vel allerede slått på. Jeg husker fra en gang da jeg selv skrev en oppgave ved et universitetet der jeg glemte en referanse. Veileder bare ga meg en påminnelse om å rette opp. Han bare gjorde jobben sin og dette var noe på linje med å rette en kommafeil. I dagens system med "amerikansk formal-juss" kunne jeg flere år etterpå ha risikert å bli tatt for "svindel" og få stor straff samt at dette kunne bli en "mediasak" 🙂 I Kjermkol sitt eksempel er det snakk om manglende omskriving i en "transport-etappe" i oppgaven hvor det ikke forventes å gjøre noe selvstendig. . Veileder gjorde ikke jobben sin og hun var med på slurv. Kopieringen ble bare ikke gjort på rette måte🙂 Her var det slettes ikke noe skjult forsøk på svindel - bare slett håndverk i forbindelse med noe som sikkert bare hører hjemme i en skuff. Husk at regelbrudd innen fotball-spill hører bare hjemme innen "fotball-verdenen" selv om det flyter milliarder innen denne bransjen. Det blir ingen "sivile etterspill" og sak opp til Høyesterett av at en fotball bli tatt på 🙂 Endret tirsdag kl 09:53 av lada1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 20:08 Forfatter Del Skrevet i går, 20:08 lada1 skrev (På 18.2.2025 den 6.24): Jeg husker fra en gang da jeg selv skrev en oppgave ved et universitetet der jeg glemte en referanse. Veileder bare ga meg en påminnelse om å rette opp. Han bare gjorde jobben sin og dette var noe på linje med å rette en kommafeil. I dagens system med "amerikansk formal-juss" kunne jeg flere år etterpå ha risikert å bli tatt for "svindel" og få stor straff samt at dette kunne bli en "mediasak" 🙂 I Kjermkol sitt eksempel er det snakk om manglende omskriving i en "transport-etappe" i oppgaven hvor det ikke forventes å gjøre noe selvstendig. . Veileder gjorde ikke jobben sin og hun var med på slurv. Kopieringen ble bare ikke gjort på rette måte🙂 Her var det slettes ikke noe skjult forsøk på svindel - bare slett håndverk i forbindelse med noe som sikkert bare hører hjemme i en skuff. Husk at regelbrudd innen fotball-spill hører bare hjemme innen "fotball-verdenen" selv om det flyter milliarder innen denne bransjen. Det blir ingen "sivile etterspill" og sak opp til Høyesterett av at en fotball bli tatt på 🙂 Jeg har lest nemndas redegjørelse, det er ikke snakk om en glemt referanse.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå