igk Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Hei Er det ok å sette kjetting på piggdekk? Dekkforhandler vet ikke. Snakker om sånne tilfeller som siste kneik til hytte. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Ja, hvorfor ikke. Ser ingen hinder for det. Piggene er uansett små. Har selv brukt kjetting både på sommerdekk, piggfrie og piggede vinterdekk. Så lenge de er ment for dekkdimensjonen. Lenke til kommentar
igk Skrevet 27. mars Forfatter Del Skrevet 27. mars (endret) Hva med om pigger skal skrape metall? Blir dem ikke ødelagt/revet? Tenkte på scenario med mye hjulspinn. Endret 27. mars av igk Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Aldri opplevd, aldri hørt om. Kan ikke tenke meg det kan utgjøre noe som helst. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Kjettingen er vel litt avrundet i kantene så den får ikke tak på piggen så tror ikke det er noe problem. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars 2 hours ago, igk said: Er det ok å sette kjetting på piggdekk? Før de piggfrie vinterdekkene ble vanlige (1980-tallet?) så hadde ikke folk noe annet enn piggdekk å sette kjettingene på, og jeg har aldri hørt noe om at kjettinger ble slitt i stykker. Forresten, jeg hørte om en danske på sommerdekk som prøvde å kjøre over Dovrefjell på snøføre med to sånne: Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars 1 minute ago, kremt said: Ahh, gode gamle knipetaket Grei nok "i et knipetak", men hump-hump over Dovre? Nei, takk! (Jeg tror han dansken ble stoppet av politi og endte med å bli fraktet over fjellet på bergingsbil.) Lenke til kommentar
igk Skrevet 28. mars Forfatter Del Skrevet 28. mars Forresten om knipetak. Er det lov å bruke sånn kjetting? Ser ut som mye enklere å sette på. Tenker nødsituasjon og ikke kjøring langt med dem. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars igk skrev (På 28.3.2024 den 3:23 PM): Forresten om knipetak. Er det lov å bruke sånn kjetting? Ser ut som mye enklere å sette på. Tenker nødsituasjon og ikke kjøring langt med dem. Ser ikke ut som at det er noe enklere, og det er mye dårlige grep. Også mye verre om de slites av, da flyr de avgårde. Tviler på at de er tillatt på offentlige veier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå