Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online spill + Telenor Avidi = møkkaping?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har Telenor Avidi 512 og spiller endel CS. Når jeg spiller (mest utover kvelden og i helgene) så får jeg helt tragisk ping. Vanlig ping er rundt 30-50, men da får jeg fra 180-250 (den vipper faktisk så mye). Går jeg ut av spillet for å sjekke linja med IT Avisen's Speedometer så får jeg faktisk ca 350-400 kbit/s.

Folk som har ISDN får da ca 100 ping og de har jo bare 64kbit. Hvorfor sliter jeg sånn da? Kan nettverkskortet være ødelagt?

Telenor kommer med gode unnskyldninger som f,eks: Vi har trøbbelmed beredskapen ettersom vi bygger ut linjene og mye annet tull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en del i Tromsø som sliter også med det, men det e bare sån kabel modem og radio link suger i spilling, latency e så høy på kabel modem og radio link, mens isdn har ikke så høy latency, du skulle heller valgt deg en dsl linje, som adsl eller sdsl kor latency e bedre, og så e det avhening kor du bor, når spiller jeg har 704/128 adsl og får 60-70 i ping på cs server i sør-norge mens venn av meg som bor i selvik utfor drammen har bare isdn men får 30-40 i ping ;(

Leste om at det skulle liksom komme ny protcol for kabel modem så linja skulle liksom bli 3 ganger raskere, men det e vel ikke kommet ennå.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 15:48, flabben2k skrev:

Kjenner en del i Tromsø som sliter også med det, men det e bare sån kabel modem og radio link suger i spilling, latency e så høy på kabel modem og radio link, mens isdn har ikke så høy latency, du skulle heller valgt deg en dsl linje, som adsl eller sdsl kor latency e bedre, og så e det avhening kor du bor, når spiller jeg har 704/128 adsl og får 60-70 i ping på cs server i sør-norge mens venn av meg som bor i selvik utfor drammen har bare isdn men får 30-40 i ping ;(

Leste om at det skulle liksom komme ny protcol for kabel modem så linja skulle liksom bli 3 ganger raskere, men det e vel ikke kommet ennå.

Hvordan forklarer du at jeg på dagen har 30-50 i ping?

Lenke til kommentar

Saken er nok den att på dagtid er det ikke så mange som bruker kapasitet. Om kvelden er det flere som spiller osv. noe som fører til høyre belastinig, båndbredde er ikke alt. Avidi har nok ett kapasiets problem på serverene.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 16:18, pkalle skrev:

Saken er nok den att på dagtid er det ikke så mange som bruker kapasitet. Om kvelden er det flere som spiller osv. noe som fører til høyre belastinig, båndbredde er ikke alt.
Avidi har nok ett kapasiets problem på serverene.

Veldig sant det der, men når jeg allikevel får 350-400kbit så burde det jo gå greit allikevel. selv om jeg mister 100kbit fra avidi sin side.

Er det så at kabel TV internett ikke oppfører seg så stabilt i spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...