Cerent Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april Hei, Noen her som har erfaringer med om det er forskjell på kjørekoforten i forskjellige størrelsestyper av varebiler som Citroen Berlingo, Ford Transit Courier, MB Citan eller Citroen Jumpy, Ford Transit, MB Vito eller Citroen Jumper, MB Sprinter og tilsvarende? Er den ene typen bedre enn den andre eller er de stort sett like kjipe alle sammen? Tenker på selve kjørekomforten, ikke på det praktiske som lasting og om den er lett å komme ut og inn av og slike ting. Hvilken type ville dere valgt til lengre turer? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april (endret) Kjørt mye forskjellig og Vito er den aller beste varebilen jeg har kjørt på jobb. Du får ikke noe bedre enn det. Endret 6. april av Randeboy Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april Du prøver å sammenligne små kassebiler med større varebiler. Jeg har kun kjørt Sprinter og Vito og har ingenting å klage på noen av de. Sprinter er stor bil og Vito er midt på. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april Synes det er andre faktorer enn bilmerke og -modell som har mest å si for kjørekomfort, nemlig bilens alder, hvor langt den er kjørt, og om den har kraftig nok motor. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april (endret) Vito er den med best kjørekomfort jeg har kjørt. Transporter som nummer to. Endret 6. april av RRhoads Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april (endret) Vivaro, Trafic fungerer fint til langkjøring gjerne med den største motoren 135/145hk, blir ikke sliten/støl etter 12/14 timer i setet. Har kjørt mye med stor båt på henger og ligger på ca 0.85 på langkjøring og holder trafikken. Verste til langkjøring Toyota Hiace, spesielt 85hk uten turbo 😛 Drømmebilen er nok nyere vito/sprinter eller iveco daily med v6 motor Endret 7. april av Nautica Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Sprinter er det mest behagelige jeg har kjørt av varebiler. Vito er også et godt alternativ. Iveco er også gode å kjøre, men litt kinkig med verksted om du ikke bor i området rundt oslo. Personlig sliter jeg med VW sine varebiler. Men har ingen problemer med noen andre merker. Men obs. Mange biler er samme bilen (toyota sin ProAce har samme drivlinje som peugeot partner og Jumper) Prøvekjør. Men du gjør ikke noe feil uansett hva du velger. Det er smak og behag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april Vi leide Iveco minibuss i militæret, og den trengte kjetting på flatmark. Tvillinghjul med null vekt bak, bakhjulsdrift. Verste dritten jeg har kjørt. Vi leide en nyere Iveco minibuss for en langtur som var bedre, men da var det ikke noe snø. Vi har hatt Iveco lett lastebil der jeg jobber, bare problemer og ikke noe god å kjøre. Kjørte mye Sprinter i militæret, enkelthjul bakhjulstrekk, aldri noe problemer med å komme meg fram, og som oftest uten vekt på bakhjulene. Men skal legge til at vi hadde tvilling Sprinter på jobb, og den hadde også problemer på snø, men ikke så ille at vi måtte fram med kjetting. Lenke til kommentar
Kristian W Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Eide en 2006 Peugeot Partner for noen år tilbake, og vil påstå dette var og er en av de mer komfortable bilene jeg har eid. Dette er dog den eneste franske bilen jeg har eid, og franskmennene (som kjent) er jo gode på dette med komfort. Selv om dette i prinsippet er en mindre pizzabil, var det rimelig god plass i førersetet, selv for en mann på snaue to meter som meg selv. Lavt drivstofforbruk og lite støy var selvfølgelig også bonuser ved denne bilen. Dessverre hadde denne bilen en lang liste med problemer, som omsider førte til vraking, men siden det først og fremst var komfort du spurte etter, kan jeg med sikkerhet si at du får ganske så mye bedre komfort i Partner/Berlingo, kontra eksempelvis Hiace og L300. Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 22. april Forfatter Del Skrevet 22. april On 8.4.2024 at 3:10 AM, Dubious said: Vi leide Iveco minibuss i militæret, og den trengte kjetting på flatmark. Tvillinghjul med null vekt bak, bakhjulsdrift. Verste dritten jeg har kjørt. Vi leide en nyere Iveco minibuss for en langtur som var bedre, men da var det ikke noe snø. Vi har hatt Iveco lett lastebil der jeg jobber, bare problemer og ikke noe god å kjøre. Kjørte mye Sprinter i militæret, enkelthjul bakhjulstrekk, aldri noe problemer med å komme meg fram, og som oftest uten vekt på bakhjulene. Men skal legge til at vi hadde tvilling Sprinter på jobb, og den hadde også problemer på snø, men ikke så ille at vi måtte fram med kjetting. ok. Trodde at tvilling gav bedre grep på vinterføre, men da ser det i følge din erfaring ut til å være omvendt:o Passe på å unngå det i hvert fall da om en ikke har behov for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå