Gå til innhold

Bulkkjøp av nye LCD skjermer?


toreide

Anbefalte innlegg

selvfølgelig har butikkene 20%, og sannsynligvis høyere fortjeneste på alt de selger. Inkludert LCD-skjermer ja. Jeg skulle like å se den butikken som opererer med mindre enn 20% fortjeneste.

Ikke for å være frekk, men du kan umulig ha et særlig godt grunnlag for å uttale deg sett i lys av påstanden din. De fleste webshopper selger datakomponenter med godt under 10% fortjeneste (ikke uvanlig under 5%). Webshopper tjener dog en del kroner på transporten (Gunstige fraktavtaler med Posten).

 

Elektrokjedene ligger også og vaker rundt 10% på datakomponenter, og ofte mindre, ja faktisk 0% og noen ganger tap på tilbudsprodukter.

 

Jeg jobber selv i butikk og har opplevd at kunder løper ut døra fordi de mener PS2 er ALTFOR dyr og at vi opererer med en voldsom avanse. Vel, PS2 selges normalt med 0% fortjeneste og kampanjene kommer tett og da er det som regel et tapsprodukt..

 

Dere kan kanskje få en god pris på en modell som skal fases ut da det er billigere for butikken å tømme lageret for disse produktene enn å sitte med høyt varelager. 20% blir det uansett ikke snakk om, det er jeg temmelig sikker på.

ikke kom her og drep hele iden da.... alså jeg vil tro Web butikker stiller seg posetivt til slike ting for som sagt reklame har allerede nevnt dette men..

 

Desuten tenk når komplett/ps data EL låner ut alt mulig av utstyr til testing her på hw.no og overklokking.no så får du jo tilbake brukte varer som de må selge som demo varer.. Dette er jo reit tap skulle en tro,

 

så hvis feks Mpx hadde gitt oss et knall tilbud på 30lcd skjermer så hadde De fleste av oss snakkes godt om mpx fram i tia. Eller feks Databutikken.com kunne rettet opp mye i ryktet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke kom her og drep hele iden da.... alså jeg vil tro Web butikker stiller seg posetivt til slike ting for som sagt reklame har allerede nevnt dette men..

Jeg drepte ingen idé. Ideen er god den, jeg bare påpekte at det er meget urealistisk å håpe på 20% rabatt.

nei da mente det ikke sånn jeg er bare dårlig til å formulere. men alså tror ikke de fleste gidder og stresse for 5% rabatt så hvis vi får 150kr i avslag så går det nok adundas

Lenke til kommentar
selvfølgelig har butikkene 20%, og sannsynligvis høyere fortjeneste på alt de selger. Inkludert LCD-skjermer ja. Jeg skulle like å se den butikken som opererer med mindre enn 20% fortjeneste.

Ikke for å være frekk, men du kan umulig ha et særlig godt grunnlag for å uttale deg sett i lys av påstanden din. De fleste webshopper selger datakomponenter med godt under 10% fortjeneste (ikke uvanlig under 5%). Webshopper tjener dog en del kroner på transporten (Gunstige fraktavtaler med Posten).

 

Elektrokjedene ligger også og vaker rundt 10% på datakomponenter, og ofte mindre, ja faktisk 0% og noen ganger tap på tilbudsprodukter.

 

Jeg jobber selv i butikk og har opplevd at kunder løper ut døra fordi de mener PS2 er ALTFOR dyr og at vi opererer med en voldsom avanse. Vel, PS2 selges normalt med 0% fortjeneste og kampanjene kommer tett og da er det som regel et tapsprodukt..

 

Dere kan kanskje få en god pris på en modell som skal fases ut da det er billigere for butikken å tømme lageret for disse produktene enn å sitte med høyt varelager. 20% blir det uansett ikke snakk om, det er jeg temmelig sikker på.

Hvis du tror at det går an å drive databutikk der inntektene kommer fra transporten tror jeg du skal være glad det ikke er du som eier elketroforretningen du jobber i. Og at "alle" butikker kjører med 0% avanse/tap på PS2 trodde jeg var en kjent sak ettersom det er en gammel utgående modell, og ikke minst at dete r spillene de og Sony tjener penger på. Har dere solgt meg en konsoll har dere også i praksis lurt meg til å kjøpe spill for flere tusen kroner. Beklager hvis innlegget ble rettet som en skarp kritikk mot deg, det var ikke meningen, men jeg må få frem at påstandene dine om 5-10% avanse er grunnløse.

Lenke til kommentar
Hvis du tror at det går an å drive databutikk der inntektene kommer fra transporten tror jeg du skal være glad det ikke er du som eier elketroforretningen du jobber i. Og at "alle" butikker kjører med 0% avanse/tap på PS2 trodde jeg var en kjent sak ettersom det er en gammel utgående modell, og ikke minst at dete r spillene de og Sony tjener penger på. Har dere solgt meg en konsoll har dere også i praksis lurt meg til å kjøpe spill for flere tusen kroner. Beklager hvis innlegget ble rettet som en skarp kritikk mot deg, det var ikke meningen, men jeg må få frem at påstandene dine om 5-10% avanse er grunnløse.

Jeg snakker om webshopper som har hovedinntekten sin på transport. Selvfølgelig har de avanse på varene også, men denne er marginal. Husk også at store webshopper selger enorme kvanta og kan følgelig "make a good penny" selv med meget lav avanse. En vanlig butikk må selvfølgelig ha høyere avanse pga. leie av lokale + lager, lønninger til flere ansatte og ofte lavere omsetning. Den lave avansen på datakomponenter dekkes da inn av andre varer. Småting som kabler, noen spill og mus/tastatur selges da med en høyere avanse da man regner med at de fleste ikke bestiller slike ting enkeltvis fra webshop pga. fraktkostnad.

 

Jeg jobber i butikk så jeg har oversikt over innprisene og følgelig avansen, så jeg lurer på hvordan du vet at 5-10% avanse ikke forekommer ofte? Er det kun synsing, eller har du kilder på dette?

 

PS2 har forøvrig blitt solgt med 0% avanse/tap siden lenge før den var gammel og "utgått". Selvfølgelig er det meningen at dette skal hentes inn med salg av spill, men poenget mitt var at mange ikke forstår at disse produktene faktisk selges med tap og da er det temmelig patetisk å stå og prute..

Lenke til kommentar
men jeg må få frem at påstandene dine om 5-10% avanse er grunnløse.

Jepp, nesten helt grunnløst :) - det er sjelden den kommer opp i 10% gitt :( .....

 

men kan dere komme opp i 20-30 skjermer kan dere be om en Case-pris fra produsenten. - Viewsonic f.eks pleier å være ganske greie der (men alle bør nok leveres til samme sted ...)

 

Litt av problemet nå er vel at det er store leveringsproblemer på LCD, og man gir jo ikke bort varer som selger unna fortere enn de kommer inn ;)

Lenke til kommentar

ehhehe, 20% rabatt, morro!

 

til opplysning så hvis vi tar en 193 samsung så tjener komplett.no 415kr ink moms i forhold til den pris som en forhandler må betale for den!

 

ergo har de ca 6,5% fortjeneste på denne. Og slike kalkyler er ikke bare denne skjermen som har! (siden det er samme firma som står bak komplett og de som er importør på disse så tjener de ca 3% mer, alle importører ligger i området 2-3% fortjeneste på tingene)

 

så ja, dere får sikkert 20% rabatt! :laugh:

Lenke til kommentar
ehhehe, 20% rabatt, morro!

 

til opplysning så hvis vi tar en 193 samsung så tjener komplett.no 415kr ink moms i forhold til den pris som en forhandler må betale for den!

 

ergo har de ca 6,5% fortjeneste på denne. Og slike kalkyler er ikke bare denne skjermen som har! (siden det er samme firma som står bak komplett og de som er importør på disse så tjener de ca 3% mer, alle importører ligger i området 2-3% fortjeneste på tingene)

 

så ja, dere får sikkert 20% rabatt! :laugh:

at det går ann å være så usakelig i steden for å komme med konstruktiv kretikk bare latterligjør du hele greiane..

 

 

Alså

 

kan du svare meg på hva komplett tjener på og la hw.no teste feks et hovedkort?

 

 

Ingen ting de taper kontriktig økonomisk på det.

 

 

Men det fungerer som reklame. og som sagt hvis en web butikk hadde ordnet noe greit for mange hw.no brukere så hadde dette vært go reklame!

Lenke til kommentar
ehhehe, 20% rabatt, morro!

 

til opplysning så hvis vi tar en 193 samsung så tjener komplett.no 415kr ink moms i forhold til den pris som en forhandler må betale for den!

 

ergo har de ca 6,5% fortjeneste på denne. Og slike kalkyler er ikke bare denne skjermen som har! (siden det er samme firma som står bak komplett og de som er importør  på disse så tjener de ca 3% mer, alle importører ligger i området 2-3% fortjeneste på tingene)

 

så ja, dere får sikkert 20% rabatt!  :laugh:

at det går ann å være så usakelig i steden for å komme med konstruktiv kretikk bare latterligjør du hele greiane..

 

 

Alså

 

kan du svare meg på hva komplett tjener på og la hw.no teste feks et hovedkort?

 

 

Ingen ting de taper kontriktig økonomisk på det.

 

 

Men det fungerer som reklame. og som sagt hvis en web butikk hadde ordnet noe greit for mange hw.no brukere så hadde dette vært go reklame!

er jo en liten forskjell på lcdskjermer til 100k og et stakkars hovedkort til test som koster 1000kr! I tillegg er det hovedkortet som blir sendt ut til test sikkert en vareprøve som butikken har fått hos produsenten!

 

altså ingenting er bedre enn hvis dere klarer å få en så stor rabatt!

Men det er ikke realistisk!

 

har selv jobbet i databutikker i 4 år, og det har aldri forekommet kalkyler på 20% på slike ting, eneste som har slike tall er skrivere, scannere, spill og rekvisita!

 

 

skulle dere få 20% rabatt vil komplett tape ca 1000kr pr skjerm x 20 skjermer = 20.000, så ja de sitter sikkert og lurer på ha som er best reklame på komplett.

 

Sponse skjermer til nerder, eller kjøpe noen minutter i beste sendetid på tv2...

Lenke til kommentar
selvfølgelig har butikkene 20%, og sannsynligvis høyere fortjeneste på alt de selger. Inkludert LCD-skjermer ja. Jeg skulle like å se den butikken som opererer med mindre enn 20% fortjeneste.

Ikke for å være frekk, men du kan umulig ha et særlig godt grunnlag for å uttale deg sett i lys av påstanden din. De fleste webshopper selger datakomponenter med godt under 10% fortjeneste (ikke uvanlig under 5%). Webshopper tjener dog en del kroner på transporten (Gunstige fraktavtaler med Posten).

 

Elektrokjedene ligger også og vaker rundt 10% på datakomponenter, og ofte mindre, ja faktisk 0% og noen ganger tap på tilbudsprodukter.

 

Jeg jobber selv i butikk og har opplevd at kunder løper ut døra fordi de mener PS2 er ALTFOR dyr og at vi opererer med en voldsom avanse. Vel, PS2 selges normalt med 0% fortjeneste og kampanjene kommer tett og da er det som regel et tapsprodukt..

 

Dere kan kanskje få en god pris på en modell som skal fases ut da det er billigere for butikken å tømme lageret for disse produktene enn å sitte med høyt varelager. 20% blir det uansett ikke snakk om, det er jeg temmelig sikker på.

Gidder ikke søke på hver eneste kjede/butikk, men de ser da ut til å ha til smør på maten:

 

Expert Norge regnskap 2002; overskudd 63 millioner, egenkapital 218 mill.

 

Komplett as, regnskap 2002; overskudd 53 millioner, egenkapital 75 mill.

Lenke til kommentar
Expert Norge regnskap 2002; overskudd 63 millioner, egenkapital 218 mill.

 

Komplett as, regnskap 2002; overskudd 53 millioner, egenkapital 75 mill.

Og allikevel har de så fryktelig lite igjen for å selge produkter med tap til en gjeng på et forum. Dere kan kalle det "reklame", men faktum er at dersom dere senere får valget mellom f.eks. Komplett og MPX på et produkt og MPX er 100kr billigere, så har de fleste glemt at Komplett var "snille" med et bulk-kjøp..

Lenke til kommentar
Expert Norge regnskap 2002; overskudd 63 millioner, egenkapital 218 mill.

 

Komplett as, regnskap 2002; overskudd 53 millioner, egenkapital 75 mill.

Og allikevel har de så fryktelig lite igjen for å selge produkter med tap til en gjeng på et forum. Dere kan kalle det "reklame", men faktum er at dersom dere senere får valget mellom f.eks. Komplett og MPX på et produkt og MPX er 100kr billigere, så har de fleste glemt at Komplett var "snille" med et bulk-kjøp..

men vi snakker Fint om komplett til de som ikke handler på Webshops feks fedre som er skepriske til slikt! Desuten så spres ryktet seg om at Komplett aha det er seriøst og bra.

Lenke til kommentar
Komplett as, regnskap 2002; overskudd 53 millioner, egenkapital 75 mill.

heh...så det tilsier at de har 20% avanse, eller mer for den saks skyld?

 

Sakset fra komplett.com

 

Komplett ASA omsatte i tredje kvartal 2003 for 422,0 MNOK (+27%) mot 333,0 MNOK i samme kvartal i 2002 (omarbeidede historiske tall). Veksten i salg til sluttkunder var i kvartalet 37%, mens salg til forhandlere økte med 14%. 25% av Kompletts omsetning var utenfor Norge i tredje kvartal. Resultat før skatt ble et overskudd på 21,7 MNOK (+13%) sammenlignet med 19,3 MNOK i tredje kvartal i 2002.

 

21,7 MNOK i overskudd av 422 MNOK i omsetning...det er helt klart volumet komplett tjener penger på mao :)

Lenke til kommentar

Jeg tror også det er urealistisk med 20% rabatt. Men for å ta et konkret eksempel på en skjerm jeg muligens er interessert i, en Iiyama 431S, 17" LCD.

 

Denne har jeg sett annonsert i UK til ca 275£ (excl vat), ca 3440,-

 

hwb.no har antydet en pris på 4695,-, eller 3786,- (excl. mva)

 

Dette er en forskjell på ca 10%. Jeg håper på dette enkle grunnlag å estimere en realistisk rabatt på 5 til 10%. Ikke allverden, men hvorfor betale mer enn man må?

 

Det hele er ment å gjøres veldig enkelt. Få en avtale med en webshop på en eller to modeller, de som vil være med sender detaljene sine pr mail med en bindende ordre, når et avtalt antall ordrer er mottatt effektueres ordrene med avtalt pris.

 

De som synes dette er for tungvindt, kan selvfølgelig bare handle på egen hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...