Theo343 Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november (endret) 1 hour ago, Uderzo said: Arbeidsplassen? Er mildt sagt spesielt å bli pratet sånn til på en arbeidsplass, det hadde vært problematisk. Jeg snakker om en selger som tar kontakt med deg. Er det problematisk å bli pratet til som dette på arbeidsplassen? "Hei Kenneth, har du 2 minutter til å se på en sak jeg jobber med? Bare kom bortom når det passer". Hva er problemet med det. Så har du selvsagt de som opplagt smisker og forsøker å manipulere. Det skjer på alle arbeidsplasser jeg har vært. Endret 3. november av Theo343 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Theo343 skrev (1 minutt siden): Er det problematisk å bli pratet til som dette på arbeidsplassen? "Hei Kenneth, har du 2 minutter til å se på en sak jeg jobber med? Bare kom bortom når det passer". Hva er problemet med det. Så har du selvsagt de som opplagt smisker og forsøker å manipulere. Det skjer på alle arbeidsplasser jeg har vært. Les tråden, det er i hovedsak fremmede det er snakk om, ikke personer som tiltaler deg ved ditt fornavn for å få din oppmerksomhet. Hvis du snakker med en person på jobben som sier navnet ditt flere ganger i en samtale så er det svært unormalt og creepy. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november (endret) 39 minutes ago, Uderzo said: Les tråden, det er i hovedsak fremmede det er snakk om, ikke personer som tiltaler deg ved ditt fornavn for å få din oppmerksomhet. Hvis du snakker med en person på jobben som sier navnet ditt flere ganger i en samtale så er det svært unormalt og creepy. Hvorfor skal man si det flere ganger i samme samtale? Ja det er selvsagt creepy. Endret 3. november av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november On 10.4.2024 at 12:35 PM, shockorshot said: Jeg bruker navnet til folk mye i starten fordi hvis ikke så glemmer jeg det. Så du kan velge, enten så husker jeg ikke hva du heter senere eller så bruker jeg navnet litt mer når jeg møter nye folk. I starten? På feks. jobb? Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Hmm, jeg bruker ofte navnet på folk jeg ikke kjenner så godt mer enn folk jeg kjenner godt. Jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg syns det er mer høflig enn å bruke du. Det kan ha med å gjøre at når jeg ikke kjenner noen så godt, så er det vanskeligere å huske navnet deres og da blir det lettere å huske dersom jeg repeterer det ofte. Jeg jobber aktivt for å huske navnet til folk. Jeg setter pris på at andre husker navnet mitt, så da tenker jeg at det er fint å gjøre det samme for andre. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Theo343 skrev (56 minutter siden): Hvorfor skal man si det flere ganger i samme samtale? Ja det er selvsagt creepy. Les tråden du. Det er besvart. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) 7 hours ago, Theo343 said: I starten? På feks. jobb? I alle sosiale settinger. Enten det er en flørting, jobb, folk på fest, konferanse, osv. Som sagt, alternativet er at jeg ikke husker navnet ditt senere. Endret 4. november av shockorshot Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet lørdag kl 18:28 Del Skrevet lørdag kl 18:28 Jeg er en person som liker å tiltale de jeg møter og kjenner med navn. Type, "Hei, Itdata!". Kjæresten til en venn av meg kommenterte at hun synes det var så fint at jeg alltid gjorde dette og at det fikk henne til å føle seg sett. Men, å si det gjentatte ganger i samme samtale synes jeg virker unaturlig og irriterende. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet lørdag kl 19:06 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 19:06 DukeRichelieu skrev (29 minutter siden): Jeg er en person som liker å tiltale de jeg møter og kjenner med navn. Type, "Hei, Itdata!". Kjæresten til en venn av meg kommenterte at hun synes det var så fint at jeg alltid gjorde dette og at det fikk henne til å føle seg sett. Men, å si det gjentatte ganger i samme samtale synes jeg virker unaturlig og irriterende. Der er jeg enig. En gang holder for min del, spesielt det er en person jeg ikke kjenner som gjentar navnet mitt utallige ganger i en samtale blir det er rar følelse i kroppen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå