Krig og fred Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Jeg må faktisk si 2000 tallet. Alt var "moderne". Telefoner, internet, musikk, film. I dag er ingen ting moderne. Å ja nye iPhone har x megapixler mer enn forrige modell. Ja, ok. *gjesp* Kunstig intelligens? Lei av det allerede. 3 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. juli Del Skrevet 12. juli Var spesielt i oppveksten å være vitne til så store teknologiske forandringer. Fra jeg var barn til jeg ble ungdom/tenåring så gikk man fra å spille Wolvenstein 3D, og Doom, til å spille Crysis og Oblivion. Gikk fra modem til fiber. Fra fasttelefon/murstein mobiler med snake på, til telefoner med kameria i full HD og avanserte spill. Fra å spille NES til å spille Xbox 360. Fra digre CRT skjermer med lav oppløsning til flatskjerm med Full HD, 4K, 8K etc. Fra Volvo med forgasser til Tesla model S. Det har kanskje "stagnert" litt men... det må vel en krig til, og snart er vi på randen til 3. verdenskrig så... Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12. juli Del Skrevet 12. juli Savner 80-tallet noe så inni hel....😅 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 2005-2010 1990 tallet var jo koselig det også da født i 1988 😀 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Født i 86, og det er nesten umulig å tenke tilbake uten å bli nedlesset av nostalgi. Dette fordi man var i en helt annen fase av livet og at man i dag er etablert med alt det medfører. Dog. Jeg savner det å bare møte opp på døra hos noen og håpe de var hjemme. Jeg savner det å dra til videosjappa og bruke tid på velge ut en VHS som ble kveldens film. Spilte nesten ingen rolle om den var bra eller ikke, det var den man hadde. Føler meg samtidig privilgert som har opplevd før og etter de gigantiske teknologiske fremskrittene man så fra 2000 og fremover. Lenke til kommentar
Xv77x Skrevet 7. oktober Del Skrevet 7. oktober On 19.3.2024 at 4:35 PM, Krig og fred said: Jeg må faktisk si 2000 tallet. Alt var "moderne". Telefoner, internet, musikk, film. I dag er ingen ting moderne. Å ja nye iPhone har x megapixler mer enn forrige modell. Ja, ok. *gjesp* Kunstig intelligens? Lei av det allerede. https://www.youtube.com/watch?v=4GEaHw4Gh4I Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 7. oktober Del Skrevet 7. oktober (endret) On 19.3.2024 at 5:35 PM, Krig og fred said: Jeg må faktisk si 2000 tallet. Alt var "moderne". Telefoner, internet, musikk, film. I dag er ingen ting moderne. Å ja nye iPhone har x megapixler mer enn forrige modell. Ja, ok. *gjesp* Kunstig intelligens? Lei av det allerede. Savner definitivt nittitallet mest. Alt var bedre da! Folk hadde ikke mobil første halvdelen av 90-årene, og kun dum-telefoner mot slutten. Folk kunne oppføre seg på kino, musikk måtte kjøpes på CD, filmer måtte leies på video. Med det resultat at man fikk et forhold til musikken og filmene på en helt annen måte enn nå, hvor vi har 10000 valg ved fingerspissene. Og tenk på all den enormt gode popkulturen som kom da! Filmer Trainspotting The Matrix Fight Club Seven Pulp Fiction The Silence of the Lambs American Beauty Leon Terminator 2 The Big Lebowski Fargo Falling Down Contact Dumb and Dumber Groundhog Day Ace Ventura Natural Born Killers Fear and Loathing in Las Vegas Serier Twin Peaks Seinfeld Friends Riget Musikk Nirvana Rage Against The Machine Sonic Youth Smashing Pumpkins Motorpsycho Björk Massive Attack PJ Harvey Nick Cave and the Bad Seeds Jokke & Valentinerne og en million andre Endret 7. oktober av Gargantua 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå