Ut på tur0033 Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Hei, jeg fylte på motorolje men klare så klart å glemme å skru på olje korken igjen. Når jeg kjørte neste gang begynte oljelampa å lyse så jeg stoppa for å sjekke. Når jeg åpnet panseret var motoren og hele høyre side dekket i motorolje. Jeg vasket motorrommet igår med motorens og svamp. Turte ikke å spyle masse nedi så jeg brukte en svamp og dekket til ledninger og dynamoen så godt jeg kunne med plastfolie. Nå har det stått over natten. Er det trygt å kjøre som vanlig eller burde jeg kontakte et verksted? Jeg har forresten en Toyota yaris. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Hva lyste: Oljetrykk eller oljenivå? Trykk er rød, nivå er gul (vanligvis). Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Fyll opp til rett oljenivå. Vask motoren tut og kjør. Lenke til kommentar
Ut på tur0033 Skrevet 22. mars Forfatter Del Skrevet 22. mars Slettet-fsaSP0zV skrev (17 minutter siden): Hva lyste: Oljetrykk eller oljenivå? Trykk er rød, nivå er gul (vanligvis). Det var den gule som lyste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Ut på tur0033 skrev (8 minutter siden): Det var den gule som lyste. Ikke noe problem da. Ville kjørt en motorvask for å få bort sølet skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå