Sufrati Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 hmmm... jeg har et asus a7m266 hovedkort... og som mange av dere vet bråker den chipsett viften noe utolig...... :sad: til og med noen ganger tar den av som et jetfly.... det er ikke problemet lenger for jeg fikk en ny av komplett.... men den jeg har bråker en god del den å :sad: men det jeg lurer på det: 1.går fint å ta av viften? 2.blir systemet ustabilt? 3.hva ligger tempen på da isåfall? 4.er det lurt å bruke kjøleribbe istedenfor? 4.med kjøleribbe, hva er tempen da? 5.hvilken kjøleribbe bør jeg kjøpe? takk :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg har et msi 266a kort og der er det ingen vifte på chipsett brikka. Bare en heller merkelig utformet kjøleribbe, med bare 4 spor i seg. Du kan jo kjøpe zalman sin chipsettribbe og lime på denne. Start opp maskinen og så kjenner du nede på den ribba hvor varmt det blir. Om den blir faretruende varm etter en liten stund må du nok ha på en vifte. Om den ikke blir noe serlig varm 40-50 grader så går det sikkert greit. Du kan også feste en kabinettvite til å blåse over, gjennom eller skape en grei luftstrøm på ribba. Dette vil sikkert holde. Mitt ati 64mb VIVO ram klarte seg bre med denne ribba når luftgjennomstrømningen var stor nok i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå