Scrim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 oooops, trodde det var stasjonær Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Du kan jo teste en "moderne" distro (debian no offence - tikker som ei klokke på serveren i over en måned nå!) som f. eks. fedora (FTP install da...), slenge inn en lettere windowmanager som f. eks. IceWm. Bare husk å sette standard runlevel til 3 før du starter X første gangen, og så sett det tilbake. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Du kan jo teste en "moderne" distro (debian no offence - tikker som ei klokke på serveren i over en måned nå!) som f. eks. fedora (FTP install da...), slenge inn en lettere windowmanager som f. eks. IceWm. Bare husk å sette standard runlevel til 3 før du starter X første gangen, og så sett det tilbake. Litt av poenget var vel at han hadde for lite RAM for sånne fæncy "moderne" distroer som fedora... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 går fint det, du må bare spesifisere text-only intallasjons-program! Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hvis du er "inne" i linux kan du jo installere noe ultra lett som f.eks. Core Linux. Den kommer med et veldig begrenset antall pakker og uten noen ferdig kompilert kernel. Men den sviver fint på min gamle murstein/laptop med 4 mb og 66 mHz cpu. Har også kjørt den som X client. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Mailterminal? Altså skal den stå på konstant? Bærbare er vel ikke akkurat egnet for det...? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Bærbare har så vidt jeg vet ikke noe problem med det. Noe spesiellt du tenkte på? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 De blir ganske varme. Mange jeg kjenner sier laptopen deres har klikket noen ganger når det har stått for lenge på og var fryktelig varme. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det ville nå jeg kalt konstruksjons feil... Har nå hørt om personer som har flere hundre dager uptime på laptoper. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hadde en uke utime en gang på den laptopen jeg fortalte om. Hadde lagt den til lading og glemt den på. Hadde ingen vifte heller, så den kunne ikke bråke. Trodde ikke det var mulig med Windows ME... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå