Gå til innhold

Kjerkols oppgave skal være underkjent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 time siden):

Han har noen poeng, om enn veldig overdrevet. Det er veldig stor forskjell på masterutdanninger. 

Uansett om det er en mastersyke eller ikke så er hvertfall ikke dette riktig fremgangsmåte for å protestere.

Enig i det.
Kjerkhols master var muligens en slik «plankeoppgave». Temaet teknologi i helsevesenet, må jo ha vært skrevet hundrevis av ganger før, selv om teknologien stadig utvikler seg. Og det er ingen unnskyldning for å jukse eller å ikke ta akademiske skriveoppgaver/eksamener på alvor. 
Nå har vel de fleste fått det med seg at man må følge reglene på grunn av Kjerkhol og kollegaen. Og at juks ikke lønner seg hverken for «høy» eller «lav».

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nimrad skrev (På 17.12.2024 den 13.42):

Han har noen poeng, om enn veldig overdrevet. Det er veldig stor forskjell på masterutdanninger. 

Uansett om det er en mastersyke eller ikke så er hvertfall ikke dette riktig fremgangsmåte for å protestere.

Jeg er helt enig med Lektor Thaulow. 

Systemet vårt er sykt, og statens tilnærmede monopol på utdanningsfronten, inklusive samordna opptak er sykt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig med Lektor Thaulow. 

Systemet vårt er sykt, og statens tilnærmede monopol på utdanningsfronten, inklusive samordna opptak er sykt. 

Det finnes da flere private og delvis private universiteter, men denne tråden handler jo om juks på masteroppgaver, ikke privatisering

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (7 minutter siden):

Det finnes da flere private og delvis private universiteter, men denne tråden handler jo om juks på masteroppgaver, ikke privatisering

I artikkelen det linkes til, så siteres Thaulow på at man bruker for mye tid på skolebenken når man heller kunne lært ting i arbeidslivet. 

Akkurat der tror jeg du som sykepleier også kan bidra med erfaringer. Jeg tipper du har lært veldig mye mer i arbeidslivet enn på skolebenken, og anatomi-eksamen som helt unødvendig sørger for at folk stryker, har neppe så stor nødvendighet for psykiatri. Og det er staten som har bestemt at det skal være sånn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (1 minutt siden):

I artikkelen det linkes til, så siteres Thaulow på at man bruker for mye tid på skolebenken når man heller kunne lært ting i arbeidslivet. 

Akkurat der tror jeg du som sykepleier også kan bidra med erfaringer. Jeg tipper du har lært veldig mye mer i arbeidslivet enn på skolebenken, og anatomi-eksamen som helt unødvendig sørger for at folk stryker, har neppe så stor nødvendighet for psykiatri. Og det er staten som har bestemt at det skal være sånn. 

Ja, det meste av det jeg kan har jeg lært via arbeid, det er sikkert. Og jeg bruler mer av praksis-læringen min enn teorilæringen min gjennom studiet. Men jeg har jo behov for begge deler da. 

Men etter mitt syn er f eks anatomi-eksamen slik den er idag, altfor detaljert på ting man som sykepleier ikke trenger å kunne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Reaksjonene hun har fått har kanskje gitt henne en forståelse for alvorligheten av saken.

Ingvild Kjerkol gir seg som leiar i Trøndelag Arbeidarparti

Sitat

Etter årsmøtet vil ho ikkje lenger ha nokre folkevalde verv fortel ho.

– Da skal eg ut på arbeidsmarknaden og finne meg ein jobb. Da tenker eg det ikkje er naturleg å ha så sentrale tillitsverv i Arbeidarpartiet lenger.

Skal hun skrive ny master først? Deltidsmaster ved siden av jobb...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (48 minutter siden):

Hun må ihvertfall finne en jobb som ikke krever master

Det blir vel stusselig etter å ha vært minister. Vil tro det kreves master i de fleste høyere stillinger i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (På 2.1.2025 den 17.40):

Reaksjonene hun har fått har kanskje gitt henne en forståelse for alvorligheten av saken.

Ingvild Kjerkol gir seg som leiar i Trøndelag Arbeidarparti

Alle godordene kolleger kommer med forteller en del om en ukultur i "arbeider"-partiet hvor de lett ser igjennom og tilgir ulovligheter blant hverandre samtidig som de overivrige på mest mulig lover og regler som griper inn i vanlige menneskers livsutfoldelse og privatliv. "One rule for me, other for thee".

Tastaturkriger skrev (På 2.1.2025 den 18.50):

Det er både og. Folk med lavere utdannelse men lang erfaring i arbeidslivet vet oftere mer om mennesker generelt men er ofte mer kunnskapsløse om verden der ute og de større sammenhengene. Mens de med høyere utdannelse og akademisk karriere vet mer om sistnevnte men mindre om hvordan livet i praksis er ute blant folk og har en tendens til å låse seg inne i "elfenbenstårn" blant likesinnede. Dette er en generealisering; jeg vet; men mange av de som løftes frem som "eksperter" på alt mulig har ofte en veldig begrenset omgangskrets og liten praktisk erfaring på hvordan det virkelige livet leves der nede på gulvet.

Tussi skrev (På 2.1.2025 den 18.54):

Men etter mitt syn er f eks anatomi-eksamen slik den er idag, altfor detaljert på ting man som sykepleier ikke trenger å kunne. 

Har vel en nytteverdi når det er mangel på leger og kun sykepleiere er tilgjengelig? At de vet litt om dette mener jeg?

Subara skrev (På 2.1.2025 den 19.32):

Skal hun skrive ny master først? Deltidsmaster ved siden av jobb...

Får håpe for hennes egen del at hun har lært denne gangen da.

Lenke til kommentar
Subara skrev (På 2.1.2025 den 20.28):

Det blir vel stusselig etter å ha vært minister. Vil tro det kreves master i de fleste høyere stillinger i dag.

Kan jo være en gyllen anledning til å finne seg en jobb der nede på gulvet det. Altså ute blant "vanlige folk"; de som "arbeider"-partiet snakker så mye om men vet veldig lite om hvordan lever. Kan være en verdifull lekse for livet å leve som lavtlønnet med alle regningene, gjelden og rentene som følger med av det. Kanskje hun må gå ned i bostandard også. Kanskje det kan være veien tilbake til politikken; å erfare hva det vil si å være som "vanlige folk"? For det var jo "vanlige folks tur"; var det ikke?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (13 timer siden):

Kan jo være en gyllen anledning til å finne seg en jobb der nede på gulvet det. Altså ute blant "vanlige folk"; de som "arbeider"-partiet snakker så mye om men vet veldig lite om hvordan lever. Kan være en verdifull lekse for livet å leve som lavtlønnet med alle regningene, gjelden og rentene som følger med av det. Kanskje hun må gå ned i bostandard også. Kanskje det kan være veien tilbake til politikken; å erfare hva det vil si å være som "vanlige folk"? For det var jo "vanlige folks tur"; var det ikke?

Som forhenværende minister vil hun aldri nå "gulvnivået", har jeg på følelsen av.

Kjerkhol er handlekraftig og sikkert attraktiv på arbeidsmarkedet: med og uten master, med og uten juks.

Masterglippen ser hun vel selv fortsatt på som slurv og ikke juks? og støttespillerne vil mene det samme.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Subara said:

Som forhenværende minister vil hun aldri nå "gulvnivået", har jeg på følelsen av.

Kjerkhol er handlekraftig og sikkert attraktiv på arbeidsmarkedet: med og uten master, med og uten juks.

Masterglippen ser hun vel selv fortsatt på som slurv og ikke juks? og støttespillerne vil mene det samme.

Jeg er ikke "støttespiller" og har aldri stempt på AP, men jeg mener også dette. Det er direkte skadelig å sidestille slurv og tull med virkelig juks og svindel. Jeg har blitt forsøkt svindlet/frastjålet virkelige resultater. Det er noe av en helt annen orden.

Kaller man en feilparkering for jusk, svindel eller en kriminell handling- så blir jo forsøk på mord bortimot det samme som en feilparkering, moralskt sett 🙂   Slik inflasjon av begrepene blir bare feil.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...