Nimrad Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Jeg er glad i veldig mye fra NRK. Schibsted-konsernet er på delt førsteplass, men de beste der koster penger. Problemet er at jeg er nå oppe i 3 ulike apper, men jeg har klart meg med en app de siste 15 årene. Hjelper ikke på at bilen bare har innebygd støtte for 1 av 3 apper. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Jeg sliter med å forstå motivasjonen for egen app. Blir ikke det bare mer vedlikehold, utgifter? Eller får de noe igjen for det? 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Det er ikke dyrt å lage en app som i praksis er en nettleser som bare kan vise deres egen nettside. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april 5 hours ago, Sjørøver said: Jeg sliter med å forstå motivasjonen for egen app. Blir ikke det bare mer vedlikehold, utgifter? Eller får de noe igjen for det? Min "konspirasjonsteori" er at NRK får noe igjen for det ved å kunne vise til lyttere på digitale plattformer, slik at de kan komme med argumenter mot statistikken som entydig viser til at NRK mistet enormt mange lyttere etter den tvungne overgangen til DAB, for så å dolke lytterene i ryggen og gå videre til DAB+! Med egen APP har NRK trolig mye bedre oversikt og målinger enn lytting via andre plattformer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Usikker på hvordan streaming fungerer, men ville de ikke kunne måle antall lyttere uansett hvilken app de bruker? Man streamer vel fra serveren til rettighetshaver, ikke fra podcast-appen sin server? Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april 5 minutes ago, Mannen med ljåen said: Usikker på hvordan streaming fungerer, men ville de ikke kunne måle antall lyttere uansett hvilken app de bruker? Man streamer vel fra serveren til rettighetshaver, ikke fra podcast-appen sin server? Jeg har ikke full innsikt, nettopp derfor betegner jeg også teorien min som "konspirasjonsteori". Men med egen APP har NRK trolig mulighet til oversikt over IP'er, pålogginger og annet for å (i mye større grad) kunne identifisere og telle brukere, og analysere bruken. Ikke undervurder verdien av, og hvor langt aktører kan gå for tilgang til "big data". Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. september Forfatter Del Skrevet 29. september On 13.4.2024 at 3:14 PM, Mannen med ljåen said: Usikker på hvordan streaming fungerer, men ville de ikke kunne måle antall lyttere uansett hvilken app de bruker? Man streamer vel fra serveren til rettighetshaver, ikke fra podcast-appen sin server? Jo det er fullt mulig som du sier. Men med nedlasting av mo3 så får man ikke sett videre distribusjon eller hvor mange ganger man hører, eller om man faktisk hører i det hele tatt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. september Forfatter Del Skrevet 29. september Får opp noen podkaster fra nrk enda, for eksempel verdibørsen. Rart! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september I forhold til å måle talet på lyttarar så gjer ein det ved logge kvar trafikken ut frå serveren går. Basert på mengden data som er streama ut så kan ein berekne lyttetida. Ei nedlasting tell som 100% lyttetid. I dei aller fleste tilfeller er dette godt nok sjølv om det er nokon svakheiter med denne metoden som kan gi feilaktige utslag, men sidan dei aller fleste andre streamingtenester måler sin trafikk på same måten så blir nok tala ganske samanliknbare likevel. Som nemnt så vil ein ikkje kunne vite kor mange ganger ei nedlasta fil har blitt lytta til, men det er nok relativt få som høyrer på den same episoda/sendinga så mange ganger at det gir særleg til utslag på statistikken. Største feilkilda er nok der nedlasta sendingar blir piratkopiert og delt frå servere som NRK ikkje får henta ut data frå. Andre feilkjelder er at dersom du høyrer halve episoden heime med ei IP adresse og neste halvparten på mobilen med ei anna IP adressa så vil systemet telle dette som to unike lyttarar som berre har høyrt halve episoden og ikkje ein unik lyttar som har høyrt alt. Ved å berre ha sendingane i NRK appen så blir det på statistikken liten forskjell for uregistrerte brukarar, men sidan det nok er ganske mange som har registrert profil hos NRK så kan NRK hente ut langt meir detaljert statistikk. Data som kjønn og alder vil nok være nyttig for NRK, særleg når denne informasjonen blir slått saman med kva ein lytter på (og kva ein har sett på NRK TV appen), når ein lytter, om ein lytter på mobil eller PC, kvar i landet ein bur kan ein lett finne ved å kryssereferere mot folkeregistreret, og kvar ein befinner seg når ein lytter kan ein finne utifrå IP adresse/basestasjon. Sidan NRK også har ei eiga løysing for barneprofil så vil ein til ei viss grad kunne lese ut av brukarprofilen kven som har forsørgaransvar for mindreårige barn. Som gulrot for å registrere seg og legge igjen så mykje persondata så har NRK låst ein del av funksjonaliteten i appen bak eit krav om å være registrert. Det sagt så vil eg gi litt honør til NRK for at dei vikitgaste funksjonane er tilgjengelge utan å være registrert, men du må være registrert for å få lov til å følge eit program, for å kunne laste ned episoder, for å kunne lage speleliste og for å kunne sende inn melding eller delta i avstemmingar ved direktesendingar. I tillegg så vil ikkje appen huske kva du har lytta til før utan at du har NRK profil. Ved bruk av tredjeparts appar så ville ein kunne hatt ein lokal logg som holdt orden på kva du har lytta til utan at dette blir lasta opp til NRK. @Abigor NRK driv fortsatt med testing og eksperimentering. Sjølv om NRK seier at du må inn på NRK radio appen så stemmer ikkje dette alltid. Enkelte program blir fortsatt lasta opp på RSS same dag som sendinga var slik at episoden er tilgjengleg i tredjepartsappar samtidig som den blir tilgjengeleg i NRK appen slik som Lørdagsrådet. Andre program legg NRK ut på RSS fyrst etter 2-3 veker slik som Filmpolitiets podkast, og andre appar finner du berre i NRK appen. På sistnemte så har eg ingen gode eksempel, for sjølv om det står at NRK sine nyheitssendingar som Dagsnytt 18 eller Oppdatert berre blir publisert i NRK appen så får eg opp disse i tredjeparts appar, men det kan kanskje være fordi det er nokon som gjer RSS-feeden tilgjengleg etter at NRK har publisert på sin eigen app? Som tidlegare nemnt så meiner eg at NRK bommer grovt på sin strategi. Dette gjer ikkje innholdet meir tilgjengeleg for folk flest. Det er fortsatt slik at på mange podkastavspelarar så kjem det mange NRK produksjonar høgt opp, alle tydeleg merka med NRK logo. Etter mitt syn er det derimot ein langt større fare for at NRK sitt eige innhald blir gløymt og dermed irrelevant fordi det no er nok ein app/teneste som du må huske å logge deg på for å finne noko å høyre på. På TV og film fronten så er det mykje bra innhald på NRK sin app av både ganske nye ting og eit rikt arkiv, men det hjelp lite at NRK har mykje kvalitetsinnhald når det er siste appen eg opnar når eg vil sjå ein serie. Eg er ganske sikker på at veldig mange sjekker om det er noko spennande på Netflix, HBO, Disney, ViaPlay, osv før dei går inn på NRK. Dei tenestane som du betalar for direkte vil du vanlegvis også være meir interessert i å bruke, NRK som du betalar for over skatten oppleves i den samanhengen som "gratis" og er då ikkje ei teneste du kjenner på at du må bruke for å få valuta av pengane dine i motsetting til Netflix abonnementet som du betalar 89 kr i måneden for. Og sjølvsagt heilt tilsvarande når det gjeld podkaster. Betalar du 99 kr måneden for Podimo og 69 kr i måneden for Untold så sjekker du nok disse appane før NRK Radio når du er ute etter ein ny podkast å lytte til. NRK må gjerne ha ein heilt eigen app som berre har innhold frå NRK, eg synes til og med at det er greitt å bruke skattepengane på å drifte ei slik app-løysing sjølv om appen blir lite brukt ettersom det ein sjeldan gang er greitt å ha ein portal der alt er "gratis" tilgjengeleg. Men eg trur at NRK gjer det vanskeleg for seg sjølv når dei ikkje vil være til stades på dei plattformane som folk bruker. Det neste blir vel at NRK trekk seg ut frå kanalpakken til RiksTV eller Altiboks og krev at du må ha eigen NRK-tuner med fjernkontroll for å kunne sjå på NRK. Då får NRK full kontroll på eigne sendingar, men spørsmålet er jo om folk flest kjem til å kaste ut RiksTV boksen til fordel for ein NRK tuner, eller om det då blir NRK som trekk det kortaste strådet når det blir trangt i TV benken? 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Sjørøver skrev (På 12.4.2024 den 10:05 PM): Avskaff NRK. Bruk pengene på støtte til produksjoner i det private heller. Jeg synes det er verdifullt å ha et nyhetsmedium som ikke er avhengig av markedskreftene for å produsere innhold. 2 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) The Avatar skrev (På 30.9.2024 den 10:29 AM): Det neste blir vel at NRK trekk seg ut frå kanalpakken til RiksTV eller Altiboks og krev at du må ha eigen NRK-tuner med fjernkontroll for å kunne sjå på NRK. Mottak av NRK TV via luft krev ikke en mottaker eller kort. En antenne er alt som kreves. Via Telia (tidligere GET) fungerte også mottak via Coax kabel TV. Har ikke testet på en tid, vil anta det fortsatt fungerer? Usikker på status med mottak via satellitt, vil anta signalet er kryptert som krever dekoder pga rettigheter til TV sendinger? Ved mottok via fiber kreves en egnet mottaker, eller TV, som blir det tråden omhandler. Endret 3. oktober av toralfb Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Sitat Hvis du befinner deg utenfor dekningsområdet for bakkenettet, kan du motta våre sendinger via parabol med NRK-kort. For NRK-kort, kontakt Canal digital eller Viasat. https://info.nrk.no/lytt-og-se-nrk-tv-radio/?/installere-nrktv Endret 3. oktober av bo1e Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober toralfb skrev (1 time siden): Mottak av NRK TV via luft krev ikke en mottaker eller kort. En antenne er alt som kreves. Dette er sant i dag. Mitt poeng er at slik som utviklinga går med at NRK vil ha meir kontroll over eige innhald via eigen app, så blir det neste at NRK også lagar spesialordning for å motta vanlege TV sendingar. Dersom dette skjer så blir fyrste steg å stoppe dei ordinære sendingane via antenne eller kabel, på lik linje med at det berre var å slå av FM sendaren når ein skulle gå over til å berre ha radiosendingar på DAB. På lik linje med at NRK i dag sender sine TV-signal gjennom lufta slik at kven som helst kan motta sendinga via ei antenne, så kunne kven som helst motta NRK sine podcaster på den appen ein sjølv ønska å bruke. Før TV-serien SKAM vart eit verdensfenomen så kunne nordmenn streame NRK overalt i verden (utanom der internett var kraftig sensurert). Då antok ein at det berre var norsktalande i utlandet som hadde interesse av NRK sine sendingar, og at talet på norsktalande i utlandet var så forsvinnande lite at det ikkje var nødvendig med utvida lisensavtalar som også dekker utlandet. Etter at SKAM tok av så vart NRK nødde til å stoppe moglegheita for å streame frå utlandet, for sjølv om NRK ikkje tilbydde engelsk undertekst så var serien så populær at det vart laga uoffisielle undertekster som gjorde serien tilgjengeleg for eit langt større publikum i utlandet. Då kom musikkbransjen på banen og krevde at serien (med musikken) måtte bli avgrensa til å berre være tilgjengeleg i Norge, eller så måtte NRK betale ein langt dyrare lisens som også inkluderte distribusjon på verdensbasis. Konsekvensen av dette vart at alle Nordmenn i utlandet mistet sin enkle tilgang på å streame NRK. I dag er det slik at du i EØS land kan sjå på NRK dersom du logger deg inn på NRK appen og stadfester med BankID signering at du er bustatt i Norge (altså at du berre er midlertidig reise). Har du flytta til utlandet eller ferierer utanfor EU/EØS så får du berre sjå eit utvalg av NRK sine program, og det er berre nyheitssendingane du får sjå direkte. Skal ein sjå andre ting på NRK så må ein gå via VPN eller liknande tredjepartsløysingar. At noko som