Gå til innhold

Bråker Maxtor disker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WD disker er jeg kjent med jah.. har 2x80 av de i maskinen min akkurat nuh!

Begynner og bli ganske lei den whiiininga.. :mad:

Planen er og kjøpe en (eventuellt to) Samsung 160GB til lagring og en eller annen liten 40-60GB til systemdisk men har litt problemer med og finne en som virker kjapp og samtidig er stille..

Fant nettopp en Seagate disk på 40GB men den haddee bare 2MB cache mot den Maxtor disken jeg fant som hadde 8MB cache... men har cachen så mye og si når det er en såpass liten disk?

Endret av CreatureCanis
Lenke til kommentar

Seagate skal være stillegående i hvert fall..

Hvorfor ikke kjøpe en 120gb når du først skal ha ny hdd? Det koster jo ikke akkurat all verden...

Edit: Seagate ja, samsung vet jeg ingenting om.

Endret av zimen
Lenke til kommentar

Har selv 7 WD disker. Har aldri hatt noe problem med de, heller aldri hørt noen lyd fra de. Men nå ligger mine i icy docks, satt inn en noice controlla maskin. Så jeg kan kaskje ikke være helt objektiv ;) Ettersom maskin er såklat hold kjeft pc, hvor bare gfx vifta surrer svakt i bakgrunn.

Kjenner mange som har slitt med maxtor diskene i det siste ( mister partisjoner, ramler ut, lager klikke lyder og mister innhold ) , en kamerat har nå sendt tilbake for 3 eller 4 gang, så nå har de vel ikke flere forsøk å reparere de.

Disktypen var : (Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 8MB-7200RPM ) Denne gangen skal han tilbake på WD. Hadde Maxtor (1stk) i den gamle maskinen min, men kan ikke huske at denne bråkte noe mer eller mindre enn hva 7 Wd gjør tilsammen i dag.

Om du legger deg når du er trøtt, med puta over tryne, sovner du selv om det bråker. gammelt jungel ord .. :D

Lenke til kommentar

Denne PCen står i stuen og har blitt kommentert som en liten forstyrrelse for omgivelsene... planen er nå og skaffe nytt PSU ettersom det bråker en del og nye harddisker... med mindre noen har noen knakanes gode støydempings tips for harddisker. Har ett LianLi kabinett der harddiskene er montert rett bak viftene i fronten og der suser dem og går og jeg tviler det hjelper noe særlig med støymatter da kabinettet er fullt av lufte hull akkurat der foran.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har et par Maxtor 200GB'ere, disse er vanligvis svært stillegående, hører dem igrunn bare når de jobber... hardt.

Skulle jeg hatt en stillegående disk idag hadde jeg tatt en WDxxxxPB, den har oljelager (stillegående) og den er kjapp og kjølig (maxtor er varmt).

Lenke til kommentar

Høres ut som mange er enig at maxtor sine disker er stillegående. Dersom du har lagt inn kork foran i fronten på kabinettet, er det veldig lite lyd som kommer ut på den siden.. Det er en mulighet. Men Maxtor diskene blir vel varme, diskene mine ligger på 20 til 25 grader.. Husker da vi satte inn Maxtor her for og hente over en del ( i icy docken ), den var fort 10 grader varmere, enda den stod i bunnen av maskinen, og WD diskene var plassert øverst.. Men så er veldig opptatt av at diskene og maskinen generelt må holde lav tempratur :thumbs:

Lenke til kommentar

Har lagt inn kork i døra, men ikke nederst. Der har jeg en 120mm papst, som er regulerbar, samt at jeg har en 80 mm under diskene som blåser luft oppover. På den måten er det relativt kjølig, uten at det kommer noe lyd ut. ( diskene på toppen ) Men mange vifter er mye mere bråk enn harddisker, så en viftestyrer er en helt avhengie av. Døra gjør at jeg ikke for noe lyd ut foran, og det som spyles ut av 120mm i bakant, høres ikke.. Men er du mest opptatt av at det skal være lydløst, høres det ut som det beste valget er " olje diskene " til WD eller Maxtor sin.

Uansett valg, er det nok til og leve med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...