leifeinar Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Akkurat motert en 6E router, og ene pcn holder ikke følge. Trenden til highend nettverkskort ser ut til å være stor ekstern antenne. Er det innafor å sette på "vanlige" wifi antenner fra et gammelt wifikort på en ny? uten for mye straff i hastighet. er bare en lettvegg i mellom og ingen avstander over 6-7 meter. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Du har altså et svakt signal som gjør at WiFi er ustabilt nå? Hvordan er antennene du har i dag? Er antennene du viser her de du har tenkt å koble til? Sikker på at antennene du har på kortet i dag er skrudd skikkelig til? Egentlig ville jeg sagt at med den avstanden du snakker om her, skulle det ikke vært noe problem i utgangspunktet. Hvilket WiFi-løsning er det du har i PC-en? Merke modell på PC eller WiFi-kort? Hvilken WiFi 6E-ruter? Målet ditt er ikke å få WiFi 6E på pc-en, men altså bare bytte antenner i håp om at signalet skal bli bedre? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars (endret) Det er vanlig at en kan skru av pinnene på den antennen og skru rett i wifi kort utgangene. Er det et du ønsker? edit: Tror det vil fungere dårlig med andre antenner. Spesielt antenner som ikke er for Wifi 6E fordi de bruker 6 GHz bånd mens de gamle var bare 2.4 og 5. Endret 22. mars av Svein M Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Tolker det som at du har nyere wifi kort uten antenne, og du lurer på om du kan rappe antenne fra et gammelt wifi kort? I så fall, så ja. Er bare å kjøre på. Bruker en større padde/antenne framfor de små som følger med HK selv i min maksin. Dvs gammle antenner på nytt wifi kort. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. april Forfatter Del Skrevet 2. april Så ikke i påskesola at det kom noe svar her Ønsket minst mulig antenner da begge maskinenen står i hver sin stue. oppgraderte i dag og satte inn en tplink wifi 6E i htpcn i stua. der var det antenner man kunne sette enten i kortet eller i den eksterne "basen" satte like greit antennene i kortet og fikk 800 Mbps opp/ned. 200Mbps mere med 6E enn 5ghz. Skal se om jeg klarer å finne noen mindre antenner fra utlandet. 5-6cm hadde vært ideelt de er ganske gove de som fulgte med. klarer ikke finne små antenner i norge. Testet for artig også oppe, gigabyte x570 hovedkort med integrert WIFI. der doblet jeg hastighet med å bruke ekstern antenne. men han være pga mere vegg Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. april Forfatter Del Skrevet 2. april Svein M skrev (På 22.3.2024 den 3:58 PM): edit: Tror det vil fungere dårlig med andre antenner. Spesielt antenner som ikke er for Wifi 6E fordi de bruker 6 GHz bånd mens de gamle var bare 2.4 og 5. Testet akkurat dette, og du har delvis rett. 804/931 opp/ned med 6E antenne. og 672/676 med de gamle antennene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå