CreatureCanis Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg vurderer og kjøpe en Maxtor DiamondMax Plus 9 40GB disk.. Noen som har denne eller tilsvarende disk? Bråker denne disken på noen måte? I så fall hvordan? *vereveldigkresen* Mvh CcX Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg synes Maxtor disker bråker endel (værtfall de jeg har testet). De bråker endel mer enn Seagate og Samsung, men endel mindre enn Western Digital.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har en maxtor 80GB, med 8 MB cache på jobb, den bråker sinnsykt mye. Privat har jeg best erfaring med Samsung mht bråk.. WD har en tendens til å lage høyfrekvent støy innimellom.... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) WD disker er jeg kjent med jah.. har 2x80 av de i maskinen min akkurat nuh! Begynner og bli ganske lei den whiiininga.. Planen er og kjøpe en (eventuellt to) Samsung 160GB til lagring og en eller annen liten 40-60GB til systemdisk men har litt problemer med og finne en som virker kjapp og samtidig er stille.. Fant nettopp en Seagate disk på 40GB men den haddee bare 2MB cache mot den Maxtor disken jeg fant som hadde 8MB cache... men har cachen så mye og si når det er en såpass liten disk? Endret 15. januar 2004 av CreatureCanis Lenke til kommentar
simes Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Seagate skal være stillegående i hvert fall.. Hvorfor ikke kjøpe en 120gb når du først skal ha ny hdd? Det koster jo ikke akkurat all verden... Edit: Seagate ja, samsung vet jeg ingenting om. Endret 15. januar 2004 av zimen Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Seagate er jo still og bra HD Lenke til kommentar
pro0opz0r Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har selv 7 WD disker. Har aldri hatt noe problem med de, heller aldri hørt noen lyd fra de. Men nå ligger mine i icy docks, satt inn en noice controlla maskin. Så jeg kan kaskje ikke være helt objektiv Ettersom maskin er såklat hold kjeft pc, hvor bare gfx vifta surrer svakt i bakgrunn. Kjenner mange som har slitt med maxtor diskene i det siste ( mister partisjoner, ramler ut, lager klikke lyder og mister innhold ) , en kamerat har nå sendt tilbake for 3 eller 4 gang, så nå har de vel ikke flere forsøk å reparere de. Disktypen var : (Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 8MB-7200RPM ) Denne gangen skal han tilbake på WD. Hadde Maxtor (1stk) i den gamle maskinen min, men kan ikke huske at denne bråkte noe mer eller mindre enn hva 7 Wd gjør tilsammen i dag. Om du legger deg når du er trøtt, med puta over tryne, sovner du selv om det bråker. gammelt jungel ord .. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Denne PCen står i stuen og har blitt kommentert som en liten forstyrrelse for omgivelsene... planen er nå og skaffe nytt PSU ettersom det bråker en del og nye harddisker... med mindre noen har noen knakanes gode støydempings tips for harddisker. Har ett LianLi kabinett der harddiskene er montert rett bak viftene i fronten og der suser dem og går og jeg tviler det hjelper noe særlig med støymatter da kabinettet er fullt av lufte hull akkurat der foran.. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har et par Maxtor 200GB'ere, disse er vanligvis svært stillegående, hører dem igrunn bare når de jobber... hardt. Skulle jeg hatt en stillegående disk idag hadde jeg tatt en WDxxxxPB, den har oljelager (stillegående) og den er kjapp og kjølig (maxtor er varmt). Lenke til kommentar
zaico Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har en maxtor 160gb disk og en WD 160 gb disk, ingen tvil om at maxtoren er den stilleste av de. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Steike... Der tror jeg denne tulla la merke til noe nytt... Hva betyr BB, JB og PB på diskene til WD? Hva er foekjellen på de... Dollar sa nettopp hva PB var (oljelager, stille) men hva med de to andre typene? Lenke til kommentar
pro0opz0r Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Høres ut som mange er enig at maxtor sine disker er stillegående. Dersom du har lagt inn kork foran i fronten på kabinettet, er det veldig lite lyd som kommer ut på den siden.. Det er en mulighet. Men Maxtor diskene blir vel varme, diskene mine ligger på 20 til 25 grader.. Husker da vi satte inn Maxtor her for og hente over en del ( i icy docken ), den var fort 10 grader varmere, enda den stod i bunnen av maskinen, og WD diskene var plassert øverst.. Men så er veldig opptatt av at diskene og maskinen generelt må holde lav tempratur Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Kork foran i kabinettet? Vil ikke det sperre for noe av luft gjennomstrømmningen da? Jeg vil og at ting skal ha real bra kjøling her.. vil helst ikke redusere noe av luft gjennomtrømningen her... Lenke til kommentar
pro0opz0r Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har lagt inn kork i døra, men ikke nederst. Der har jeg en 120mm papst, som er regulerbar, samt at jeg har en 80 mm under diskene som blåser luft oppover. På den måten er det relativt kjølig, uten at det kommer noe lyd ut. ( diskene på toppen ) Men mange vifter er mye mere bråk enn harddisker, så en viftestyrer er en helt avhengie av. Døra gjør at jeg ikke for noe lyd ut foran, og det som spyles ut av 120mm i bakant, høres ikke.. Men er du mest opptatt av at det skal være lydløst, høres det ut som det beste valget er " olje diskene " til WD eller Maxtor sin. Uansett valg, er det nok til og leve med Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 En liten ting til.. disse "olje diskene"... kan dem stå vertikalt på siden? Må bare spørre jeg.. harddisk skuffen min er nemmlig slik at diskene skal monteres stående på siden inni der... Lenke til kommentar
lindp Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Les http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=193808 angående JB, PB etc. Har hatt en 160GB WD PB liggende utenfor kabinettet et par dager og jeg hører ikke et pip. Pal Endret 15. januar 2004 av lindp Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har en Maxtor 160bg s-ata.. den bråker en del når den leser! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Skal man ha stillegående disker, er det bare Seagate som gjelder. Samsung kommer på en god nummer to. Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 En kamerat av meg kjøpte nettopp en Maxtor 80gb, og den syns jeg var ganske stillegående... Ihvertfall i forhold til de to Western Digital diskene mine Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Et trykkluftsbor er stille i forhold til WD-disker. Makan til hvining skal man lete lenge etter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå