Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet

Anbefalte innlegg

Capitan Fracassa skrev (9 minutter siden):

Vi er jo ikke egentlig enige i det hele tatt. Litt lenger opp på denne siden kopierte jeg inn 12 påstander fra deg, som jeg på ingen måte er enig i.

I den grad jeg blir provosert, så er det av hvordan du kommer med ville påstander uten å i det hele tatt begrunne dem, og at du kommer med logiske selvmotsigelser.

Og der er det en stor forskjell mellom oss. Jeg elsker fantasi, men jeg blander ikke fantasi og virkelighet uten grunn.

Og hvorfor jeg ikke begrunner påstandene, er fordi jeg uttrykker hva jeg selv har opplevd. Det har kanskje ingen andre opplevd på samme måte, så det er et skummelt vepsebol å trå inn i. Alle må få kjenne på hva som er riktig og ikke. Jeg sa ikke SÅNN ER DET, og punktum. Jeg formidlet det jeg selv har blitt fortalt. Du gjør det samme. Vi stanger huet i veggen her, så jeg skjønner ikke hvorfor man skal diskutere engang. Vi er jo alle enige om å være uenige..

Endret av Martemor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Men hvorfor har du landet på disse konklusjonene? Hvilke bevis har du sett som har gitt deg grunn til å tro på dette?

Hvor har du dette sitatet fra? Det virker som new-age-mumbo-jumbo på meg, men jeg kan selvsagt ta feil.

Jeg har landet på den konklusjonen i utgangspunktet fra to ulike vinkler:

1. Etterforsking av UFO: Med dette inngår i hovedsak alle hendelser, vitnemål, whistleblowers, bilder/video og informasjon fra Roswell hendelsen frem til i dag. Dette er omfattende, og med det punktet alene har jeg konkludert med at UFO og romvesner må finnes. Mange som ser på dette, har mer vitenskaplig tilnærming og er nødvendigvis ikke kjent med punkt 2 - men de som er kjent med punkt 2, er som regel også enig med punkt 1. 

2. Direkte / indirekte kontakt med romvesner: Denne er svært kontroversiell, kan nok oppfattes som religiøs/fanatasi.  Dette gjelder informasjon vi får direkte/indirekte fra romvesner, og via andre metoder - hvor man har fått svar på flere av universetes største gåter og forhold relatert i punkt 1. Dette handler om ren tro / troverdighet, kan ikke bevises i dag - men er inneholder masse vitenskaplige prinsipper vi etterhvert kan bevise om det er sant. 

Dog er det store sammenhenger mellom punkt 1 og 2, det er en stor rød tråd.  Noe som kommer fra begge de er er at "første" kontakt med romvesner er svært nærgående.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...