helst av NRK sine tenester i dag er fritt tilgjengelege utan behov for å bruke NRK sine appar, gir absolutt ingen garanti for at det kjem til å fortsette å være slik i framtida. All erfaring tilseier at NRK sine sendingar blir mindre og mindre tilgjengelge. Før FM bandet vart nedstengt så kunne ein med ganske avgrensa kompetanse lage sin eigen radio for å høyre på P1. (Alt du trengte var å lage ein spole av kobbertråd, eit batteri/straum, ein motstand for å justere frekvensen du fanga opp (ofte ein krystall, kullbit eller tynn metallbit som eit barberblad), og ein høgtalar). Ikkje var det nødvendig å betale lisens eller registrere seg heller. I dag betalar du for å kunne høyre på NRK radio sidan lisensen no går over skatteseddelen. I tillegg må du ha ein avansert mottakar, enten DAB radio eller mobil/datamaskin. At du i dag berre kan gå på butikken og kjøpe ein DAB radio utan å registrere deg er nok eit gode som fort også kan forsvinne. Særleg når stadig fleire i dag høyrer på radio over internett/datatrafikk så er det berre eit spørsmål om tid før også dei nye DAB sendarane blir avslått. I dag er mobildekninga såpass god at sjølv bilradioar fint kan bassere seg på streaming enten frå eige data-simkort i bilen eller ved å kople til mobiltelefonen som dei fleste uansett har med seg. Til sjøs kan det fort skje at fiskebåtar blir nødt til å betale for svindyr datatrafikk via satellitttelefon om NRK finner ut at dei vil spare litt kostnadar ved å slå av alle radiosendarane og berre tilby radio via internett og app. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Dette er det NRK sine vedtekter sier: Sitat § 30 NRKs allmennkringkastingstilbud skal være gratis tilgjengelig for hele befolkningen på minst én distribusjonsplattform. NRK skal ikke kreve betaling fra befolkningen for allmennkringkastingstilbudet. Dette er likevel ikke til hinder for at den enkelte selv må dekke egne kostnader til teknisk utstyr og/eller tilgang til distribusjonsplattformer. § 31 NRK bør så langt som mulig benytte åpne standarder, så fremt ikke økonomiske eller kvalitative hensyn taler imot dette. § 51 NRK skal gjøre flest mulig av sine radio- og fjernsynsprogrammer tilgjengelig på Internett, både ved samtidig distribusjon og som arkivtjeneste for nedlasting og/eller individuell avspilling. NRK skal herunder gjøre tilgjengelig hele sin egenproduserte sendeflate som arkivtjeneste, forutsatt at dette ikke innebærer uforholdsmessig høye kostnader. NRK skal etterstrebe at også mest mulig av den øvrige sendeflaten gjøres tilgjengelig som arkivtjeneste. Mulig det i tillegg finnes andre bestemmelser i kringkastingsloven eller i utformingen av allmennkringkastingsoppdraget. Jeg ser ikke for meg at DAB+ forsvinner med det første. Men jeg vil tro at både bakkenettet for tv og DAB+ for radio har færre brukere enn de gamle tvsendingene og radiosendingene hadde. Den utviklingen kommer helt sikkert til å fortsette etterhvert som mer og mer bruk flyttes over på kablet eller mobilt bredbånd. På et tidspunkt blir det sikkert naturlig å se på om det er behov for, eller hvor rasjonelt det er med, distribusjon på flere plattformer. Endret 3. oktober av bo1e Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 55 minutes ago, The Avatar said: Før FM bandet vart nedstengt så kunne ein med ganske avgrensa kompetanse lage sin eigen radio for å høyre på P1. (Alt du trengte var å lage ein spole av kobbertråd, eit batteri/straum, ein motstand for å justere frekvensen du fanga opp (ofte ein krystall, kullbit eller tynn metallbit som eit barberblad), og ein høgtalar). Du trengte nok et litt mer komplisert apparat for å ta inn FM-sendinger, men hvis du hadde skrevet "AM" i stedet, så hadde du vært inne på noe. 56 minutes ago, The Avatar said: At du i dag berre kan gå på butikken og kjøpe ein DAB radio utan å registrere deg er nok eit gode som fort også kan forsvinne. Hvorfor skulle noen ville innføre krav om registrering av DAB-radioeiere? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå