Gå til innhold

Unge i Norge er mer ulykkelige enn noen gang


Anbefalte innlegg

10 hours ago, arne22 said:

Ja, det er jo akkurat det som kanskje er saken. Kultur spiller en stor rolle, inklusive også en kultur som medfører psykiske lidelse blant unge og reduserte fødselstall. Skulle ikke noe av denne kulturen også være koblet opp mot "praktisk gjennomført politikk"?

Nja
Alt jeg har sett av tallmateriale sier at 2ndegenerasjonen dette til innfødt nivå. Og så er vi plutselig tilbake til scb sine sett med grafer. 

Det vi er heldig med, er at vi kommer ikke til å knekke først. Det blir enten Sør Korea eller Kina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Camlon skrev (2 timer siden):

Flashing av rikdom er mye mer vanlig i fattige land, så at flere flasher med rikdom betyr ikke at folk har faktisk blitt mye rikere de siste 30 årene.

Og det vi snakket om var unge idag mot unge før, hvor du hevder at de har opplevet en kraftig vekst i velstand. Det er de eldre som flasher sin rikdom, ikke unge par med et boliglån på over 5 millioner kroner.

Det er en grunn til at sosiologer sier at en forstår sin kultur bedre når en får avstand til den. Flashing av rikdom skjer over en lav sko også her i Norge. Ja, du har rett at det er mer vanlig i fattige land. Men det samme skjer i Norge i mer maskerte former. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Boing_80 said:

Det er en grunn til at sosiologer sier at en forstår sin kultur bedre når en får avstand til den.

Jeg har bodd utenfor Norge i mange år, så prøver du å argumentere at jeg forstår norsk kultur bedre?

 

24 minutes ago, Boing_80 said:

Flashing av rikdom skjer over en lav sko også her i Norge. Ja, du har rett at det er mer vanlig i fattige land. Men det samme skjer i Norge i mer maskerte former. 

Flashing av rikdom skjer overalt. Poenget mitt er at siden det er mer flashing av rikdom i mange fattige land, så kan ikke flashing av rikdom brukes som argument for at unge voksne har blitt mye rikere enn unge voksne for 30 år siden. Spesielt ikke når det er de eldre som flasher deres rikdom.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Camlon skrev (21 minutter siden):

Jeg har bodd utenfor Norge i mange år, så prøver du å argumentere at jeg forstår norsk kultur bedre?

Om det stemmer at du har bodd utenfor Norge i flere år så er det nok stor sjanse for at du forstår norsk kultur ganske godt. Men det fordrer at du ser de negative som de positive trekkene. For alle kulturer har disse egenskapene ved seg.

Lenke til kommentar

De aller lykkeligste menneskene finner man nok i de totalitære diktaturene - I følge makthaverne.

Også i et demokrati, så kan vel de som er politisk valgt ha interesse av å fortelle befolkningen at de ligger øvert på verdens statistikk for lykke.

Når man har reist litt rundt så ser man vel også det at det å være Homo Apiens type Ola Dunk, det er nå også noe litt spesielt.

Det er typisk norsk å være .. om ikke "god", så i alle fall litt "innbilsk".

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...